Macro met 60 mm 2.8 van Nikon
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Macro met 60 mm 2.8 van Nikon
De instel afstand is bij 1op1 maar 20 cm minder dan met de 105 mm hoor dus dat valt wel mee Het benaderen van het insect daar gaat het om groetjes Dirk
Mijn idee. Die wat geringere instelafstand wordt altijd aangehaald als een minpunt, maar met de 60mm is meer dan uitstekend te werken.
En de brandpuntsafstand maakt hem heel geschikt als standaardobjectief op een FX-camera.
Zo heb ik heel vaak de 3,5/55mm Micro-Nikkor als standaarobjectief op de F gebruikt, en de AF 2,8/60mm Micro op de F90. Heerlijk, vooral in de natuur en in musea.
En de brandpuntsafstand maakt hem heel geschikt als standaardobjectief op een FX-camera.
Zo heb ik heel vaak de 3,5/55mm Micro-Nikkor als standaarobjectief op de F gebruikt, en de AF 2,8/60mm Micro op de F90. Heerlijk, vooral in de natuur en in musea.
-
- Forumlid
Ja dat klopt de 60 mm heb ik ook vaak als standaard op mijn D800 zitten behalve als ik een lichtsterke lens nodig hebt dan gebruik ik mijn 50 mm 1/4 groetjes dirk
-
- Forumlid
Het is al vaak gezegd mar de afstand met een 60mm tegenover de 105 is maar 20 cm hoor MAAKT DUS WEINIG UIT
GR Dirk Versluis
GR Dirk Versluis