is de D700 nog te koop?
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Re: is de D700 nog te koop?
Meer pix heeft toch wel z'n nut bewezen ik heb de D800e en die Crop factor is toch wel lekker
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Zal er geen welles/nietes ding van maken hoop ik hehe 
Maar, imo zijn meer pixels alleen nodig in 2 gevallen:
1. Je wil gigantische prints uitdraaien ( gebouwvullend of zo )
2. Je ben niet in bezit van de juiste objectieven ( en soms kundigheid in bijv. compositie ) en wil dus gigantisch gaan croppen om zo toch tot een redelijk resultaat te kunnen komen.
En qua regen.. ja, ik fotografeer in de regen, in het zand, in de modder waar het ook nodig dient te zijn, wat ik of een klant wenst om het beeld te krijgen.
En de magnesiumdelen... ja, er zijn geweldige kunststoffen, die zeker beter zijn dan magnesium, maar ja. Iets wat voor het grootste deel uit 1 geheel is gemaakt ( gegoten ) zal bij een flinke tik gewoon minder snel beschadigen dan iets uit 2 of meerdere delen, en zeker in verschillende materialen.
Let wel, ik ben zuinig op mijn spullen, maar ze worden wel gebruikt anders had ik hem in de doos laten zitten als ik bang was voor een druppel regen

2. Je ben niet in bezit van de juiste objectieven ( en soms kundigheid in bijv. compositie ) en wil dus gigantisch gaan croppen om zo toch tot een redelijk resultaat te kunnen komen.
En qua regen.. ja, ik fotografeer in de regen, in het zand, in de modder waar het ook nodig dient te zijn, wat ik of een klant wenst om het beeld te krijgen.
En de magnesiumdelen... ja, er zijn geweldige kunststoffen, die zeker beter zijn dan magnesium, maar ja. Iets wat voor het grootste deel uit 1 geheel is gemaakt ( gegoten ) zal bij een flinke tik gewoon minder snel beschadigen dan iets uit 2 of meerdere delen, en zeker in verschillende materialen.
Let wel, ik ben zuinig op mijn spullen, maar ze worden wel gebruikt anders had ik hem in de doos laten zitten als ik bang was voor een druppel regen

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
https://www.instagram.com/remcovandesanden
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Remco v/d Sanden schreef:Zal er geen welles/nietes ding van maken hoop ik hehe

Maar laten we weer lekker "on topic" gaan.
Voor TS Wellicht nog...wat is de rede dat je een D700 wil hebben en waarom nieuw? Waarom een model dat niet meer verkrijgbaar is?
- JW17
- Clublid
Kamera Express meldde vanmorgen op Facebook een partij D700's te hebben voor € 1499:
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.kamera-express.nl/product/12 ... -garantie/" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet,
JW
JW
- dogo
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Alleen schijnt Christhaa geen geld (meer) te hebben voor een nieuwe D700 http://www.nikon-club-nederland.nl/foru ... 29#p629129
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen
- Remco v/d Sanden
- Forumlid
- Contacteer:
Zal je altijd zien
Ach ja, sparen is een mooi iets 

Maakt gebruik van Nikon [FX] body's en Nikkor [FX] glaswerk, en voor de lol nog wat 35mm analoog...
Bij Foto Americaine in de Wagenstraat in Den Haag hebben ze nog een D700 voor 1.499 Euro.
- Meesterbas
- Forumlid
Meer pixels is meer croppen. Waarom croppen? Ik schiet graag met primes vanwege de lichtsterkte en scherpte. Zoomen met je voeten is niet altijd mogelijk, dus vind ik het fijn dat ik in de na nabewerking nog wat ruimte heb om te croppen. En nee, ik laat nooit posters afdrukken...
http://www.basphotonic.nl" onclick="window.open(this.href);return false; | concert, people & more
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
Nikon D600 + MB-D14 grip
Nikon Speedlight SB-700
Nikkor AF-S 85 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 50 mm f/1.4 G
Nikkor AF-S 28 mm f/1.8 G
Nikkor AF-S 24-70 mm f/2.8 G
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Bij KAMERA EXPRESS
Nieuw voor €1499
Vaderdag aan bieding op=op.
Nieuw voor €1499
Vaderdag aan bieding op=op.
- plincky
- Forumlid
- Contacteer:
Prime of zoom maakt toch niet uit. als je iets fotografeerd en je wil croppen dan doe je dat gewoon. is gewoon gebruik maken van nieuwe ontwikkelingen. en niet blijven hangen in het oude.
Ik maak foto's voor een glossy magazine en ik weet van tevoren niet hoe ze de foto gaan plaatsen. ik moet daarom de foto ruim kaderen zodat de ontwerpers de ruimte hebben voor de opmaak. Kan zijn dat de foto 10x 10cm erin komt maar kan ook zijn dat dit 30x43cm is. afhankelijk van opmaak en de foto. heb wel richtlijnen maar dit word door verandering in artikel of opmaak nog wel eens veranderd worden. dan is het echt wel fijn als je de ruimte hebt.
Wel heb ik hiervoor mijn primes veruild voor een zoom omdat dit wel iets fijner werkt.
ik had hiervoor een D700 wat voor mijzelf prima ging. alleen nu ik eenmaal de D800 heb is het wel verrekte handig. hoef ik niet meer te wisselen met objectief voor die paar mm extra. (en je hebt niet altijd tijd om te wisselen.)
Ik maak foto's voor een glossy magazine en ik weet van tevoren niet hoe ze de foto gaan plaatsen. ik moet daarom de foto ruim kaderen zodat de ontwerpers de ruimte hebben voor de opmaak. Kan zijn dat de foto 10x 10cm erin komt maar kan ook zijn dat dit 30x43cm is. afhankelijk van opmaak en de foto. heb wel richtlijnen maar dit word door verandering in artikel of opmaak nog wel eens veranderd worden. dan is het echt wel fijn als je de ruimte hebt.
Wel heb ik hiervoor mijn primes veruild voor een zoom omdat dit wel iets fijner werkt.
ik had hiervoor een D700 wat voor mijzelf prima ging. alleen nu ik eenmaal de D800 heb is het wel verrekte handig. hoef ik niet meer te wisselen met objectief voor die paar mm extra. (en je hebt niet altijd tijd om te wisselen.)
- dogo
- Forumlid
Ik denk dat dit een redelijk (maar zeker niet super voor een camera uit, geloof ik, 2008?) goede aanbieding is voor mensen die willen overstappen naar full frame, de D800 nog iets te duur vinden en i.v.m. de (blijkbaar nog niet helemaal opgeloste) sensor perikelen de D600 niet durven te kopen.
Ik vermoed dat deze (nieuwe) D700's als warme broodjes verkocht zullen worden, helaas voor een zeer groot deel te danken aan de zeer twijfelachtige reputatie van de D600 die momenteel voor bijna dezelfde prijs wordt verkocht, en dat is eigenlijk dan weer een trieste vaststelling.
Ik vermoed dat deze (nieuwe) D700's als warme broodjes verkocht zullen worden, helaas voor een zeer groot deel te danken aan de zeer twijfelachtige reputatie van de D600 die momenteel voor bijna dezelfde prijs wordt verkocht, en dat is eigenlijk dan weer een trieste vaststelling.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen