hoorbare klik

Wanneer u vragen heeft over foto's dan wel het fotograferen zelf, of wanneer u juist tips daarover heeft, dan kunt u deze hier kwijt.
Kroontje

Re: hoorbare klik

Bericht door Kroontje » zo mei 05 2013 10:22 am

We gaan hier niet op de man spelen.
Er is een mening naar voren gekomen en die kun accepteren of niet.
Als je het er niet mee eens bent dan leg je dat gewoon uit ;)

Groet Kroontje

a vgastel
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door a vgastel » zo mei 05 2013 10:45 am

Als je weet dat het storend is probeer dan hier op in te spelen zo dat je niemand stoord weet uit ervaring dat er niets zo hinderlijk is als dit.

Ga zelf eens uit proberen hoe het geluid is in te dammen.
Mocht je een andere camera zoeken hier voor kijk eens naar deze geluidsloos.
http://www.olympus.nl/site/nl/c/cameras ... _home.html" onclick="window.open(this.href);return false;
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Peter
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Peter » zo mei 05 2013 11:07 am

chip54 schreef:Ik weet niet met wat voor toestel gefotografeerd werd tijdens de abdicatieplechtigheid op 30 april, maar vond het metaalachtige geklik bijzonder storend.
Dat viel inderdaad meerderen op

a vgastel
Forumlid
Forumlid

Bericht door a vgastel » zo mei 05 2013 11:22 am

Peter schreef:
chip54 schreef:Ik weet niet met wat voor toestel gefotografeerd werd tijdens de abdicatieplechtigheid op 30 april, maar vond het metaalachtige geklik bijzonder storend.
Dat viel inderdaad meerderen op
Dat was mij ook op gevallen wij dachten aan een merk met c bij deze hoor je een dubbele klik.
mvgr bert

Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » zo mei 05 2013 11:41 am

Ik ben het eigenlijk behoorlijk eens met emdeklerk,

Ik kan me heel goed voorstellen dat men tijdens bepaalde optredens of gelegenheden niet zit te wachten op sluitergeluiden. Een klassiek concert, operavoorstelling, begrafenis, en zelfs bepaalde trouwerijen in kerken etc. dan kan een SLR voor ongewenste effecten zorgen.
Dit is denk ik ook de reden dat er mensen SLR's weren uit bepaalde gelegenheden. Waar mensen zich zitten te concentreren, of volledig opgaan in hetgeen er verteld, voorgedragen of ondergaan word zou ik zelf ook niet op een klikkende camera zitten wachten.

Lijkt me een kwestie van ten eerste goed nadenken, en ten tweede een kwestie van goed fatsoen om te weten waar en wanneer je foto's kan maken... En denk ik ook de reden dat bijvoorbeeld bepaalde Pastors, Voorgangers etc. fotografie weren uit hun kerken, men zit daar op dat moment niet op te wachten.

Mocht je dus toestemming hebben om daar te werken, lijkt het me niet meer dan normaal dat men ervan uit mag gaan dat je dit soort overlast niet hoeft te ondergaan, en men dus niet met 11FPS gaat staan te ratelen, maar juist met bijv. spiegelloze apparatuur gaat werken.
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo mei 05 2013 11:43 am

emdeklerk schreef: Oh ja, meetzoeker-Leica's hebben een reputatie van stilte hoog te houden.
In de VS vaak het enige merk dat in kerken etc. getolereerd wordt.
Nou dat stille van Leica is al lang achterhaald sinds ze digitaal zijn gegaan. Als het al niet de tegenwoordig gebruikte sluiter is, die het geluid maakt, dan nog wel de extra motorische wijze waarop de sluiter wordt gespannen (tegenover handmatig vroeger).

Enkele jaren terug een kennis van mij die een Leica M8 had, maakte meer geluid dan de toen door mij gebruikte Nikon D80.
De geluidsproductie van de M8 was zelfs zodanig slecht, dat er al heel snel kritiek kwam door de eigen gebruikers en Leica dat bij de daarop volgende M8.2 met een modificatie van de sluiter hebben moeten verbeteren.
Dat is toen wel wat verbeterd, maar echt niet meer terug naar het niveau van vroeger met een rubberdoek sluiter en handmatig transport van de film en het spannen van de sluiter bij diezelfde beweging.
Laatst gewijzigd door Léon Obers op zo mei 05 2013 11:50 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vriendelijke groet, Léon Obers

DannySan
Clublid
Clublid

Bericht door DannySan » zo mei 05 2013 11:49 am

Het is de laatste tijd zó irritant dat de reacties die gegeven worden op een vraag een volkomen ándere richting opgaan dan de TS bedoeld heeft.
Ze wás zich ervan bewust dat de hoorbare klik niet wenselijk was, en vraagt een oplossing; en niet om afgebrand te worden :twisted:
Ik speel bij niemand 'op de man' maar je eigen mening kun je ook 'naar voren brengen' en niet degene waarover het gaat meteen maar veroordelen... toch?
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo mei 05 2013 11:57 am

Graag nu on topic blijven. Punt is gemaakt ;)

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Martin » zo mei 05 2013 11:58 am

DannySan schreef:Het is de laatste tijd zó irritant dat de reacties die gegeven worden op een vraag een volkomen ándere richting opgaan dan de TS bedoeld heeft.
Ze wás zich ervan bewust dat de hoorbare klik niet wenselijk was, en vraagt een oplossing; en niet om afgebrand te worden :twisted:
Ik speel bij niemand 'op de man' maar je eigen mening kun je ook 'naar voren brengen' en niet degene waarover het gaat meteen maar veroordelen... toch?
+1!!

Léon Obers
Forumlid
Forumlid

Bericht door Léon Obers » zo mei 05 2013 12:01 pm

Mogelijke verbetering in een oplossing.

Er bestaan van die rubberen ommantelingen die je als een jasje om de camera kunt spannen. Wellicht dempt dat ook het geluid in enige mate. Ik weet niet hoe die dingen heten (zoeken via Google heeft mij dan ook nog niks opgeleverd).
Ook moeten er van die camouflage achtige met stof beklede oplossingen zijn die normaal bij natuurfotografie gebuikt worden. Dat kan misschien ook een behoorlijke demping van het geluid geven.

Als dat niet voldoende is, inderdaad eens kijken of vergelijken met spiegelloze camera-systemen.
Vriendelijke groet, Léon Obers

bjornc
Forumlid
Forumlid

Bericht door bjornc » zo mei 05 2013 12:03 pm

Afbeelding
Armor heet zo'n rubberen jasje.

Rob Smit
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Rob Smit » zo mei 05 2013 12:19 pm

Ik heb een armor om de D300 zitten, scheelt zo goed als niets in het geluid.

Veneboer
Forumlid
Forumlid

Bericht door Veneboer » zo mei 05 2013 12:22 pm

Zie deze link voor een goed vergelijk (video met verschillen spiegelloos t.o.v. DSLR en zelfs analoog)

http://mirrorlesscentral.com/fuji-x100s ... r-cameras/" onclick="window.open(this.href);return false;

Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator

Bericht door Martin » zo mei 05 2013 12:37 pm

Veneboer schreef:Zie deze link voor een goed vergelijk (video met verschillen spiegelloos t.o.v. DSLR en zelfs analoog)

http://mirrorlesscentral.com/fuji-x100s ... r-cameras/" onclick="window.open(this.href);return false;
Heel informatief!

Remco v/d Sanden
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Remco v/d Sanden » zo mei 05 2013 12:42 pm

Dit is wat TS zoekt ( en zelf had kunnen vinden lijkt me ;) )

http://www.ppmag.com/web-exclusives/201 ... atech.html" onclick="window.open(this.href);return false;

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...

https://www.instagram.com/remcovandesanden

Gesloten

Terug naar “Vragen en tips over foto's en fotograferen”