Weet je gelijk waarom prime's de ultieme lenstypes zijn en zoom-lenzen dat nooit kunnen worden.

Dat is ook nog eens een leuke foto Hans!Snadaa schreef:Hoi,
Ben sinds vandaag ook in het bezit van zo'n mooie 50 mm; overgenomen van differhans. Keurig met de nodige papiertjes er nog bij. Net even aan het proberen geweest lekker bokeh met f1.8. Gewoon een mooie heldere plaat, daar gaan we nog veel plezier mee beleven...
[img][img]http://i160.photobucket.com/albums/t179/Snadaa/DSC_0804.jpg[/img][/img]
Hans bedankt
Hoe bevalt de 17-50 Tamron zo in het begin?Snadaa schreef:Tja antwoord heb je al, maar echt een mooi lensje, geweldige kwaliteit.....! Ik ga er de komende dagen nog mee spelen. Heb ook nog een Tamron 17-50 F2.8 gekocht, nog zo'n toppertje. Plaatjes volgen nog..!Nicole schreef:oww leuk.. is die lens goedkoop ? kost ie ?
Voor dat ene stopje moet je wel 3x zoveel betalen, maar als dat je waard is moet je dat natuurlijk doen......Skippy schreef:Prima ding die 50 1.8 maar ik denk dat ik toch eerder voor de 50 1.4 ga. Nog wat lichtsterker en smeuiger bokeh dat doet 't voor mij.
Het verschil tussen de 1.4 en de 1.8 is, dat deze laatste beter geschikt is voor macro door de lens achterstevoren op de camera te monteren. De 1.4 presteert hier slecht.Skippy schreef:Prima ding die 50 1.8 maar ik denk dat ik toch eerder voor de 50 1.4 ga. Nog wat lichtsterker en smeuiger bokeh dat doet 't voor mij.
Tja, ben er mee aan het stoeien. Heb hem van Differhans overgenomen deels ter vervanging van de 18-135 Nikkor ivm de F2.8 en dat is echt appels met peren vergelijken, de Tamron steekt er met kop en schouder boven uit. Sommigen zijn van mening dat deze lens beter is dan de Nikkor 18-50, daar zijn draadjes genoeg van...ik vind in ieder geval het prijsverschil (bij aanschaf van een nieuwe lens) van 1000,- euro veel te groot. De lens voelt robuust aan en licht erg lekker in de hand, echt geen "plastic" lensje wat men wel eens beweerd........ kortom voor mij is deze lens meer dan alleen een kitlensje en dat voor een heel zacht prijsje....daantje schreef:Hoe bevalt de 17-50 Tamron zo in het begin?Snadaa schreef:Tja antwoord heb je al, maar echt een mooi lensje, geweldige kwaliteit.....! Ik ga er de komende dagen nog mee spelen. Heb ook nog een Tamron 17-50 F2.8 gekocht, nog zo'n toppertje. Plaatjes volgen nog..!Nicole schreef:oww leuk.. is die lens goedkoop ? kost ie ?
Lijkt me een mooi lensje en een iedeaal bereik voor de alledaagse fotografie.