Vliegende paarden

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Frankie
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Re: Vliegende paarden

Bericht door Frankie » wo aug 14 2013 11:13 am

:D dank!

Bak
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Bak » wo aug 14 2013 12:24 pm

Fraaie serie, met plezier naar gekeken. Mooie heldere kleuren ook.

Peter S.
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Peter S. » wo aug 14 2013 11:08 pm

Wat een intensiteit spreekt er uit de beelden.
Groet. Peter

PanzerFaustNL
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door PanzerFaustNL » do aug 15 2013 12:41 am

Frankie schreef:Dank voor alle leuke reacties !
Aflockon, mocht je nog langskomen: ik neem aan dat je met verkeerde sprongmomenten bedoelt dat paardenkenners één bepaald moment in de sprong willen zien ? Kun je aangeven welk moment dat is ? Als niet paardenkenner maar wel paarden- en fotoliefhebber heb ik in deze presentatie zoveel mogelijk 'standjes' willen laten zien. Op het parcours waren ook professionele / commerciële (directe verkoop op A4-prints) fotomannen aan het werk, het verbaasde me dat ze zoveel niet-springmomenten vastlegden en verkochten. Ook bij de dressuur moet je wel een beetje kenner zijn om te zien welke momenten de ruiters op de foto willen, dat komt best nauw (stand ruiter, hoofd paard, oren naar voren, strekking benen e.d.) en het maakt het wel leuker als dat klopt. Vandaar mijn vraag om feedback :wink:
Het is eigenlijk simpel, nu heb je een hogere klasse te pakken en dat fotografeert wat makkelijker, meer zweefmoment, als je B pakt, dan zijn de hindernissen een stuk simpeler en lager en dan wordt een mooie foto heel moeilijk.

Hints en tips:
  • Waar het (bijna) fout gaat, is alleen voor de kijker leuk. De meeste ruiters vinden het maar niks, willen ze niet aan herinnert worden
  • Foto's van achteren eigenlijk ook niet, vooral bij dames niet.
  • Hoeven moeten van de grond zijn, de buik liefst hangend boven de oxer/hindernis, dus niet dat het paard al naar beneden gaat.
  • Je moet een indicatie hebben hoe hoog het is. Dus ver ingezoomd is artistiek heel mooi, maar het geeft niet aan wat er gebeurt.
Dat is om een goede springfoto te maken. Maar voor de rest moet je het zelf weten. Wat je zelf mooi vind is mooi. Wil je foto's maken als onderdeel van een redactioneel stuk, dan is de lijst van belang.

Wat je kunt doen om het juiste afdruk moment te krijgen, is dat je aanwezig bent als de ruiters/amazones hun galopssprongen aan het uitmeten zijn. Dat gebeurt altijd voor de wedstrijd.
Nikon Nikkormat + glas, D7100, D300, D3100, F90X, F80, F65

favoriete combinatie D7100 + 35mm f/1.8

Frankie
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frankie » do aug 15 2013 8:22 am

Hartelijk dank Panzerfaust, duidelijk. Mocht ik een volgende keer foto's maken voor deze doelgroep zelf, houd ik daar zeker rekening mee. (Maar voor liefhebbers van fotografie houd ik het liever wat gevarieerder :wink2: )

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”