Ja veel is er al gezegd en in grote lijnen ben ik het daar allemaal mee eens .
Een ding moet me van het hart , aan het model licht het niet eerder aan de achtergrond die veel te veel aandacht van de kijker op eist .
Verder vind ik de belichting ook niet optimaal te donker bij de ogen die juist er uit moeten springen .
De laatste verzie is al een stuk beter maar heeft het ook nog niet Ja en zo leer je telkens dingen bij .
Ga in ieder geval verder en platst dit mooie model eens voor een rustige achtergrond groetjes Dirk
Nu heb ik echt een 'eerlijke' beoordeling nodig..
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: Nu heb ik echt een 'eerlijke' beoordeling nodig..
Tja..., als het model dan ook nog eens grijstinten als kleding aan heeft dan gaat het verschil niet werken wat ik voor ogen had.
Wel is de schaduw onder de lip en onder de ogen minder zwaar/opvallend aanwezig dan in de zwartwit opname.
Dus daar zit dan wel weer winst.
De 2e foto vind ik persoonlijk veel mooier, idem de pose.
Het meisje kijkt alleen een beetje moeilijk, wellicht voelt ze al aan dat jij als fotografe niet lekker in de shoot zit.
Veel complimenten geven aan je model en regelmatig een foto laten zien, geeft vertrouwen aan je model en maakt dat ze zich steeds blijer gaat voelen dat er iets moois aan het ontstaan is.
Als ik merk of zie aan het resultaat dat de opname het niet gaat worden, dan kijk ik meteen uit naar andere opties, buiten liggen ze ruimschoots voor handen.
Vrgr
Tiny

Wel is de schaduw onder de lip en onder de ogen minder zwaar/opvallend aanwezig dan in de zwartwit opname.
Dus daar zit dan wel weer winst.
De 2e foto vind ik persoonlijk veel mooier, idem de pose.
Het meisje kijkt alleen een beetje moeilijk, wellicht voelt ze al aan dat jij als fotografe niet lekker in de shoot zit.
Veel complimenten geven aan je model en regelmatig een foto laten zien, geeft vertrouwen aan je model en maakt dat ze zich steeds blijer gaat voelen dat er iets moois aan het ontstaan is.
Als ik merk of zie aan het resultaat dat de opname het niet gaat worden, dan kijk ik meteen uit naar andere opties, buiten liggen ze ruimschoots voor handen.
Vrgr
Tiny
- Hasselbox
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Heel eerlijk? Deze vind ik helemaal niks. Maar dat maakt elke fotograaf wel regelmatig mee hoor. Daar leer je dan ook weer van.
-
- Forumlid
Er is genoeg gezegd denk ik, in kleur komt hij beter uit, in zwart wit valt ze te veel weg in de achtergrond.
Wat ik wel sterkt vind is de zwarte schoenen op de witte lijn.
Wellicht als je het model nog meer naar voren had gezet en de achter grond bijna helemaal had uitgeblazen dat er een leuker effect onstaat.
Wat ik wel sterkt vind is de zwarte schoenen op de witte lijn.
Wellicht als je het model nog meer naar voren had gezet en de achter grond bijna helemaal had uitgeblazen dat er een leuker effect onstaat.
Nikon D700 - Nikon 85mm F1.8G - Nikon 50mm F1.4G - Tamron SP 70-200 F2.8
Terug gezet vanwege beoordeling van de foto's. We gaan het niet over het logo hebben 
Kroontje

Kroontje
- roel
- Forumlid
- Contacteer:
De eerste foto kan me niet pakken, door hetgeen al in meervoud is gezegd. Die tweede foto vind ik bij langer kijken minder worden. Toen ik hem eerst zag, vond ik 'm wel boeiend. Een paar dingen storen me en bepalen hoe ik de foto zie. Ik vind de houding van het model te onnatuurlijk - tenminste, ik hoop dat dit niet haar gewone look is - terwijl ik daar in deze foto niet de noodzaak voor zie. En het onscherpe vlak direct voor haar broek vind ik minder. Dit in de trant van een lantaarnpaal of boom achter iemand in de foto.
Maar... commentaar hebben is makkelijk, ik doe het je niet na.
Maar... commentaar hebben is makkelijk, ik doe het je niet na.

- John'47
- Forumlid
Na er een paar dagen nu en dan een blik op te hebben geworpen vind ik er weer iets van.
Ik denk dat de compositie van de eerste foto oké is, maar dat in zwart wil het model te weinig afsteekt tegen de bielzen.
Je model is in kleur, voor mijn smaak, fraaier in haar gezicht en ook vallen de bielzen door gebrek aan kleur wat meer weg.
Als probeersel vind ik het wel weer heel iets anders dan je anders doet en dat valt te prijzen. Je blijft niet stilstaan maar je blijft jezelf uitdagen.
Ik denk dat de compositie van de eerste foto oké is, maar dat in zwart wil het model te weinig afsteekt tegen de bielzen.
Je model is in kleur, voor mijn smaak, fraaier in haar gezicht en ook vallen de bielzen door gebrek aan kleur wat meer weg.
Als probeersel vind ik het wel weer heel iets anders dan je anders doet en dat valt te prijzen. Je blijft niet stilstaan maar je blijft jezelf uitdagen.
Nikon D810, Sony RX1R II.