BBR schreef: FYI: Die G1298/Q20 heeft 424,- gekost. De andere set was inderdaad niet goedkoop

Als je budget het toelaat geen probleem natuurlijk. maar voor TS niet rendabel denk ik , anders kom je niet met zo'n vraag hier op het forum.
BBR schreef: FYI: Die G1298/Q20 heeft 424,- gekost. De andere set was inderdaad niet goedkoop
Dit heb ik ook gehoord inderdaad, maar tot dusverre alleen maar op Nikon-Club-Nederland.Kroontje schreef:Met het uitzoeken naar mijn statief heb ik van divers betrouwbare kanten gehoord dat je het gewicht van het apparatuur x (minimaal) 3 doet.
Nou ben ik na deze discussie wel benieuwd wat je verjaardagswens dan is (of wordt)! Laat je dat nog even weten?joske13 schreef: (...)
Het antwoord is duidelijk en ik heb al wat te vragen voor mijn verjaardag.![]()
![]()
Alleen zal ik nog moeten uitzoeken wat voor iets.
(...)
De waarde van 3 x het gewicht heb ik van div verkopers gekregen (niet zomaar verkopers) Ervaren mensen in de fotografie, maar ook inderdaad bij div fabrikant. En natuurlijk hier bij de Club waarvan ik weet dat ze weten waarover ze het hebbenbjornc schreef:Dit heb ik ook gehoord inderdaad, maar tot dusverre alleen maar op Nikon-Club-Nederland.Kroontje schreef:Met het uitzoeken naar mijn statief heb ik van divers betrouwbare kanten gehoord dat je het gewicht van het apparatuur x (minimaal) 3 doet.
Mijn zwaarste combi weegt exact 3kg, maar mijn statief kan 'slechts' 8KG aan.
Maar ik heb hem in de winkel kunnen testen, en hij voelt voor mij stabiel genoeg aan.
En toen schoot me iets te binnen.
Wie bepaald de draagkrachtwaarde van een statief? Juist, de fabrikant.
En wie zegt er dat er met die waardes niet net zoveel gesjoemeld wordt als bij de verbruiken van auto's?
Dus ik heb die 3x Gewicht combi maar met een korrel zout genomen.
En toch ben ik van mening dat draagkracht niet lineair met stabiliteit van doen heeft.Kroontje schreef:De waarde van 3 x het gewicht heb ik van div verkopers gekregen (niet zomaar verkopers) Ervaren mensen in de fotografie, maar ook inderdaad bij div fabrikant. En natuurlijk hier bij de Club waarvan ik weet dat ze weten waarover ze het hebben
Het testen in de winkel is wel leuk, maar daar staat geen windEn dit is ook erg belangrijk.
Klopt maar wel een beetje met draagkracht, maar als je zo'n slap statiefje krijg die Ts nu heeft waait hij zo om ver.En windgevoeligheid heeft al helemaal niets met draagkracht van doen. Dat is meer iets in relatie met eigengewicht, etc.
Nou, probleem is dan weer dat het minste zuchtje wind dat gewicht laat bewegen. En dan ben je nog verder van huisKroontje schreef:(...)
En als dat nog niet genoeg is betreft de wind kan je vaak eronder nog gewicht eraan hangen en dat is ook een voordeel van de draagkracht van het statief.