[Hoe ik het doe] Je camera uit handen geven
- ben42
- Moderator
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: [Hoe ik het doe] Je camera uit handen geven
Ja en als je dan de camera uit handen geeft, moet je er meestal even bijzeggen dat de voeten er ook op moeten.
Veel mensen die niet of nauwelijks met een camera werken hebben de neiging om het hoofd of de ogen in het midden van het beeld te zetten.
Bij een spiegel reflex is dat effect sterker dan bij een compact. Hierdoor is er vaak te veel lucht en te weinig onderkant.
Overigens vind ik foto's van mij als ze niet geposeerd zijn vaak veel beter dan als ik wel poseer. Dat betekend dat het initiatief bij een ander moet liggen. De laatste twee jaar op vakantie lukte dit heel aardig. Vorig jaar zat ik in een groep met iemand die mij een aantal keer op de foto heeft gezet zonder dat ik mij daar van bewust was (ook wel vaak gemerkt), dit jaar heeft mijn dochter dat gedaan. Veel leuker dan poseren.
Overigens vorig jaar ben ik een aantal keer gefotografeerd door meneer Google zonder dat ik meneer Google heb gezien. Ik was op dat moment zelf druk bezig met fotograferen.
Vriendelijke groet,
Ben
Veel mensen die niet of nauwelijks met een camera werken hebben de neiging om het hoofd of de ogen in het midden van het beeld te zetten.
Bij een spiegel reflex is dat effect sterker dan bij een compact. Hierdoor is er vaak te veel lucht en te weinig onderkant.
Overigens vind ik foto's van mij als ze niet geposeerd zijn vaak veel beter dan als ik wel poseer. Dat betekend dat het initiatief bij een ander moet liggen. De laatste twee jaar op vakantie lukte dit heel aardig. Vorig jaar zat ik in een groep met iemand die mij een aantal keer op de foto heeft gezet zonder dat ik mij daar van bewust was (ook wel vaak gemerkt), dit jaar heeft mijn dochter dat gedaan. Veel leuker dan poseren.
Overigens vorig jaar ben ik een aantal keer gefotografeerd door meneer Google zonder dat ik meneer Google heb gezien. Ik was op dat moment zelf druk bezig met fotograferen.
Vriendelijke groet,
Ben
XD7/X700/F70/D70/SB-700/D7000/D7700
- Cees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik doe het gewoon niet. Ze heeft haar eigen camera...... 

Groet, Cees
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Cees schreef:Ik doe het gewoon niet. Ze heeft haar eigen camera......
Exact, hier hetzelfde verhaal

- Pjerry
- Clublid
- Contacteer:
Gaan we niet heel erg off-topic. De vraag van de TS was toch niet of we ja of nee de camera aan onze partner geven. Maar als je het doet, hoe je er dan voor zorgt dat er zo'n goed mogelijke foto uitkomt.
Of vergis ik me
.
Of vergis ik me

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
Je hebt gelijk, we gaan off topic
Ik heb inhoudelijk geen suggesties
Ik heb inhoudelijk geen suggesties

- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Ik wil het toch echt beperken tot de situatie waar je alleen bent met die 'onhandige' persoon en jouw camera.staal571 schreef:Gewoon haar zelf een camera geven < je weet wel zo’n handtas ding geval, of laat ze het met haar aifoon doen, die gebruikt ze geregeld en daar kan ze aardig mee overweg, mijn D600 geef ik niet uit handen aan niemand.
Peter
Enne bedankt voor het ontopic blijven.

-
- Clublid
- Contacteer:
Ik geef mn camera niet graag uit handen. Als ik op vakantie ben en een foto van mezelf wil hebben kijk ik eerst of ik iemand zie die zelf een camera heeft en ermee overweg kan. Als ik geen geschikt persoon zie dan zet ik de camera op statief en gebruik de afstandsbediening of zelftimer.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
We zetten hem op de apenstand (automaat) en dan kan mijn vrouw er prima mee overweg. De benaming heeft ze overigens zelf bedacht. Ze wil mijn d600 eigenlijk niet vasthouden, en stiekem vind ik dat niet zo erg. Mijn broer heeft er een handje van mijn camera zomaar te pakken, daar ben ik dan minder blij mee. Pas, met het inpakken na een restaurantbezoek, kon ik mijn camera niet vinden. Schrik sloeg me meteen om het hart. Stond hij vast buiten om de zonsondergang te fotograferen.
- justme
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Hèhè eigenlijk zou er een app voor moeten zijn voor die prijs! "Find my Nikon". 

- staal571
- Forumlid
- Contacteer:
Dat zou ik niet accepteren, dan moet hij er zelf maar een kopen.JanJacob schreef:We zetten hem op de apenstand (automaat) en dan kan mijn vrouw er prima mee overweg. De benaming heeft ze overigens zelf bedacht. Ze wil mijn d600 eigenlijk niet vasthouden, en stiekem vind ik dat niet zo erg. Mijn broer heeft er een handje van mijn camera zomaar te pakken, daar ben ik dan minder blij mee. Pas, met het inpakken na een restaurantbezoek, kon ik mijn camera niet vinden. Schrik sloeg me meteen om het hart. Stond hij vast buiten om de zonsondergang te fotograferen.
Peter
Ik ben nog steeds blij met mijn Nikon D600 ondanks dat het geen „”Pro camera is””, maar ben ook gek op Nikon F5
- John'47
- Forumlid
[Hoe ik het doe] Je camera uit handen geven
Mijn camera's zijn voor iedereen in mijn omgeving beschikbaar
Ik vraag wel of ik iets moet instellen als ik hem uit handen geef
En ik zeg tegen iedereen die spullen van me leent of gebruikt dat schade voor hun eigen risico is
Slechts een keer kreeg ik begin jaren 70 een Rollei beschadigd terug. Die is dus keurig hersteld op kosten van de lener
Ik heb zelf een keer een geleende Leica M3 laten vallen
Mijn oom wilde een nieuwe en de gerepareerde werd mijn eerste eigen Leica (heb 4 body's gehad waarvan alleen de digitale 8.2 me niet beviel)
Kortom: gewoon genieten van het uitlenen of van iemand lenen
Ik vraag wel of ik iets moet instellen als ik hem uit handen geef
En ik zeg tegen iedereen die spullen van me leent of gebruikt dat schade voor hun eigen risico is
Slechts een keer kreeg ik begin jaren 70 een Rollei beschadigd terug. Die is dus keurig hersteld op kosten van de lener
Ik heb zelf een keer een geleende Leica M3 laten vallen
Mijn oom wilde een nieuwe en de gerepareerde werd mijn eerste eigen Leica (heb 4 body's gehad waarvan alleen de digitale 8.2 me niet beviel)
Kortom: gewoon genieten van het uitlenen of van iemand lenen
Nikon D810, Sony RX1R II.
- MartijnM
- Clublid
Precies, het is maar een stukje gereedschap hoor! En de veroorzaker betaald evt schade (en dat heb ik nog nooit meegemaakt)...John'47 schreef:Kortom: gewoon genieten van het uitlenen of van iemand lenen
Buy film, not megapixels...