Ook ik heb het soms lastig...

Dit subforum is de plek waar jij foto’s kan plaatsen om feedback te krijgen én te geven.
justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee

Re: Ook ik heb het soms lastig...

Bericht door justme » di sep 17 2013 10:12 pm

Mss niet per shoot, wel interessant natuurlijk. Maar wat jouw werkwijze is van benaderen tot oplevering zegmaar.

Olliepippie
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***

Bericht door Olliepippie » di sep 17 2013 10:12 pm

Back on topic:
Modellen zijn natuurlijk ook gewoon mensen, de ene heeft het sneller door dan de ander en de ene is "fotogenieker" dan de ander.
Voor mij foto 3! Mooie crop, spannende plaat, spiegeling in de zonnebril, haar lekker wild met een mooi bokeh met licht linksboven!
Foto 1 is wat "standaard" geposeerd, Doet niets af aan het technische beeld want dat is goed. Foto 2 vindt ik het hek een beetje afbreuk doen aan het totaalplaatje.
Ga lekker door!! Ik kijk regelmatig en ben jaloers!
Groet,

Michel.

Grojan
Forumlid
Forumlid

Bericht door Grojan » di sep 17 2013 10:18 pm

Christhaa schreef:Mooi in het echt maar op de foto niet veel kunnen presteren. Jammer!
Dit is natuurlijk ook een stukje wisselwerking tussen fotograaf en model, je opmerking is misschien niet zo bedoeld maar komt niet fijn over en onnodig om hier te plaatsen.

Vind de serie wel geslaagd.

Groeten Jan

jettiny
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door jettiny » di sep 17 2013 10:52 pm

+1.
En het scheelt wel degelijk of er een bloedmooie vrouw gefotografeerd wordt of een wat minder mooie.
Daar kunnen we mijn inziens echt niet omheen.
Waarom zit jij/zitten wij anders hele gezichten te verbouwen in Photoshop ???!!!
Ik besef wel dat smaken hier ook in kunnen verschillen.
Het gezicht/lichaam e.d. zijn doorgaans meteen eyecathers, en trekken de aandacht.
Althans dit geldt voor de series die jij hier doorgaans plaatst.
Een gezicht van een oude vrouw/man die veel buiten werkt/vertoeft b.v. kan daarentegen ook zeer mooie platen opleveren.
En zo hangt het maar weer af van wat je wilt bereiken met je foto's.

Voor mij ook foto 3 :D

Vrgr
Tiny

Pearldrop
Forumlid
Forumlid

Bericht door Pearldrop » di sep 17 2013 11:41 pm

Ik vind de uitstraling van dit model juist gaaf, tikkeltje arrogante uitstraling (positief bedoeld) (komt op de foto zo over, zal wellicht in het echt niet zijn) zou zo in eoa glossy kunnen cq. uit eoa glossy kunnen komen. 1 vind ik het minste.

Frans Heinsbroek
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Frans Heinsbroek » wo sep 18 2013 3:56 am

Ik ga met Marcel.B. mee: vind die zonnebril gewoon afbreuk doen aan je (nmm) mooie model. Bij een model kijk je toch naar het gezicht, de ogen en die gaan nu schuil achter een monsterlijke stuk plastic. Maar goed: mijn mening ;-)

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo sep 18 2013 8:09 am

Geen kritiekpunt, maar gewoon een vraag:
Waarom, o waarom staan vrouwelijke modellen (al dan niet mooie vrouwen) altijd in van die vreemde posities? Benen en/of lijf in van die rare kronkels? :shock: Houdingen waarvan iedere therapeut zou zeggen, doe het niet, dit is heel slecht voor je rug/gestel.

Ik snap dat gewoon niet...want ik zie er niks aantrekkelijks aan om in van die vreemde posities verkrampt te poseren... :? Of ligt dat aan mij?
Kan iemand dat uitleggen?

Mas
Forumlid
Forumlid

Bericht door Mas » wo sep 18 2013 9:35 am

Dat je dit soort opmerkingen in de privésfeer doet, uit frustratie dat een shoot niet zo uitpakt als jij wilde, dat kan ik berijpen. Maar hier word een model (wellicht haar best doend) in het openbaar behoorlijk te kakken gezet.
Slechts mijn mening.
http://marcels.webklik.nl/page/homepage" onclick="window.open(this.href);return false;

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » wo sep 18 2013 9:47 am

Christhaa schreef:
Er is niks gelogen aan de bovenstaande tekst, heb zelf met het model er over gehad dat ze gewoon nog heel veel moet leren wil ze dit vaker gaan doen.
Er staat niks raar, alleen dat een mooie persoon nog niet gelijk een mooie foto oplevert.
Volgens mij heeft Christhaa al prima antwoord gegeven op de gegeven kritieken.

Komt op mij ook over als dat het wat meer van een fotograaf vraagt als een model minder of niet ervaren is om te poseren.

Ik kijk niet graag Hollands next top model, maar daarin zie je ook vaak bij poseren de krampachtigheid terugkomen van sommige modellen, en die krijgen dezelfde kritieken van de fotograaf

althans dat is hoe ik het zie!

Christhaa
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door Christhaa » wo sep 18 2013 10:19 am

Bedankt voor het antwoorden @wiebeterpstra
Er wordt niet gelezen naar wat er wordt geschreven. :)

De rest bedankt voor de comments
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » wo sep 18 2013 10:24 am

CaptainHook schreef:Geen kritiekpunt, maar gewoon een vraag:
Waarom, o waarom staan vrouwelijke modellen (al dan niet mooie vrouwen) altijd in van die vreemde posities? Benen en/of lijf in van die rare kronkels? :shock: Houdingen waarvan iedere therapeut zou zeggen, doe het niet, dit is heel slecht voor je rug/gestel.

Ik snap dat gewoon niet...want ik zie er niks aantrekkelijks aan om in van die vreemde posities verkrampt te poseren... :? Of ligt dat aan mij?
Kan iemand dat uitleggen?

Helemaal mee eens. Soms zie je van die poses dat een vrouwlijk model op haar rug ligt, armen in de zij en dan óók nog haar benen omhoog. Zo onnatuurlijk en ik kan daar nooit wat mee qua beeld.

Christhaa
Forumlid
Forumlid

Bericht door Christhaa » wo sep 18 2013 10:41 am

Poseren is altijd onnatuurlijk, je dwingt je zelf namelijk in een bepaalde houding te gaan zitten/staan/liggen.
De kunst is het om het er uit te laten zien als of het zo gedaan is. Ik vind de 'gekke' houding bijvoorbeeld soms wel erg mooi.
Dat maakt een foto ook net even wat anders. De pose is de kracht van het model.
Onder pose versta ik: houding van het lichaam, gezichtsuitdrukking.
Kijk maar eens op deze website van hntm: http://www.rtl.nl/reality/hollandsnextt ... otoshoots/" onclick="window.open(this.href);return false;
Daar staan de Fotoshoots onderin op, daar hangen ze bijvoorbeeld aan touwen.
Een natuurlijk houding zou dan niet passen, en gewoon 'staan' en je handen langs je lichaam houden zou zeker niet passen.
Ik doe ook wel een de houding op de rug liggen voeten omhoog geeft prachtige plaatjes :D (deden ze vroeger al in veel pin up)

Ps: (vaak bij de meeste poses) Als je de lichaam delen niet strekt, klopt het niet het zijn dan half afgehakte lichaamsdelen vaak of zien er juist heel Onnatuurlijk uit.

Op de rug:
http://www.imgdumper.nl/uploads7/523967 ... C_0098.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;

Springen:
http://www.imgdumper.nl/uploads7/52396b ... C_0131.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
Laatst gewijzigd door Christhaa op wo sep 18 2013 10:58 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Met vriendelijke Groet

Christha

----------------------------------------------------

http://www.fotografechristha.nl
http://www.facebook.nl/fotografechristha

JJG
Forumlid
Forumlid

Bericht door JJG » wo sep 18 2013 10:57 am

Snap wat je bedoelt. En poseren is idd vaak wat onnatuurlijk, maar dit extreme kan ik gewoon weinig mee.

Ondanks haar leuke outfit op deze foto :)

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » wo sep 18 2013 1:15 pm

Christhaa schreef:Poseren is altijd onnatuurlijk, je dwingt je zelf namelijk in een bepaalde houding te gaan zitten/staan/liggen.
De kunst is het om het er uit te laten zien als of het zo gedaan is.
...
Bedankt voor je uitleg, maar nou snap ik er nog minder van. :o
Waarom moet het perse onnatuurlijk zijn? Wat is daar het idee dan achter?

Men wil vaak b.v. een kledingstuk showen, of een zonnebril, of een schoen, en dan is de persoon die het object draagt volkomen verkrampt/onnatuurlijk vervormd. Dan krijg ik juist het idee, dat kan niet goed zijn... (?) Net zoiets als chagrijnig kijkende modellen, zelden zie je ze lachen of vrolijk kijken. Net alsof het een straf is... Komt mij juist als afstotend voor ipv aantrekkelijk.
Maar ja, ik zal het wel niet begrijpen... :mryellow:

Geert
Forumlid
Forumlid

Bericht door Geert » wo sep 18 2013 1:55 pm

inderdaad CaptainHook.

Grappige is, dat de grote portret en fashion fotografen ( Peter Hurley, Joel Grimes) er juist op hameren voor een ontspannen natural look.
Qua benadering en coaching van modellen is het misschien eens wijs om een workshop bij Frank Doorhof te gaan doen. een model ervaren of niet, dient gecoached te worden tijdens een shoot.
Ik schiet op alles wat beweegt!!!!
Nikon D4, D3,D800e, 50 mm 1.8, 85 mm 1.8, 14-24 2.8, 24-70 2.8, 70-200 2.8 vrII, 400 mm 2.8, 1,7 conv, sb 900 en een hok vol Elinchrom en voor buiten de Quadra's !!!!

Plaats reactie

Terug naar “Fotobespreking”