Openlucht Fotografica Markt doesburg (18-8-13)
- staal571
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Openlucht Fotografica Markt doesburg (18-8-13)
Wat heet slecht , je moet niet zoveel naar die buienradar kijken, je bent toch niet van suiker.
Peter
Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
Zegt Peter die om de hoek woont.
Bij regen even een bakkie bij Peter ?
(ik zit helaas in Brussel het weekend).
- PvGessel
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik woon redelijk om de hoek, rond de 12-15 kilometer. Maar een bakkie doen bij ons mag altijd. We zijn een gastvrij volkje hier in het oosten.Flandria schreef:Zegt Peter die om de hoek woont.

M.v.g Peter.
D750 met wat Sigma ART glas.
Zet dan ff je adres hier neer.Mzpeter schreef:Ik woon redelijk om de hoek, rond de 12-15 kilometer. Maar een bakkie doen bij ons mag altijd. We zijn een gastvrij volkje hier in het oosten.Flandria schreef:Zegt Peter die om de hoek woont.
Ben NIET verantwoordelijk als de mensen daar in de rij moeten staan voor koffie en de politie extra werk erbij krijg

geen koffie, maar wel kletsnat, gelukkig nog wel een blackrapid Yeti voor 1/3 van de nieuwwaarde kunnen scoren, 

D40 + D90 + D5000
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S nikor 18-105mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S TAMRON 70-300mm 1:4-5.6 tele-macro (1:2) a17
nikon SB 400
Meike 910
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX
AF S nikkor 18-55mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S nikor 18-105mm 1:3-3.5-5.6I ED DX VR
AF S TAMRON 70-300mm 1:4-5.6 tele-macro (1:2) a17
nikon SB 400
Meike 910
- Robin
- Forumlid
Vandaag niet thuis gekomen met wat ik zocht maar wel met heel iets anders
Ook nog 2 leden even kort gesproken

Greetz... Robin
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
It's nice to be important, but it's more important to be nice.
- PvGessel
- Forumlid
Gezellig in de regen gelopen met vrouw en de overbuurman. Kwamen ook nog twee leden tegen en de koffie maar in Doesburg gedronken. Wel gezien wat ik zocht maar door die regen toch maar niet gekocht. Alles zag er erg vochtig uit en lag alles open en bloot op de kraampjes zonder body dop en/of lensdoppen. Denk dat ik daar maar niet meer heen ga want wat nu niet verkocht is ligt volgend jaar weer op tafel maar dan waarschijnlijk met een hoop schimmel erin. 

M.v.g Peter.
-
- Forumlid
's Middags een bezoek gebracht aan de beurs. Prachtig weer. Tevens gekeken naar een adapter. Een gevonden voorzien van lens met op de verpakking een prijskaartje van +/- € 53,- .
Van de koop afgezien aangezien adapters, met en zonder lens, nieuw worden verkocht bij de vakhandel voor de prijs van +/- € 35,-.
Voorts genoten van al het moois dat tussen een hoop meuk te koop werd aangeboden.
Van de koop afgezien aangezien adapters, met en zonder lens, nieuw worden verkocht bij de vakhandel voor de prijs van +/- € 35,-.
Voorts genoten van al het moois dat tussen een hoop meuk te koop werd aangeboden.
Met vriendelijke groet,
Huub.
Huub.
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
Minstens 8 clubleden hebben mij gezien, althans in de ochtend zo van 08:00 tot 11:30 uur.
Er waren wat buitjes en een deelnemer had zijn marktkraam al geheel ingepakt tegen de verwachte water overlast:

Al vrij vlot verdween weer de extra overkapping aan de voorzijde. Was toch niet nodig. Zelf had ik een paraplu mee genomen, maar die heb ik niet gebruikt. Onder alle marktkramen stond je droog. En er kwamen slechts buitjes over. Je werd er niet echt nat van.
Nu zullen er vast meer NCN'er zijn geweest, dan de 8 die ik een hand heb gegeven. De regio Twente had een grote gele tent meegenomen en daar werd de koffie uit geserveerd. Bedenk nu dat ik daar niet eens een foto van heb. Maar heb wel meer foto's niet gemaakt. Rob, laat eens wat foto's zien van die koffie-tent?
Wel een paar foto's van spullen die er te koop waren.

Denk nu niet dat je regendruppels ziet, nee de foto is gemaakt door het plexiglas van de uitstelkast.
Het objectief helemaal voor aan in het midden is de 28-70 f/2,8 AF-S met een nieuwe AF-S motor. Vraagprijs was 895, maar ging uiteindelijk weg voor 750 euro. Het objectief zag er schitterend uit. Werd geleverd met aankoopbon (voor de verzekering) en garantie.
Een voormalig clublid stond er met wat spullen en een eigen boek:

Op z'n website zag ik nog meer boeken:
http://www.nicovandijk.net/publications.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze foto is gemaakt op de kraam van de heer Yen:

In het verleden was er altijd een kraam van de de firma Kamera Express, ze ruimen dan in Doesburg hun overtollige voorraad op. De nieuwe D700 camera's gingen over de toonbank voor 1000 euro.
Nu weet ik niet wat de heer Yen met KE te maken heeft. Waarschijnlijk heeft Yen de firma KE over genomen.
Nog een foto van de deze kraam:

En het klopt, er waren objectieven zonder dop. Veelal was de prijs er ook naar.
M'n laatste foto:

Het is dan al elf uur geweest. Daarna geen regen meer gezien, maar ben toen wel vertrokken.
De Nikon liefhebber op de foto is waarschijnlijk geen clublid.
Op zoek geweest naar een Gitzo uit de 55 serie.

Dit schijnt de GT5562GTS te zijn.
Heb een paar jaar geleden er iemand mee in Doesburg mee zien lopen. Die persoon had hem net gekocht voor 100 euro. Ik hoop nog steeds dat dit statief niet bevalt en dat het weer in Doesburg te koop komt.
Zelf een ander statief aangeschaft: de Tumax G311, nieuw en compleet in doos voor €12,50.
Er waren wat buitjes en een deelnemer had zijn marktkraam al geheel ingepakt tegen de verwachte water overlast:

Al vrij vlot verdween weer de extra overkapping aan de voorzijde. Was toch niet nodig. Zelf had ik een paraplu mee genomen, maar die heb ik niet gebruikt. Onder alle marktkramen stond je droog. En er kwamen slechts buitjes over. Je werd er niet echt nat van.
Nu zullen er vast meer NCN'er zijn geweest, dan de 8 die ik een hand heb gegeven. De regio Twente had een grote gele tent meegenomen en daar werd de koffie uit geserveerd. Bedenk nu dat ik daar niet eens een foto van heb. Maar heb wel meer foto's niet gemaakt. Rob, laat eens wat foto's zien van die koffie-tent?
Wel een paar foto's van spullen die er te koop waren.

Denk nu niet dat je regendruppels ziet, nee de foto is gemaakt door het plexiglas van de uitstelkast.
Het objectief helemaal voor aan in het midden is de 28-70 f/2,8 AF-S met een nieuwe AF-S motor. Vraagprijs was 895, maar ging uiteindelijk weg voor 750 euro. Het objectief zag er schitterend uit. Werd geleverd met aankoopbon (voor de verzekering) en garantie.
Een voormalig clublid stond er met wat spullen en een eigen boek:

Op z'n website zag ik nog meer boeken:
http://www.nicovandijk.net/publications.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze foto is gemaakt op de kraam van de heer Yen:

In het verleden was er altijd een kraam van de de firma Kamera Express, ze ruimen dan in Doesburg hun overtollige voorraad op. De nieuwe D700 camera's gingen over de toonbank voor 1000 euro.
Nu weet ik niet wat de heer Yen met KE te maken heeft. Waarschijnlijk heeft Yen de firma KE over genomen.
Nog een foto van de deze kraam:

En het klopt, er waren objectieven zonder dop. Veelal was de prijs er ook naar.
M'n laatste foto:

Het is dan al elf uur geweest. Daarna geen regen meer gezien, maar ben toen wel vertrokken.
De Nikon liefhebber op de foto is waarschijnlijk geen clublid.
Op zoek geweest naar een Gitzo uit de 55 serie.

Dit schijnt de GT5562GTS te zijn.
Heb een paar jaar geleden er iemand mee in Doesburg mee zien lopen. Die persoon had hem net gekocht voor 100 euro. Ik hoop nog steeds dat dit statief niet bevalt en dat het weer in Doesburg te koop komt.
Zelf een ander statief aangeschaft: de Tumax G311, nieuw en compleet in doos voor €12,50.
- robcctje
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
Ik ben er gisteren ook geweest,en ondanks de regen een prima morgen gehad.
Ben onderweg een paar clubleden tegen gekomen en daar mee lekker koffie gedronken en een beetje bij gekletst.
En Hans,ik heb geen foto gemaakt deze dag,maar er zijn anderen die dat wel gedaan hebben,misschien zien we die foto nog wel een keer voorbij komen.
Gr Rob
Ben onderweg een paar clubleden tegen gekomen en daar mee lekker koffie gedronken en een beetje bij gekletst.
En Hans,ik heb geen foto gemaakt deze dag,maar er zijn anderen die dat wel gedaan hebben,misschien zien we die foto nog wel een keer voorbij komen.
Gr Rob
- Johan1025
- Forumlid
Leuke morgen gehad, zelfs een tas voor mijn FUJI gescoord voor weinig. Niet kunnen vinden: een Redged plate 39 x 39. Volgend jaar weer, overigens waren en in Zevenaar veel activiteiten Line dancing etc, ook nog een beetje rondgekeken heb.
Fuji X Pro - 3 en divers glas :)
M.vr.gr.Johan1025
M.vr.gr.Johan1025
- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Het weer viel ontzettend mee, ik heb er nog een mooie in nieuwstaat verkerende Yashica 635 kompleet met de kleinbeeld adapter en originele tas kunnen kopen, bij thuiskomst metten de camera stofvrij gemaakt en de spiegel en objectieven gereinigd, en het 1e filmpje zit er al in ben dus benieuwd naar de resultaten.
Gr Peter

Gr Peter

Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- reneo57
- Clublid
- Contacteer:
Mooi ding hoor ik heb zelf de Yashica B maak er nog leuke plaatjes mee, dat type van u is van 1958 geloof ik in ieder geval heel veel plezier met hem.staal571 schreef:Het weer viel ontzettend mee, ik heb er nog een mooie in nieuwstaat verkerende Yashica 635 kompleet met de kleinbeeld adapter en originele tas kunnen kopen, bij thuiskomst metten de camera stofvrij gemaakt en de spiegel en objectieven gereinigd, en het 1e filmpje zit er al in ben dus benieuwd naar de resultaten.
Gr Peter
(hier nog een link naar de gebruiksaanwijzing http://www.butkus.org/chinon/yashica/ya ... splash.htm )
M.v.g René
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
https://www.flickr.com/photos/reneo57/
Kijk, dat zijn de krenten...Mooi Peter.
Veel plezier ermee.
Veel plezier ermee.
- JDPix
- Clublid
- Contacteer:
Toe Robin...verklap het nou maar...?Robin schreef:Vandaag niet thuis gekomen met wat ik zocht maar wel met heel iets anders![]()
![]()
Groeten, Johan
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com
Foto's: https://jdroog.myportfolio.com