Marijke, voor ik het vergeet. Ga Grand Central Station in. Het plafond (en de rest eigenlijk ook wel) is erg leuk.
Hierbij een linkje naar de foto's die wij hebben gemaakt in maart 2010 https://picasaweb.google.com/faizel.joe ... ewYork2010" onclick="window.open(this.href);return false;
New York
- Laura
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: New York
Hoi Marijke,
ooh NY, zo'n fantastische stad, daar zul je van gaan genieten.
Ik zou alle drie de objectieven meenemen.
Vorig jaar ben ik naar NY gegaan en ik heb ook een artikel geschreven op mijn site wat er voor die reis allemaal in mijn fototas zat: http://vinkacademy.nl/fotografietips/ik ... -new-york/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je hier wat aan hebt
Heel veel plezier toegewenst!
Groet,
Laura
ooh NY, zo'n fantastische stad, daar zul je van gaan genieten.
Ik zou alle drie de objectieven meenemen.
Vorig jaar ben ik naar NY gegaan en ik heb ook een artikel geschreven op mijn site wat er voor die reis allemaal in mijn fototas zat: http://vinkacademy.nl/fotografietips/ik ... -new-york/" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik hoop dat je hier wat aan hebt

Heel veel plezier toegewenst!
Groet,
Laura
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Faiz, de tip van Grand Central heb ik genoteerd. Leuke serie van New York. Dank voor het delen.
Laura, zo juist heb ik je site bezocht. Leuke foto's van NY en handige tips! Mijn fototas zal minder gevuld zijn dan die van jou, dat ziet er wel indrukwekkend uit. Ook leuke en interessante artikelen heb je. Ga ik zeker wat van lezen.
Laura, zo juist heb ik je site bezocht. Leuke foto's van NY en handige tips! Mijn fototas zal minder gevuld zijn dan die van jou, dat ziet er wel indrukwekkend uit. Ook leuke en interessante artikelen heb je. Ga ik zeker wat van lezen.
-
- Forumlid
Dag Marijke,
mijn advies, maak je niet te druk over camera instellingen, desnoods op een pretstand, maar geniet vooral van je vakantie. Van de zoomlens 18-200 zal je veel plezier hebben. Kijk vooral omhoog bij de wolkenkrabbers, je kan daar mooie architectuur fotograferen. Wij hebben veel plezier gehad van 2 dagen hop on hop off bus, lekker boven in de bus alles bekijken en fotograferen, eruit en weer opstappen wanneer je wilt en ook veel gewandeld langs alle highlights. In de metro zie je niets, bovendien soms benauwend. Ga vooral ook de gebouwen in, neem goede reisgidsen mee. Tenslotte : Newyork is een waanzinnig mooie en boeiende stad, geniet er van,
Veel fotoplezier, Frans
mijn advies, maak je niet te druk over camera instellingen, desnoods op een pretstand, maar geniet vooral van je vakantie. Van de zoomlens 18-200 zal je veel plezier hebben. Kijk vooral omhoog bij de wolkenkrabbers, je kan daar mooie architectuur fotograferen. Wij hebben veel plezier gehad van 2 dagen hop on hop off bus, lekker boven in de bus alles bekijken en fotograferen, eruit en weer opstappen wanneer je wilt en ook veel gewandeld langs alle highlights. In de metro zie je niets, bovendien soms benauwend. Ga vooral ook de gebouwen in, neem goede reisgidsen mee. Tenslotte : Newyork is een waanzinnig mooie en boeiende stad, geniet er van,
Veel fotoplezier, Frans
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Leuk al die reacties, ik krijg zelf zin om weer terug te gaan naar The Big Apple.
De laatste keer, dat ik er ben geweest, september 2012, de 35 mm en een 18-270 bij mij. Maar uiteindelijk bijna alleen de zoomlens gebruikt.
En die 100 dollar, lekker van uit eten gaan met het gezin. Als je daar een foto van maakt, dan heeft die 100 dollar meer opgeleverd dan een fotosafari in NY.
Laat je eigen fantasie en emoties de vrije loop en je zult zien, dat je de mooiste foto's maakt.
De laatste keer, dat ik er ben geweest, september 2012, de 35 mm en een 18-270 bij mij. Maar uiteindelijk bijna alleen de zoomlens gebruikt.
En die 100 dollar, lekker van uit eten gaan met het gezin. Als je daar een foto van maakt, dan heeft die 100 dollar meer opgeleverd dan een fotosafari in NY.
Laat je eigen fantasie en emoties de vrije loop en je zult zien, dat je de mooiste foto's maakt.

Nikon D7500
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
Tamron 10-24mm F/3.5-4.5 Di VC HLD B023N
Tamron SP AF 17-50 F/2.8 XR A16N II
Tamron SP AF 70-300MM F/4-5.6 DI VC USD A005N II
Tamron SP 90mm F/2.8 Di VC USD F004N
Nissin Di622 Mark II
Panasonic Lumix TZ90
FLICKR!
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
Vandaag weer terug na een week New york. Wat een geweldige stad. Mijn zintuigen hebben overuren gemaakt. Ik had 3 lenzen meegenomen. Uiteindelijk vooral de 18-200 gebruikt. Het weer was prima. Veel zon en waanzinnig veel mensen maakten dat het fotograferen nog een hele uitdaging werd. T.z.t. zal ik proberen wat foto's op het forum te plaatsen.
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marijke
Nogmaals bedankt voor jullie reacties.
Groet,
Marijke