mijn beloofte foto's
Klopt, ik doe graag macro fotografie.
Je hebt er 20000 geschoten, allemaal met dezelfde kwaliteit ?
Het is pas proffesioneel als je continu een bepaalde kwalitiet kan leveren, en niet eens af en toe een leuke erbij.
Ik bedoel dus dan ook: honderden mooie foto's !
Ik weet zo gek niet welke ik moet plaatsen om dat het allemaal zo persoonlijk is.
Ik snap niet wat je wilt bereiken met je nogal negatieve reacties, leg eens uit.
Groet(jes), Dennis
Je hebt er 20000 geschoten, allemaal met dezelfde kwaliteit ?
Het is pas proffesioneel als je continu een bepaalde kwalitiet kan leveren, en niet eens af en toe een leuke erbij.
Ik bedoel dus dan ook: honderden mooie foto's !
Ik weet zo gek niet welke ik moet plaatsen om dat het allemaal zo persoonlijk is.
Ik snap niet wat je wilt bereiken met je nogal negatieve reacties, leg eens uit.
Groet(jes), Dennis
- Arabia
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dennis, Mike constateert terecht dat er een groen zweem over de meeste foto's ligt.
Om dan weer zo te reageren is niet alleen kinderachtig maar je laat je wel weer goed kennen.
In het begin van deze topic geef je iedereen de opdracht dat alle commentaar. info, kritiek ed. welkom is.
Nu krijg je, in mijn ogen, opbouwende kritiek en dan deugt deze persoon / personen niet meer.....
Persoonlijk denk ik dat je moet overstappen naar Canon, mede omdat de foto's (de meeste in iedergeval) met een Canon zijn gemaakt en deze zijn beter dan de Nikon foto's....
Doe er je voordeel mee en doe eens wat je zegt..... zucht...
Stuur nu eens de "Toppers" in. Je weet nu hoe het moet.
Groet'n
Lawrence
Om dan weer zo te reageren is niet alleen kinderachtig maar je laat je wel weer goed kennen.
In het begin van deze topic geef je iedereen de opdracht dat alle commentaar. info, kritiek ed. welkom is.
Nu krijg je, in mijn ogen, opbouwende kritiek en dan deugt deze persoon / personen niet meer.....
Persoonlijk denk ik dat je moet overstappen naar Canon, mede omdat de foto's (de meeste in iedergeval) met een Canon zijn gemaakt en deze zijn beter dan de Nikon foto's....
Doe er je voordeel mee en doe eens wat je zegt..... zucht...
Stuur nu eens de "Toppers" in. Je weet nu hoe het moet.
Groet'n
Lawrence
Woorden zeggen veel te vaak wat ik niet bedoel...
De meeste zijn met een Canon gemaakt omdat je dan een macro stand heb.
Een macro lens is erg duur, vandaar dat bijna alles met een Canon gemaakt is.
ik moet wel toegeven: Canon Camera's snappen wat de gebruiker er voor plaatje uit wil hebben, nikon's snappen dit niet.
dat noem ik het speciale Canon-gevoel.
maar ik blijf bij Nikon!
Geen Canon !
ik zal niks meer zeggen, maar ik verwacht wel deugende kritiek, en geen kritiek, omdat je maar iets kwijt wil... als je weet wat ik bedoel.
Groetjes, Dennis
Een macro lens is erg duur, vandaar dat bijna alles met een Canon gemaakt is.
ik moet wel toegeven: Canon Camera's snappen wat de gebruiker er voor plaatje uit wil hebben, nikon's snappen dit niet.
dat noem ik het speciale Canon-gevoel.
maar ik blijf bij Nikon!
Geen Canon !
ik zal niks meer zeggen, maar ik verwacht wel deugende kritiek, en geen kritiek, omdat je maar iets kwijt wil... als je weet wat ik bedoel.
Groetjes, Dennis
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
macro duur? valt best mee!
Macro fotografie kan je ook met een 50mm 1.8 met omkeerring, perfect gewoon.
Ik heb zelf een Sigma 105mm 2.8 macro gekocht gebruikt voor slechts 225 euro, perfecte plaatjes.
Dus Macro met Nikon hoeft helemaal niet duur te zijn.
Groetjes George
Ik heb zelf een Sigma 105mm 2.8 macro gekocht gebruikt voor slechts 225 euro, perfecte plaatjes.
Dus Macro met Nikon hoeft helemaal niet duur te zijn.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
Ik sluit me aan bij George.
Kosten objectief : 95 -125 euro
Kosten omkeerring: 10 - 25 euro
Ook zonder omkeerring gewoon een top objectief. Super scherp !!!
Eerste objectief dat ik heb aangeschaft om de camera eerst te leren kennen en nog steeds geen spijt van. Heb nog andere objectieven, maar deze zit er toch regelmatig nog op voor portretten en landschappen.
Onlang ook eindelijk tijd gehad om met de omkeerring te gaan spelen en wat macro foto's gemaakt.
WOW
Dat is alles wat ik kan zeggen.
Nu ik weet hoe de instellingen optimaal zijn binnenkort maar eens op pad, maar eerst een degelijk statief kopen.
Kosten objectief : 95 -125 euro
Kosten omkeerring: 10 - 25 euro
Ook zonder omkeerring gewoon een top objectief. Super scherp !!!
Eerste objectief dat ik heb aangeschaft om de camera eerst te leren kennen en nog steeds geen spijt van. Heb nog andere objectieven, maar deze zit er toch regelmatig nog op voor portretten en landschappen.
Onlang ook eindelijk tijd gehad om met de omkeerring te gaan spelen en wat macro foto's gemaakt.
WOW

Dat is alles wat ik kan zeggen.
Nu ik weet hoe de instellingen optimaal zijn binnenkort maar eens op pad, maar eerst een degelijk statief kopen.
Dennisdeboer schreef: ik moet wel toegeven: Canon Camera's snappen wat de gebruiker er voor plaatje uit wil hebben, nikon's snappen dit niet.
Meer opbouwende kritiek geef ik niet, als psychiater ga ik anders een consult voorschrijven.Dennisdeboer schreef:Jij maakt de foto, de camera legt slechts alleen het beeld vast
Laatst gewijzigd door mikemix op do sep 20 2007 7:10 am, 1 keer totaal gewijzigd.
- Roelof
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Dennis,
't Zijn leuke foto's.
Het grootste verschil tussen de foto's van je Canon en je Nikon is de scherptediepte. Iedere compact heeft veel meer scherptediepte dan een DSLR ivm de kleinere scherptediepte.
Je geeft aan dat je van macro houdt en met macro heb je minimale scherptediepte, als je daar niet van houdt dan is compact de weg die je moet gaan, want dan heb je dus meer scherptediepte ook bij macro.
Wil je wel met de D50 door, koop dan een echte macrolens, hoeft niet perse een echte Nikon te zijn. Voor € 300 heeft Sigma een 28 mm F1.8 of een 50 mm F2.8, misschien is dat wat voor je.
't Zijn leuke foto's.
Het grootste verschil tussen de foto's van je Canon en je Nikon is de scherptediepte. Iedere compact heeft veel meer scherptediepte dan een DSLR ivm de kleinere scherptediepte.
Je geeft aan dat je van macro houdt en met macro heb je minimale scherptediepte, als je daar niet van houdt dan is compact de weg die je moet gaan, want dan heb je dus meer scherptediepte ook bij macro.
Wil je wel met de D50 door, koop dan een echte macrolens, hoeft niet perse een echte Nikon te zijn. Voor € 300 heeft Sigma een 28 mm F1.8 of een 50 mm F2.8, misschien is dat wat voor je.
Iedereen maakt fouten, zelfs ik.