Nikon PK-13 tussenring

Discussies over al het andere dat je bij fotografie nodig hebt. Denk aan tassen, filters, etc.
Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Nikon PK-13 tussenring

Bericht door Hans Braakhuis » vr mar 01 2013 7:53 am

Afbeelding

Net als bij de PK-13 geen diafragmacontacten. Daar waar de PK1-13 nog wel een AI koppeling heeft (mits je camera die ook heeft) ontbreekt dat al op deze balg.

Handig zo'n Nikon club waar je vorige week zaterdag toch 3 balgen en minstens ook 3 PK-13's had kunnen bewonderen, en er mee spelen.

Alles in M, ook de lichtmeting, de sluitertijd en het diafragma. Bij alle G objectieven is het diafragma los van de camera niet in te stellen.

Wil je wel alle automatiek en AF, denk dan eens aan stacking. Een bereik van rond de 10 keer. Neem een Nikkor 105 met een 50mm. De 105 op je camera en die doet alle automatiek.

RVK
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door RVK » vr mar 01 2013 8:02 am

Al vele malen hier iets gekocht en nog nooit iets gehoord over BTW of inklaringskosten, en je kunt inderdaad de bestelling verdelen over meerdere verzendingen.

Wil je wat meer dan zijn er bv ook Meike tussenringen met diafragma koppeling en electrische contacten

Bedrijf is tot nu toe betrouwbaar gebleken ( zelfs met terug betalen bij geen levering) en ook betaling via PayPal gaat goed.

RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning

https://robvankralingen.fotoport.nl/

Antoinette
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Antoinette » vr mar 01 2013 9:20 am

Ik heb zelf tot nu toe ook nooit problemen met de douane gehad, gewoon geluk denk ik. Maar ik denk dat het wel handig is om te kijken of de aanbieding nog steeds interessant is als je een keer wel tegen de lamp loopt.
Hans: Zag gisteren een mooie balg op marktplaats, maar ondanks dat mijn bod het hoogste was, is ie blijkbaar toch aan m'n neus voorbij gegaan :frown:
Say what you like
Do what you feel

ArendV
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ArendV » vr mar 01 2013 11:55 am

De getoonde balg is erg goedkoop maar kan ook alleen aan de voorkant versteld worden.
Wat mij betreft erg onhandig werken, de afstand tot het onderwerp verandert steeds bij het aanpassen van vergroting of scherpstelling.
Geef dan iets meer geld uit en koop een balg die je ook aan de achterkant kunt verstellen en die ook nog op een focusrail staat, werkt vele malen prettiger.
Groeten - Arend / flickr
"Basically in Photography there are just two controls, one is where you stand and one is when you push the button" - David Hurn

Plaats reactie

Terug naar “Overige fotoapparatuur”