AF-S 35mm 1.8G (ook voor avondfotografie)?

Discussies over objectieven met een vaste brandpuntsafstand (primes)
MBNikon

Re: AF-S 35mm 1.8G (ook voor avondfotografie)?

Bericht door MBNikon » di apr 09 2013 4:53 pm

Ik bedoel inderdaad dit soort foto's en ook van vuurwerk. Dus misschien is een statief beter om in te investeren, dan een 35mm lens. Ik had namelijk op het forum wat gelezen over "foto's maken in Disneyland Parijs" en daar stond ook de 35 mm aangeraden, voor bijv. de avondfoto's. Vandaar mijn vraag daarover.

miorob

Bericht door miorob » di apr 09 2013 7:05 pm

pas op wat andere mensen je aanraden. Iedereen maakt foto's op zijn manier en verschillende stijl. als jij groene groente wil raden de meeste mensen je waarschijnlijk sperziebonen aan terwijl jij meer van de spruiten bent.

kijk anders eens terug naar de foto's die je al hebt gemaakt en kijk op hoeveel mm de meeste foto's zijn gemaakt.

maaike
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door maaike » zo apr 14 2013 3:48 pm

miorob schreef:pas op wat andere mensen je aanraden. Iedereen maakt foto's op zijn manier en verschillende stijl. als jij groene groente wil raden de meeste mensen je waarschijnlijk sperziebonen aan terwijl jij meer van de spruiten bent.

kijk anders eens terug naar de foto's die je al hebt gemaakt en kijk op hoeveel mm de meeste foto's zijn gemaakt.
Misschien wel of misschien niet terecht, maar ik voel me hierop aangesproken.
Ik deel je mening wat betreft dat ieder op een eigen manier iets doet en eigen voorkeur heeft, maar als iemand die avondfotografie wil gaan doen en geen statief heeft; heeft advies voor statief naar mijn mening niet zozeer met stijl te maken, maar benodigde uitrusting van een bepaald discipline binnen de fotografie.
Bij avondfotografie, wat het hoofddoel is van de aanschaf van de lens, gebruik je veelal lange sluitertijden.
Wanneer T.O al een statief heeft, of een goedkoop statief aanschaft, is advies of tegen advies betreft het kopen van de 35mm 1.8 voor avondfotografie berust op voorkeur en zoals jij het noemt op "stijl".
Maar wanneer TO die geen statief heeft, alleen een statief wil aanschaffen van een bepaalde kwaliteit dat geld kost en geen budget heeft om statief én 35mm tegelijk te kopen, lijkt me een advies om eerst de 35mm terwijl hij geen statief heeft en een lens (18-105) bezit waarmee je ook avondfotografie kan doen voor mij de omgekeerde wereld en wat mij betreft niets met stijl te maken, maar met de nodige uitrusting.....maar ja wie ben ik? :?
Een beetje van mezelf...en een beetje van nikon

miorob

Bericht door miorob » zo apr 14 2013 9:44 pm

ik snap wat je bedoeld, mij ging het niet om het statief maar meer om de lens ;-).

oud0001

Bericht door oud0001 » zo apr 14 2013 10:57 pm

De vraagstelling is simpel te beantwoorden.
Elk objectief is geschikt voor avondfotografie als je maar een statief gebruikt.

Een prime objectief doet het mooier dan een zoom omdat een zoom altijd een compromis is.

Is de 35mm 1,8G geschikt voor avondfotografie?
Ja zeker.

Mijn advies:
Koop een statief en ga lekker fotograferen.
Een prime kun je altijd nog aanschaffen maar, je kunt ondertussen dan al wel avond en nachtfoto's maken. :wink:

maaike
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door maaike » ma apr 15 2013 11:37 am

miorob schreef:ik snap wat je bedoeld, mij ging het niet om het statief maar meer om de lens ;-).
"Al die tijd" voor niets me aangesproken gevoeld :mryellow:
Een beetje van mezelf...en een beetje van nikon

PvGessel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door PvGessel » do apr 18 2013 10:50 pm

MBNikon schreef:Ik heb heel wat topics op het forum gelezen over deze lens. Maar er toch nog een vraag over.

Is deze lens ook geschikt voor avondfotografie in bijv. steden, pretparken en ook voor vuurwerkfoto's of kan ik beter mijn 18-105mm lens gebruiken? Of is de 35mm over het algemeen toch beter voor binnenfotografie? Zou het dus een goede aanvulling zijn op de 18-105? De prijs valt in ieder geval heel erg mee.

Alvast bedankt.
Ik heb met die lens en een 50 mm 1.8 (geleend) mijn hele vakantie in de USA noodgedwongen moeten fotograferen omdat mijn 18-105 de eerste dag stuk ging. Ik heb er geen spijt van gehad alleen mistte ik heel af en toe wel wat groothoek van die 18-105 kitlens maar heb wel leren zomen met mijn voeten en er geen spijt van gehad. :wink2: Gewoon doen dus want voor de prijs hoef je hem niet te laten liggen al kan ik niet in je geldbuidel kijken. Succes ermee. :wink:
M.v.g Peter.

D750 met wat Sigma ART glas.

Plaats reactie

Terug naar “Vaste brandpuntsafstanden”