Batterijgrip voor de D7100
- DannySan
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Batterijgrip voor de D7100
Ik hou het in de gaten Roy, ook voor mijn D7000/D7100 :mrgreen:
Nikon Z5 met een FTZ-adapter voor het glaswerk.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Ik laat het morgen gelijk wetenDannySan schreef:Ik hou het in de gaten Roy, ook voor mijn D7000/D7100 :mrgreen:

De Jupio grip heb ik geen twijfel over, deze is gewoon goed en zeer degelijk gebouwd.
Dat is wel even een dingetje ! een Jupio accu die niet geaccepteerd word door eigen fabricaat grip !
Ben dus wel benieuwd of er meerdere gebruikers zijn die dit herkennen , ik moet mijn setje nog aanschaffen , en wil dit rond Kerst doen.
door het "omslachtige" werk om de grip te verwijderen om de accu te plaatsen / verwijderen , zal ik de accu alleen in de grip gebruiken , en de 2e in mijn zak meenemen tijdens steden trip.
Met dit weer ( nou ja , als het koud zou zijn dan , nu 11 graden ! ) ook beter voor de accu om hem wat warmer te vervoeren .
Ben dus wel benieuwd of er meerdere gebruikers zijn die dit herkennen , ik moet mijn setje nog aanschaffen , en wil dit rond Kerst doen.
door het "omslachtige" werk om de grip te verwijderen om de accu te plaatsen / verwijderen , zal ik de accu alleen in de grip gebruiken , en de 2e in mijn zak meenemen tijdens steden trip.
Met dit weer ( nou ja , als het koud zou zijn dan , nu 11 graden ! ) ook beter voor de accu om hem wat warmer te vervoeren .
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Net de Jupio grip en Jupio accu binnen gehad, originele accu in de camera, Jupio in de grip en alles werkt als een zonnetje. De camera houdt heerlijk vast en heeft veel meer stabiliteit, meer dan mijn D80 met grip!
Roy , wil jij eens kijken of de grip het inderdaad niet doet met de Jupio accu ?
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Dat schrijf ik toch hierboven al, Jupio zit in de grip.
sorry ...........
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Geeft niet, ik kan je de set alleen maar aanraden. Natuurlijk zal een originele grip en originele accu beter zijn maar die combi is 3x zo duur en daar had ik echt geen zin in. De Jupio grips worden overal als zeer goed omschreven en de accu's net zo. Zit nu al een uurtje te spelen en foto's te schieten en het gaat allemaal goed. Ze geven daarbij ook nog eens 3 jaar garantie dus ben erg blij met mijn aanschaf.
Vanmorgen camera schoon laten maken, objectieven laten kalibreren, lcd screenprotector van hard glas en de grip en accu binnen gekregen, mijn dag kan niet meer stuk.
Vanmorgen camera schoon laten maken, objectieven laten kalibreren, lcd screenprotector van hard glas en de grip en accu binnen gekregen, mijn dag kan niet meer stuk.
- PeterWeter
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Ik heb zelf een Jupio nepgrip geprobeerd, na drie keer gebruiken deed de ontspanner het niet meer en daarnaast vond ik het ding gewoon te fake en ik ben naar een originele grip overgestapt. Ja is een stuk duurder maar het verschil in kwaliteit is er dan ook.
Nikon Z body's met het nodige lichtsterk glaswerk ervoor.
Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
Flickr : http://www.flickr.com/photos/petercdejong/
Facebook : https://www.facebook.com/peter.c.dejong
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Om er ook even op terug te komen, de Jupio grip gaat morgen retour omdat deze toch niet helemaal lekker werkte (had af en toe geen connectie met camera). Ik heb inmiddels ook een originele MB-D11 gekocht (2e hands via dit forum). De Jupio accu werkt overigens wel erg goed en die blijft gewoon. Vind de prijs voor een originele accu best hoog moet ik zeggen.
Dat probleem had ik erook mee, batterij eruit en erin en dan deed ie het weer.Roy Kersbergen schreef:Om er ook even op terug te komen, de Jupio grip gaat morgen retour omdat deze toch niet helemaal lekker werkte (had af en toe geen connectie met camera). Ik heb inmiddels ook een originele MB-D11 gekocht (2e hands via dit forum). De Jupio accu werkt overigens wel erg goed en die blijft gewoon. Vind de prijs voor een originele accu best hoog moet ik zeggen.
Gr marcel
Nikon D7000, nikon lens 17-55 2,8 ,Tamron lens 70-200 2,8 en de Nikon 50mm 1,8 en de Sigma 18-200 2,8-6,3 een grip en de Flitser Sb- 910 www.texelphoto.nl
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Ik had bij mij meer het idee dat het bij de aansluiting onderop de camera zit, dat dat niet lekker aansluit met een Jupio grip.Texelaar schreef:Dat probleem had ik erook mee, batterij eruit en erin en dan deed ie het weer.Roy Kersbergen schreef:Om er ook even op terug te komen, de Jupio grip gaat morgen retour omdat deze toch niet helemaal lekker werkte (had af en toe geen connectie met camera). Ik heb inmiddels ook een originele MB-D11 gekocht (2e hands via dit forum). De Jupio accu werkt overigens wel erg goed en die blijft gewoon. Vind de prijs voor een originele accu best hoog moet ik zeggen.
Gr marcel
Maargoed, nu een originele en dat zou een stuk beter moeten gaan (krijg hem aankomende week binnen).
Oeps , dat word dan nog wel even nadenken dan.
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Contacteer:
Om eerlijk te zijn zou ik er niet over na denken, origineel past altijd het beste. Het is natuurlijk wel een uitgave (je vind ze op internet wel rond de 170 euro) maar als deze net zo lang mee gaat dan je camera dan is het een investering van niets. Ik heb overigens wel een Jupio accu gehouden.
- BStollman
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Ik ben zelf ook in de running voor een D7100 en daar zou dan ook een grip bij komen kijken. Iedereen bedankt voor de tips om van namaak af te blijven.
http://www.flickr.com/photos/bramstollman/" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.twitter.com/BramStollman" onclick="window.open(this.href);return false;