Hoe meer groothoek hoe meer scherpte.

Of je moet dicht op je onderwerp kruipen.
Idd. Groothoek en beperkte scherptediepte gaat moeilijk samen.Tuihanti schreef:Dan is groothoek niet jouw ding Patrick.
Hoe meer groothoek hoe meer scherpte.![]()
Of je moet dicht op je onderwerp kruipen.
Ik wist niet dat deze bestond, maar waarschijnl. geen AF?emdeklerk schreef:Of eventueel zo'n mooie vrijwel vertekeningsvrije Nikkor 3,5/15mm?
En deze kende ik ook niet, is dit wel of geen AF? Ik wil nl. eigenlijk alleen maar AF.Tuihanti schreef:Of de Nikon 13mm f5.6
Als je hem al kunt betalenTuihanti schreef:Die hebben idd geen af maar die heb je ook niet nodig.
Ik dacht dat het vooral om het beeld ging.Tuihanti schreef:Het is gewoon even wennen en dat gaat snel genoeg. Daarna wil je niet anders meer door de beeldkwaliteit die je in je platen krijgt.
Daar gaat het uiteindelijk toch ook wel om.:mrgreen:
Hangt ervan af wat onder de technische perfectie die gemist kan worden verstaat.Patrick schreef:Ik dacht dat het vooral om het beeld ging.Tuihanti schreef:Het is gewoon even wennen en dat gaat snel genoeg. Daarna wil je niet anders meer door de beeldkwaliteit die je in je platen krijgt.
Daar gaat het uiteindelijk toch ook wel om.:mrgreen:Technische perfectie komt pas daarna.
Ik streef naar beide tegelijkertijd...