Hoe lang duurt de verwerking van een bewerkte foto bij een redelijk snelle computer ?
Dan krijg ik misschien een beter inzicht in hoe traag die van mij is.

Gr. Willem

Ja ok, das dus ook zo.TheDeadPixel schreef:Waarom externe USB 2.0 HDD als hij een eSATA poort heeft die weet ik hoeveel sneller is?
En een USB 3.0 Externe HDD zal werken op een USB 2.0 poort, maar nog steeds met het slakkentempo van USB 2.0
Het gaat me dus vooral om de tijd die de laptop nodig heeft om een NEF bestand te verwerken nadat ik aan alle schuifjes heb getrokken. In die tijd drink ik op mijn gemakkie een half tot een heel kopje koffie.Casanova56 schreef:Ja ok, das dus ook zo.TheDeadPixel schreef:Waarom externe USB 2.0 HDD als hij een eSATA poort heeft die weet ik hoeveel sneller is?
En een USB 3.0 Externe HDD zal werken op een USB 2.0 poort, maar nog steeds met het slakkentempo van USB 2.0
Maar koopt TP een andere laptop en/of een PC die dan wel een USB 3.0 aansluiting heb, dan ga de snelheid flink omhoog op die HD met schrijven en/of lezen.
plincky schreef:Zo aan de specs te zien zal jou laptop wel een heel stuk langzamer zijn dan mijn pc.
maar is moeilijk te vergelijken. snelheid hangt natuurlijk af van zowel hardware als software en de bewerking natuurlijk.
Bij de meeste bewerkingen die ik doe moet ik soms 2/3sec wachten met d800raw bestanden. D700 bestanden zijn de meeste bewerkingen binnen 1sec. soms moet ik in de history kijken of hij het wel heeft gedaan omdat het zo snel gaat dat je het niet meer ziet.
@casanova
inbouw ssd kan je toch gewoon in de nieuwe bouwen? en anders er een usb 3 case omheen kopen?
het is wel de bedoeling dat het besturingsysteem op de SSD komt. dus dan is extern niet handig.
@plincky,plincky schreef:Zo aan de specs te zien zal jou laptop wel een heel stuk langzamer zijn dan mijn pc.
maar is moeilijk te vergelijken. snelheid hangt natuurlijk af van zowel hardware als software en de bewerking natuurlijk.
Bij de meeste bewerkingen die ik doe moet ik soms 2/3sec wachten met d800raw bestanden. D700 bestanden zijn de meeste bewerkingen binnen 1sec. soms moet ik in de history kijken of hij het wel heeft gedaan omdat het zo snel gaat dat je het niet meer ziet.
@casanova
inbouw ssd kan je toch gewoon in de nieuwe bouwen? en anders er een usb 3 case omheen kopen?
het is wel de bedoeling dat het besturingsysteem op de SSD komt. dus dan is extern niet handig.
Ik had het over een bewerking in PS.Willem Focus schreef: 2-3 seconden......... Nou meer 1 tot 2 minuten hier.![]()
Willem
Heb ik iets gemist of heb je nog niet gemeld om welk software het gaat?Willem Focus schreef:Het gaat me dus vooral om de tijd die de laptop nodig heeft om een NEF bestand te verwerken nadat ik aan alle schuifjes heb getrokken. In die tijd drink ik op mijn gemakkie een half tot een heel kopje koffie.Casanova56 schreef:Ja ok, das dus ook zo.TheDeadPixel schreef:Waarom externe USB 2.0 HDD als hij een eSATA poort heeft die weet ik hoeveel sneller is?
Maar koopt TP een andere laptop en/of een PC die dan wel een USB 3.0 aansluiting heb, dan ga de snelheid flink omhoog op die HD met schrijven en/of lezen.(nou drink ik best veel en best snel hoor)
Groet, en morgen weer verder. Willem
Kijk, dat dacht ik al. View NX en m.n. NX2 vergen veel, heel veel van een computer.Willem Focus schreef:Ik gebruik dan View NX.
Open en bewerk dan 1 foto en na de bewerking duurt het dus pak 'm beet een minuut voordat de foto omgerekend is.
Willem
Ik weet het wel zeker. Eigenlijk merk ik alleen iets van vertraging bij het exporteren van meerdere bestanden, niet bij bewerken.Willem Focus schreef:Denk je dat Lightroom gemakkelijker werkt qua rekensnelheid? Ben van plan om de nieuwe 5 versie aan te schaffen namelijk.