Technische camera

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door wil » ma sep 24 2007 10:34 am

Oude tijden herleven voor mij. Ik werkte met een Sinar 8x10 inch. Hele ervaring als je zo'n groot negatief of dia in je handen hebt. Toen ik eigen studio begon heb ik een Cambo 4x5 inch gekocht. Drukkerijen accepteerde toen alleen nog dia's en als je met kleinbeeld kwam keken ze je heel zielig aan. Want dan was je geen prof. :wink:
Ik leverde dus 4x5 inch of 6x7 cm dia's aan gemaakt met Cambo of Mamiya RB 67. De Nikon was voor de vakantiefoto's. Wat kunnen tijden snel veranderen sinds digitale fotografie. Nu lever ik alleen aan wat gemaakt is met D2x of D200, kwalitatief een stuk minder maar nu hoor je de drukkerijen niet meer omdat digitaal een stuk goedkoper is te verwerken. :lol:

Waarom ligt het scherptevlak bij de foto van de schoenen niet op de hele zijkant voorste schoen. De hiel is onscherp. Bij een examen werd dat niet geaccepteerd in mijn tijd op de Fotovakschool, heel lang geleden. :roll:

daantje
Forumlid
Forumlid

Bericht door daantje » ma sep 24 2007 6:51 pm

Tjonge, wat helder en scherp. Ook prachtige kleuren. Echt helemaal af.
Bekijk ook mijn foto's een op Flickr http://www.flickr.com/photos/daandegroot/

Gabees
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gabees » ma sep 24 2007 7:06 pm

wil schreef: Waarom ligt het scherptevlak bij de foto van de schoenen niet op de hele zijkant voorste schoen. De hiel is onscherp. Bij een examen werd dat niet geaccepteerd in mijn tijd op de Fotovakschool, heel lang geleden. :roll:
Op zich is het wel jammer eigenlijk dat het nu kwalitatief allemaal minder mag omdat het goedkoper is.. Maaar ja, daar doe je niets aan en dat moeten we maar accepteren.

De hiel is onscherp omdat dat naar mijn mening de achterkant van de schoen is..... En we moesten nu alleen de zijkant van de schoen scherp hebben...... Maar volgende keer worden ze pas beoordeeld dus misschien word ik er nog wel op afgebrand..

mikemix

Bericht door mikemix » ma sep 24 2007 8:56 pm

Heb zelf jaren met een Sinar gewerkt op 4x5 en 13x18, geen Nikon nee, maar er is meer dan Nikon hoor.

wil
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****

Bericht door wil » ma sep 24 2007 9:13 pm

mikemix schreef:Heb zelf jaren met een Sinar gewerkt op 4x5 en 13x18, geen Nikon nee, maar er is meer dan Nikon hoor.
maar niet veel :lol:
Maar ik ben eerlijk, voor belangrijke opdrachten waar de foto voor drukwerk was bedoeld gebruikte ik tot ongeveer 5 jaar geleden geen Nikon. Nikon was alleen voor de vakantie's.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”