keuze body

Discussies over fotografie met de D40, D40x, D50, D60, D3x00 serie en D5x00 serie
Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: geen idee of dit hier hoort

Bericht door Patrick » zo apr 28 2013 10:22 pm

Toch zou ik die 250 Euro uitgeven als ik jou was. Niets mis met een D90, maar het verschil met een D7000 is toch best groot. Maar een D90 is zeker een optie natuurlijk.

Als je voor een relatief bescheiden bedrag top-glas wilt kopen, kijk dan naar objectieven als de AFS 35mm f/1.8 DX, AF 50mm f1.8D of AF-S 50mm f1.8G, AF 85mm f1.8D of AF-S 85mm f1.8G.

Goede zooms voor relatief weinig geld zijn de Tamron 17-50 f2.8 (verschillende versies) en de Tamron 70-300 VC. Met een D7000 kan je nog best een stuk croppen als je millimeters te kort komt (niet echt natuurlijk, maar het idee is dat je een vergelijkbare uitsnede krijgt).

Veel wijsheid bij je keuze!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Voormalig clublid

Re: keuze body

Bericht door Voormalig clublid » zo apr 28 2013 10:36 pm

Hier nog een goede tip.

Houd er rekening mee, dat de Nikon D7000 ook nog wel wat in prijs kan zakken.
Ja, het is dus een dagprijs.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » zo apr 28 2013 10:40 pm

Alles kan, maar waarschijnlijk is dat niet Casa. Die prijs is al tijden heel stabiel. En waarom zou je wachten? Er komt altijd wel weer wat nieuws. En je wilt toch foto's gaan maken? Het voorjaar, wat toch echt binnenkort moet beginnen los te komen, is een prachtige tijd die je natuurlijk niet wilt missen wachtend op een tientje lagere prijs van een camera!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

breimer
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door breimer » zo apr 28 2013 10:56 pm

ik wil nog even een wat gevoelig punt toevoegen.

verschil D90 en de D7000 is niet allen de sensor, maar ook de af
D90 11 punts goed voor iedereen.
D7000 39 punt goed voor de meesten na een leerschool waarbij hij door velen in de eenpunts instelling gebruikt wordt.
korom de af van de D7000 is hier op het forum niet onbesproken( KIJK OP DIEVERSE DRAADJES) en kent ook een aantal nikon liefhebers die het beneden maats vinden.
voor mij betund dat HET de D90 van nu IS of een D7100 met 58 af punten die duidelijk beter lijkt tezijn dan de 39 van de D7000.

maar het is IETS persoonlijk de D7000 Kent ook vele zeer tevreden gebruikers.

DE SENSOR IS BELANGRIJK MAAR OOK DE AF :idea:

Nessie

Bericht door Nessie » ma apr 29 2013 7:45 am

iedereen nogmaals bedankt voor de reactie.

Welke het gaat worden, daar denk ik nog goed over na al staat de d90 nog steeds op 1.
buiten de iso om is er nog een punt wat belangrijk voor me is, welke is sneller in de continu af stand? de d90 of toch die duurdere d7000.
de d7100 valt af die ligt boven budget.

dan nog een laatste vraag, de nikon p520 heeft een super telebereik als ik dat zo lees op internet moet dat ook een leuk toestelletje zijn. klopt dat? of valt de kwaliteit van de foto's tegen? want als die wel goede kwaliteit foto's levert dan is dat toestelletje ook nog een optie ipv een telelens.

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door justme » ma apr 29 2013 9:27 am

als je twijfelt tussen de D90 en de D7000 :

http://snapsort.com/compare/Nikon_D7000-vs-Nikon_D90" onclick="window.open(this.href);return false;

ik heb destijds ook lang voor de D90 gestaan, maar 'dankzij' de beperkte beschikbaarheid tijdens de watersnoodramp bij oa. de Nikon fabriek, toch gekozen voor de D7000.
ik moest zo lang wachten dat ik me heel goed heb kunnen inlezen in de verschillen tussen beide toestellen, en uiteindelijk toch voor de d7000 gekozen.

ik zou je adviseren om lekker te gaan surfen, en kijk bv op mijn link, en loop diverse review sites na van bekende/erkende internet fotografen zoals Ken Rockwell, Chase Jarvis, en vele anderen.
Ook een leuke en leerzame videoblog is die van Kai Wong op DigitalrevTV, met een leuke humor, en vele technische vergelijkingen tussen diverse toestellen, lenzen en ook tussen Nikon en Canon.

Nessie

Bericht door Nessie » ma apr 29 2013 7:03 pm

als ik al zo'n bedrag aan een body uit geef dan zijn er andere merken die mijn voorkeur hebben :oops:

ik zit er ook nog wel aan te denken om eerst een p520 aan te schaffen, en dan verder te sparen voor een duurdere body maar of duurder ook altijd beter is dat betwijfel ik dan weer. voor ik die p520 haal moet ik wel eerst zeker weten of het echt zo een top compactcamera is als op internet wordt beweerd.

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma apr 29 2013 9:34 pm

Het zal best een goed camera zijn in zijn soort, maar het is geen vergelijk met een DSLR. Alleen de 1/2.3" sensor al. Dat is een fractie van een een DX of FX sensor.

Nessie

Bericht door Nessie » ma apr 29 2013 9:53 pm

Dat je een compactcamera niet kan vergelijken met een spiegelreflex dat weet ik, dat is ook niet mijn bedoeling. Ik heb nu een canon 40D en denk dat ik van een vergelijkbare camera het gelukkigst ga worden. Dat betekend dan wel dat ik nog meer zal moeten sparen aangezien het budget nu niet toereikend is. Die p520 zou als overbruggingscamera moeten dienen. Voor de sportfotografie is hij denk ik niet zo geschikt maar dat is dan niet anders.
@ wiebeterpstra, ik doe al maanden niets anders dan internet afstruinen alleen wordt het daar niet makkelijker van :-)

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » ma apr 29 2013 10:19 pm

Je moet niet het internet afstruinen,

je moet de camera's eens in de handen nemen, voelen en uitproberen,
that's all

je denkt toch niet dat de mooiste foto's worden gemaakt door puur de camera met de beste specificaties ? :wink:

Nessie

Bericht door Nessie » ma apr 29 2013 10:28 pm

Ik weet zelfs wel zeker dat dat niet het geval is.

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » ma apr 29 2013 10:53 pm

Ik wil je uiteraard ook niet achter je laten blijven zitten met je zoektocht. Dat gedeelte heeft mij overigens voor 75% wel weten te overtuigen/versterken in mijn keuze en argumenten.

Uiteindelijk praten en vragen met/aan andere NAS slachtoffers en vakwinkel personeel heeft mij over de streep getrokken, en inderdaad de modellen even gevoeld en geprobeerd.

breimer
Forumlid
Forumlid

Bericht door breimer » ma apr 29 2013 10:58 pm

waar gaat het persies mis met je canon?
wellicht mede van invloed op de juiste keuze?
op Deomark:

http://www.dxomark.com/index.php/Camera ... nd3)/Canon

kun je de sensor kwaliteit van diverse body's vergelijken.
de D90 genereerd t.o.v. de 40D behoorlijk wat iso winst b.v. de D7000 uiteraard nog wat meer.

groet

Bert Harry

Nessie

Bericht door Nessie » di apr 30 2013 7:22 am

Waar het precies mis gaat met de canon? bij de service van canon :evil: ik heb verschillende problemen gehad die soms niet en soms wel verholpen konden worden maar in het laatste geval ontstond er dan ook meteen een ander probleem. mijn grootste probleem het laatste jaar is dat hij geregeld niet automatisch scherp stelt.

Ik heb even op die link van je gekeken en nu is mijn engels niet zo geweldig maar als ik de D5100, de D90 en de canon 40D naast elkaar zet komt de D5100 volgens mij het beste uit de bus :huh:

Ik kijk er vanavond nog wel eens goed naar want dan wil ik ook andere camera's er naast zetten.

LJ-Jochem
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door LJ-Jochem » di apr 30 2013 9:37 am

Vandaag als dag deal bij Saturn.
http://www.saturn.nl/mcs/shop/dagdeal.html" onclick="window.open(this.href);return false;

D5100 met 18-55mm + 55-200mm voor 499 euro. Let op alleen vandaag en alleen online
Groet, Jochem

| Nikon D750 | Samyang 14mm f/2.8 IF ED UMC AE | Tamron SP 24-70mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 90mm f/2.8 Di VC USD | Tamron SP 70-200mm f/2.8 Di VC USD G2 |Yongnou Speedlight YN568EX |
|Flickr | 500px
|

Plaats reactie

Terug naar “D40(x), D50, D60, D3x00, D5x00”