Paardenfotografie
Re: Paardenfotografie
gaaf Leon..idd beter zo....
en JW17 ik ben ene troela ik wil alles te graag en te snel...de gebruiksaanwijzing van de Nikon heb ik echt goed doorgenomen maar er blijven haken en ogen. Een boek kopen voor de fotografie is fijn alleen paardenfotografie is denk ik anders dan normale fotografie. Maar ik ga zeker wat mee doen. Ik spit ook veel het internet af en probeer veel uit
thnx voor de feedback
en JW17 ik ben ene troela ik wil alles te graag en te snel...de gebruiksaanwijzing van de Nikon heb ik echt goed doorgenomen maar er blijven haken en ogen. Een boek kopen voor de fotografie is fijn alleen paardenfotografie is denk ik anders dan normale fotografie. Maar ik ga zeker wat mee doen. Ik spit ook veel het internet af en probeer veel uit
thnx voor de feedback
- JW17
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Juist omdat paardenfotografie anders is, moet je de camera goed kennen (en de beperkingen van body en objectief!) maar is ook de theorie belangrijk om op het juiste moment te kunnen toepassen.
Zeker wanneer je straks binnen in de bak wilt gaan fotograferen, komt dat allemaal bij elkaar!
Zeker wanneer je straks binnen in de bak wilt gaan fotograferen, komt dat allemaal bij elkaar!
Groet,
JW
JW
- Jester
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Om veel over fotografie te leren kun je ook een zoeken op Youtube naar een groot aantal videolessen van Adorama, "Digital Photography 1 on 1". Ik heb er zelf een poosje geleden een flink aantal van gezien. Er is een aflevering bij waarin het verband tussen de afstand tot je onderwerp en scherptediepte (de achtergrondwazigheid), diafragmawaarden en dergelijke worden uitgelegd.
Oh, en trouwens, de foto's die ik hier van je zie vind ik helemaal zo slecht nog niet, hoor! Ik heb niet zo heel veel met het onderwerp, maar eigenlijk ben ik wel een klein beetje benieuwd naar de foto's van de mensen die jouw foto's 'afz**ken'... Daar zal waarschijnlijk ook best het e.e.a. op aan te merken zijn...
Succes, Rob
Oh, en trouwens, de foto's die ik hier van je zie vind ik helemaal zo slecht nog niet, hoor! Ik heb niet zo heel veel met het onderwerp, maar eigenlijk ben ik wel een klein beetje benieuwd naar de foto's van de mensen die jouw foto's 'afz**ken'... Daar zal waarschijnlijk ook best het e.e.a. op aan te merken zijn...
Succes, Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
D7000 | Coolpix S6300 | Nikon FE | Rolleicord
24-70mm f2.8 | 70-200mm VRII f2.8 | 105mm f2.8 Micro | 50mm f1.8D
SB600 | Feisol CT3442 | CS Pro MKII
en nog wat geërfd glas...
- PvGessel
- Forumlid
Hoi Danny,DannySan schreef:Hoi Deborah,
opbouwende kritiek kan hier zéker gegeven worden; maar daarvoor 'moet' je toch echt hier foto's plaatsen in plaats van extern te linken.
Ik heb even van de Flickr-stream onderstaande foto afgehaald:
Dat werkt dus prima; er zijn echter een aantal 'restricties' aan het foto's linken naar dit forum qua formaat:
De foto mag niet breder zijn dan 1280 pixels en niet hoger dan 1040 pixels.
Dus je liggende foto is maximaal 1280 pixels breed, en je staande foto niet hoger dan maximaal 1040 pixels.
Als je een foto van jezelf op je Flickr-stream aanklinkt en je klikt op de "share-button" (dat vierkant met een pijltje wat eruit komt en waarbij staat "more ways to share") dan krijg je een aantal opties.
Bij die opties kies je de optie "Grab the HTML/BBCode" en dan onderin staan de mogelijke formaten.
In bovenstaande foto-geval heb ik gekozen voor 'Large 1024' want het is een liggende foto en die is dus - in dit geval - 1024 pixels breedt en dat past.
Dan de code kopiëren en plakken (ik haal altijd de 2e url weg, want de 1e is het plaatje en de 2e zo'n regel aangaande je Flickr-stream).
Het 'mooiste' is om je foto's in je bewerking (weet niet waarin je dat doet) al zo te exporteren dat ze binnen die formaten (1280x1024) vallen; dan neemt dit forum ook alle instellingen mee van je camera en lens zoals je ze gebruikt hebt tijdens je shot (de zogenaamde 'exif-informatie). Dan moet je ze vanuit Flickr exporteren met de optie "original".
Als je nu namelijk op jouw foto klikt zie je boven je foto een klein stukje tekst "meer info"; als je onderstaande foto van mij aanklikt zie je daarboven een samenvatting van de door mij gebruikte camera-instellingen en als je dan op 'meer info' klikt krijg je álle instellingen te zien
Dus de 1e stap is het plaatsen van je foto's (met bijvoorbeeld een inleiding van wat je wilde bereiken in dat shot en wat je dus zelf niet goed vind).
Een D3100 is een prima camera (heb ik zelf ook) en de 18-55 is een prima lens om mee te beginnen; en als de financiën het niet toelaten dat er een andere lens komt dan is dat gewoon 'zoals het is'.
Bij het starten met fotograferen 'vanuit het niets' zoals je zelf zegt is het wel goed om te weten 'waarover je praat' qua instellingen en camera-gebruik en camera-instellingen.
Groet Danny
Zou je mij een plezier willen doen en eens een voorbeeld URL van een flickr account hier willen plaatsen en daarin laten zien wat of welke url je laat staan en wat je weghaalt. Welk vakje moet ik aanvinken? Bbc code of html? Ik zou het ook eens willen proberen om zo een foto hier te kunnen plaatsen.
Bvb dank.
M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
D750 met wat Sigma ART glas.
- DannySan
- Clublid
Beste Peter,
daarvoor klim ik even in de pb-box; om niet te veel 'off-topic' te gaan.
daarvoor klim ik even in de pb-box; om niet te veel 'off-topic' te gaan.
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
Rob dank je wel ga ik zeker even kijken.. ik wil dolgraag en heb echt wel ambitie alleen geen idee waar ik moet beginnen. ik ga me al aanmelden voor fotografiecursus en zoals ik al zei zoek ik internet af..krijg veel tips en daar doe ik zeker wat mee..Jester schreef:Om veel over fotografie te leren kun je ook een zoeken op Youtube naar een groot aantal videolessen van Adorama, "Digital Photography 1 on 1". Ik heb er zelf een poosje geleden een flink aantal van gezien. Er is een aflevering bij waarin het verband tussen de afstand tot je onderwerp en scherptediepte (de achtergrondwazigheid), diafragmawaarden en dergelijke worden uitgelegd.
Succes, Rob
en foto's van hun tja dat is nadeel als ze niet onder hun echte naam op het forum staan en er dus ook geen foto's te vinden zijn onder hun gebruikersnaam

- Jester
- Forumlid
Misschien een beetje flauwe opmerking, maar waar je moet beginnen is met om je heen kijken en van de dingen die JIJ interessant vindt foto's maken (en daarin plezier houden is het allerbelangrijkste, denk ik). Als je kritisch genoeg bent (en dat zit denk ik wel goed), ga je vanzelf zaken in je foto's zien die wellicht beter kunnen, en de stap daarna is zoeken naar hoe je dat moet doen... In de tussentijd zou ik me niet zoveel aantrekken van mensen die je foto's "niet mooi" of "niet goed" vinden zonder dat ze uitleggen waarom of wat je in hun ogen dan zou moeten verbeteren/veranderen.
Aan je foto's te zien ben je iemand die ook op zoek is naar bijzondere composities of standpunten. Het proberen oog te hebben voor bijzondere dingen (standpunten, onderwerpen en gebeurtenissen) is volgens mij de eerste stap op weg naar goede foto's! Wat je niet ziet kun je namelijk niet fotograferen...
Nogmaals succes!
Rob
Aan je foto's te zien ben je iemand die ook op zoek is naar bijzondere composities of standpunten. Het proberen oog te hebben voor bijzondere dingen (standpunten, onderwerpen en gebeurtenissen) is volgens mij de eerste stap op weg naar goede foto's! Wat je niet ziet kun je namelijk niet fotograferen...

Nogmaals succes!
Rob
Een hoop spul waar ik iets mee kan dat ik eerst Nikon:
-
- Forumlid
- Contacteer:
Opbouwende kritiek?
Nou hier dan.
Wouw, ik wou dat mijn eerste foto's zo waren.
Welkom bij de club en veel lezen maar.
Er is hier machtig veel te leren.
Nou hier dan.
hahahaha nou bedanktJumpjiving schreef:Opbouwende kritiek?
Nou hier dan.

ik vind het gewoon super leuk..
en met alle feedback die ik hier op forum krijg ben ik gewoon lekker aan de slag gegaan en vind het nog steeds leuk..
ik heb ook geen foto/grafische opleidingen ofzo gehad. het is spontaan in mij opgekomen.
ik vind het erg leuk
- DannySan
- Clublid
Hoi Deborah,
en dát is wat je moet vasthouden "ik vind het erg leuk"!!!!!!!
Fotograferen (even de profs buiten beschouwing gelaten) moet in de EERSTE plaats ook leuk zijn; daarna volgt techniek/compositie enz. enz.
Niet dat dat onbelangrijk is, maar als je lol in fotografie weggekaapt wordt door zorgen over of je plaatjes wel technisch goed enzo zijn; dan houdt het snel op.
Dus kom maar op met je nieuwe foto's! Met plezier gemaakt door DB Dierenfotografie
en dát is wat je moet vasthouden "ik vind het erg leuk"!!!!!!!
Fotograferen (even de profs buiten beschouwing gelaten) moet in de EERSTE plaats ook leuk zijn; daarna volgt techniek/compositie enz. enz.
Niet dat dat onbelangrijk is, maar als je lol in fotografie weggekaapt wordt door zorgen over of je plaatjes wel technisch goed enzo zijn; dan houdt het snel op.
Dus kom maar op met je nieuwe foto's! Met plezier gemaakt door DB Dierenfotografie

Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
hahaha nou heb gister zeker lol gehad.... Het minipaardje werkte totaal niet mee maar heb er een pet op gezet en meneer was helemaal op ons gericht
heb hem in een ander foto topic geplaats