NIKKOR 70-300mm f/4.5-5.6G AFS VR Zoom een goede aanvulling?
ik zouw het gewoon doen! die lens is echt top. voelt lekker degelijk aan en trekt super fotos. ik zelf zou de 18-200 niet verkopen, dat bereik is heerlijk, als je niet steeds je lens wilt wisselen. Voor wild is hij echt super denk ik, als ik er vliegtuigen mee kan fotograferen met 300kmh. dan moet n stilstaande leeuw helemaal geen probleem zijn
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Zo daar ben ik weer even, het is inmiddels zaterdagavond en Monique kwam net de deur binnenzetten met een lange goudkleurige doos :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Ik heb hem gelijk even op m'n D-80 gezet en de eerste indrukken zijn boven verwachting... goeie scherpte, en ik heb het idee dat de VR iets anders werkt.
Monique zit nu voor het huis een rondrennende hond vast te leggen, en de resultaten zie ik zo.
Groetjes Eelco
Wordt vervolgd....
Ik heb hem gelijk even op m'n D-80 gezet en de eerste indrukken zijn boven verwachting... goeie scherpte, en ik heb het idee dat de VR iets anders werkt.
Monique zit nu voor het huis een rondrennende hond vast te leggen, en de resultaten zie ik zo.
Groetjes Eelco
Wordt vervolgd....

http://500px.com/EelcoVandeKamp
- EelcoD7100
- Forumlid
hahahahaha, nou je weet dat er dit weekend er iets gezelligs georganiseerd is in de Oostvaardersplassen....
En als je toch een beetje wilt "teletoeteren" zoals ik dat wel eens zeg.
Dan heb je toch een 70-300vr nodig, we mogen hem dit weekend lenen van Monique's baas en dat is het altijd leuk als het een stukje glas is wat niet in je eigen glasbak zit...
Groetjes Eelco
En als je toch een beetje wilt "teletoeteren" zoals ik dat wel eens zeg.
Dan heb je toch een 70-300vr nodig, we mogen hem dit weekend lenen van Monique's baas en dat is het altijd leuk als het een stukje glas is wat niet in je eigen glasbak zit...
Groetjes Eelco
- EelcoD7100
- Forumlid
Hallo Arjandemeijer, ik denk dat je pech hebt, hij is er volgens mij alleen in het zwart.... Maar zo met de zilveren D-40 heb je wel een strakke design combi... :mrgreen:
Het gaat er niet om hoe de set eruit ziet, maar om de plaatjes die er uitrollen...
Groetjes Eelco
Het gaat er niet om hoe de set eruit ziet, maar om de plaatjes die er uitrollen...
Groetjes Eelco
- EelcoD7100
- Forumlid
De D40 weegt 475 gr en de 70-300 VR 745 gr. Daar is niets mis mee!Helifreack schreef:op een d40 is een 70-300 niet echt een goede keus volgens mij. die lens is erg zwaar voor zon kleine body, en heb gehoord dat de d40 deze ook niet 100% kan aansturen.
En volgens mij doet deze lens het wel op de D40. Alleen het VR-systeem zal er voor zorgen dat de accu's wat vaker opgeladen moeten worden.
Gerrit
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
De 70-200 is twee keer zo zwaar als de 70-300, werkt perfect op de D40.Helifreack schreef:op een d40 is een 70-300 niet echt een goede keus volgens mij. die lens is erg zwaar voor zon kleine body, en heb gehoord dat de d40 deze ook niet 100% kan aansturen.
Je moet de lens natuurlijk wel ondersteunen, maar dat moet met dezelfde lens op een zwaardere body ook.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.
- André
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik heb zelf zowel de 18-200 VR en de 70-300 VR. Ik kan niet anders zeggen dan dat ik het een wereldcombinatie vind. Ondanks dat er groot deel overlapping is. Als ik ergens naar toe ga waarvan ik niet weet hoe ik daar zal gaan fotograferen, zet ik mijn 18-200 op mijn body, als ik naar een dierentuin ga (dierenfotografie is mijn grootste deel van fotografie) dan gaat de 70-300 erop. Die laatste 100mm heb ik dan echt vaak nodig en de het stuk onder de 70mm mis ik niet echt. Ik heb wel altijd beide lensen bij me. Als ik echt portretfotografie ga doen zet ik mijn 17-55 2.8 erop. Maar die gebruik ik eigenlijk het minst.
Ik heb overigens een D200 en een D40 als backupcamera
Ik heb overigens een D200 en een D40 als backupcamera