welk objectief voor d5200

Discussies over telezoom objectieven zoals 55-200 mm, 80-200 mm, 70-300 mm of 200-400 mm
Wolf
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: **
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: welk objectief voor d5200

Bericht door Wolf » vr mei 10 2013 12:24 pm

Je koopt een spiegereflex maar je wil geen objectieven wisselen?
Waarom ga je dan niet gewoon voor een betere compact (fuji x10 of x100)?
D7000 + een paar kilo glas
http://www.wolfgram.nl

stekun

Bericht door stekun » vr mei 10 2013 2:36 pm

Ik heb net reactie van het nikon service punt gehad en dit was hun antwoord op de verschil in waardering van de beide 18-200 lenzen

" Het uiterlijk is uiteraard hetzelfde maar de ene lens heeft meer beschadigingen en slijtageplekken"

Ik heb wel een voorkeur voor deze lens ipv de nieuwe 18-105 of de tamron 18-270, maar ben altijd zeer huiverig met het kopen van tweedehands.

Ik vind het wel een superaanbieding de Nikon AF-S DX Nikkor 18-200mm f/3.5-5.6G ED VR II voor e 389

zit nu echt in dubio..

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door jan » vr mei 10 2013 3:23 pm

stekun schreef:zit nu echt in dubio..
Bestel'm gewoon en is het niet wat je voor ogen hebt dan kan deze zonder opgaaf van reden retour. Alleen verzendkosten zijn dan voor je rekening.
Dit zijn de voorwaarden die op hun site staan:
Wij verzenden uw pakket verzekerd en u moet hiervoor tekenen bij ontvangst. Wij hopen natuurlijk dat u tevreden bent over uw aanschaf. Mocht dat onverhoopt niet het geval zijn, dan heeft u na ontvangst van uw bestelling 14 dagen de tijd om zonder opgaaf van reden uw aangeschafte product te retourneren, waarbij wij u vriendelijk verzoeken om de productverpakking zo goed als mogelijk intact te houden. Zorgt u er s.v.p. voor dat uw naam, adres en bankgegevens bij het door u geretourneerde product aanwezig zijn en wij zullen u de kosten van uw bestelling (incl. verzendkosten) zo snel als mogelijk terugstorten. De verzendkosten die u moet maken voor het retourneren van uw bestelling zijn voor uw eigen rekening.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » vr mei 10 2013 4:11 pm

Jan

stekun

Bericht door stekun » vr mei 10 2013 4:47 pm

dank Jan!
ik ga morgen voor een laatste keer naar de fotospeciaalzaak om me voor te laten lichten over de nikon d 5200. en als ik er dan definitief uit ben , ga ik een van de lenzen bestellen.
neig wel iets meer naar je laatste link, gezien de 24 maanden garantie

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Contacteer:

Bericht door jan » vr mei 10 2013 4:54 pm

stekun schreef:dank Jan!
ik ga morgen voor een laatste keer naar de fotospeciaalzaak om me voor te laten lichten over de nikon d 5200. en als ik er dan definitief uit ben , ga ik een van de lenzen bestellen.
neig wel iets meer naar je laatste link, gezien de 24 maanden garantie
Geen idee waar je woont maar wanneer Apeldoorn niet al te ver is kun je ook bij Cameratools aan gaan en aldaar het proberen en eventueel aanschaffen. Wanneer je dan besluit op zaterdag te gaan check dan wel even de openingstijden. Ze zijn alleen 's morgens open.
Jan

stekun

Bericht door stekun » vr mei 10 2013 5:08 pm

helaas.. woon in de omgeving van Rotterdam

stekun

Bericht door stekun » za mei 11 2013 1:14 pm

Ik heb de occasion van 479 besteld bij het Nikon service punt. Wilde eigenlijk de camera bij cameratools bestellen maar die was helaas net voor mijn neus weg..
vandaag even bij een foto speciaalzaak geweest en nog even de nikon als de tamron lens uitgeprobeerd en de tamron voelde echt heel stroef aan. ik ben helemaal weg van de nikon. Wel grappig dat de verkoper mij de tamron aanraadde.
Hopelijk komt de lens volgende week binnen. De body, d5200 ga ik aanstaande maandag bestellen

JW17
Clublid
Clublid

Bericht door JW17 » za mei 11 2013 2:12 pm

De keuzes zijn gemaakt, goed nieuws!
Veel plezier alvast van de aankopen!
Groet,
JW

Plaats reactie