Zeilweekend
- ArjanAanraad
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Thanks voor de tips,
Kon niet eerder reageren...de beelden zijn inderdaad flets aangezien de nevel en de ochtendzon de boel aardig in de wart schopten.. Ik had de witbalans niet eruggezet van een vorige shoot (oeps foutje) gelukkig kun je dat vanuit NEF weer corrigeren. Daarmee moet ik dus aan de slag. Overigens ziet de boot er wel beter uit alleen is dit geen weergave van de werkelijkheid meer want het was nu eenmaal zoals gezegd nevelig...
Bedankt voor de tips.
Overig vind ik het mooi om niet altijd het geheel er op te zetten, tja een kwestie van smaak...toch??
Kon niet eerder reageren...de beelden zijn inderdaad flets aangezien de nevel en de ochtendzon de boel aardig in de wart schopten.. Ik had de witbalans niet eruggezet van een vorige shoot (oeps foutje) gelukkig kun je dat vanuit NEF weer corrigeren. Daarmee moet ik dus aan de slag. Overigens ziet de boot er wel beter uit alleen is dit geen weergave van de werkelijkheid meer want het was nu eenmaal zoals gezegd nevelig...
Bedankt voor de tips.
Overig vind ik het mooi om niet altijd het geheel er op te zetten, tja een kwestie van smaak...toch??
- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Haha, is geen angst....mikemix schreef:Hij weet mijn uurloon....alhoewel het na het posten behoorlijk stil is geworden..

- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Juist...!!! Overigens leuk om tijdens het zeilen foto's te maken.....valt niet mee....!!!Marten schreef:Mikemix, ben je zeiler of vertaler?mikemix schreef:chip54 schreef:Groet, Cees![]()
PS Volgens mij heet zo'n ding een winch.
Aan boord hoef je echt niet te vragen of iemand de gangspil, de windas of de windspil een snokje wil geven...
Lier dus....
Spannens om voortdurend in de gaten houden of je niet overboord gaat, camera drooghouden en ook nog instellingen goed zetten en de juiste compositie verkrijgen...... het is dat het zo leuk is...!
-
- Forumlid
Ja, zoiets krijg je dan.Snadaa schreef: Juist...!!! Overigens leuk om tijdens het zeilen foto's te maken.....valt niet mee....!!!
Spannens om voortdurend in de gaten houden of je niet overboord gaat, camera drooghouden en ook nog instellingen goed zetten en de juiste compositie verkrijgen...... het is dat het zo leuk is...!

- ArjanAanraad
- Clublid
- Contacteer:
Jip,Marten schreef:Ja, zoiets krijg je dan.Snadaa schreef: Juist...!!! Overigens leuk om tijdens het zeilen foto's te maken.....valt niet mee....!!!
Daar heb ik er ook veel van, moet ik alleen eerst bewerken.....!!!
Klopt, vandaar dat ik het al over een lier hadMarten schreef:Mikemix, ben je zeiler of vertaler?mikemix schreef:chip54 schreef:Groet, Cees![]()
PS Volgens mij heet zo'n ding een winch.
Aan boord hoef je echt niet te vragen of iemand de gangspil, de windas of de windspil een snokje wil geven...
Lier dus....

Eind goed al goed, Snadaa kan aan de slag. De voorzet is gegeven en de boodschap is overgekomen.
Mooie plaat overigens Marten.
- Frank van de Garde
- Forumlid
Hé Mikemix,
Ik vond de door jou bewerkte foto's erg goed geworden. Ben zelf ook eens aan de slag gegaan met photoshop en kwam aardig in de buurt. Alleen de 4e (origineel de 3e - de buren) bewerkte foto lukte voor geen meter, heb je iets speciaals gedaan, want ik krijg die zonnestralen niet zo mooi in beeld. Waarschijnlijk moet ik wat betreft bewerking nog veel leren!
Ik vond de door jou bewerkte foto's erg goed geworden. Ben zelf ook eens aan de slag gegaan met photoshop en kwam aardig in de buurt. Alleen de 4e (origineel de 3e - de buren) bewerkte foto lukte voor geen meter, heb je iets speciaals gedaan, want ik krijg die zonnestralen niet zo mooi in beeld. Waarschijnlijk moet ik wat betreft bewerking nog veel leren!