Adobe CC controleert je foto?

Discussies over fotobewerking en archivering
oud0001

Re: Adobe CC controleert je foto?

Bericht door oud0001 » zo dec 29 2013 2:56 pm

Heel mooi gevonden.
De staatspolizei (Stasi) in de voormalige DDR was er een ster in en wist het zelfs voor elkaar te krijgen om de geuren van mensen in potjes te bewaren.
Je hebt toch niets te verbergen?

Wat dacht je van je innerlijke gedachten. Stel je je bent links.
Stel extreem rechts komt aan de macht. Het is mogelijk en ook eerder gebeurd dus dat kan nog wel een keer gebeuren.
Stel die extreem rechtse macht wil alle linksen elimineren. Je bent er bij want door het maken van profielen rol je uit het systeem.
Dat zal nu niet gebeuren maar idd over een jaar of 20 is dat niet onmogelijk.

Stel nu eens dat de fundamentalisten aan de macht komen, van welke soort dan ook.
Jij bent dan geen fundamentalist maar hebt altijd aangegeven tegen fundamentalisme te zijn. Dan ben je ineesn een potentiele vijand geworden.

We denken dat dit ver van mijn bed show is in het midden oosten.
Dat dachten ze 20 jaar geleden in de states ook.
Wie had 20 jaar geleden verwacht dat we camera's op straat hebben, onze vingerafdruk op het rijbewijs en in archief staat en dat we zo maar gefouilleerd mogen worden op straat?

De een vindt het een paranoïde gedachtegang en de ander maalt er niet om. Iedereen mag een eigen keuze maken maar, het is wel iets om eens bij stil te staan.

Oh ja, sinds wanneer houden de grote bedrijven zich aan wetten en regelgeving?
Wat niet weet dat niet deert, toch?

Vroeger riepen we al politiestaat als je werd staande gehouden. Nu maken we ons nergens meer druk om.

MartijnM
Clublid
Clublid
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door MartijnM » zo dec 29 2013 3:36 pm

Tjonge... De TS stelt de vraag of het gerucht dat tot hem is gekomen waar zou kunnen zijn en nu komen complottheorieën, NSA, FBI, Stasi, KGB, en wat er nog meer is, voorbij...

Vermakelijk draadje zo!

*gaat er lekker bijzitten met alu hoedje op* :-)
Buy film, not megapixels...

drumsix
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door drumsix » zo dec 29 2013 3:51 pm

Is geen broodje aap verhaal. In zoverre, dat de politie op de stoep staat is kolder. Maar dat "ze" alles controleren is wel degelijk waar. D.w.z. Alle content die is geplaatst op een server fysiek aanwezig in de States.

Sent from my RM-825_eu_netherlands_285 using Tapatalk
Die ene foto............
D7000 | 17-50 2.8 | 70-300 | 35 1.8 | 90 2.8
Flickr

Kroontje

Bericht door Kroontje » zo dec 29 2013 3:52 pm

MartijnM schreef:Tjonge... De TS stelt de vraag of het gerucht dat tot hem is gekomen waar zou kunnen zijn en nu komen complottheorieën, NSA, FBI, Stasi, KGB, en wat er nog meer is, voorbij...

Vermakelijk draadje zo!

:lol:

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » zo dec 29 2013 4:18 pm

Hallo;
iedereen bedankt voor de bijdragen en de links.
Ik heb ook nog verder niets kunnen ontdekken, maar waar rook is, is vuur (geweest)
Het verhaal zingt zich rond, en ik wil 't fijne ervan weten, en ga Rader & Kassa aanschrijven.

Men mag mijn foto's etc rustig bekijken, maar dan wil ik 't wél weten, en 't gaat mij te ver dat men
dat zomaar zonder enige reden en zonder dat dit alg. bekend is, op je pc rondstruint

Dan ga ik wel postzegels verzamelen; levert tenminste nog geld op :-)
"....Ik zag net 2 fototoestellen, die een enorme klik samen hadden;...
..... bleken cameraatjes van elkaar te zijn "

Met vriendelijke groet
Saturnus

Léon Obers
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *****

Bericht door Léon Obers » zo dec 29 2013 4:22 pm

Saturnus schreef: Ik heb ook nog verder niets kunnen ontdekken, maar waar rook is, is vuur (geweest)
Het verhaal zingt zich rond, en ik wil 't fijne ervan weten, en ga Rader & Kassa aanschrijven.
Is het niet handiger eerst concrete links met informatie te achterhalen, en zekerheid te hebben over de betrouwbaarheid van informatie, voordat je naar Kassa of Radar schrijft? Met alleen "horen zeggen" gossip verhaaltjes schiet je weinig op.
Vriendelijke groet, Léon Obers

Gobert
Clublid
Clublid

Bericht door Gobert » zo dec 29 2013 7:18 pm

Het zou me niet verbazen. Amerikanen zijn de vrinden van Marc Rutte, dus niet te vertrouwen :(
Gobert - La passione passa dal cuore
Eroe Nazionale

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » zo dec 29 2013 7:46 pm

MartijnM schreef:Tjonge... De TS stelt de vraag of het gerucht dat tot hem is gekomen waar zou kunnen zijn en nu komen complottheorieën, NSA, FBI, Stasi, KGB, en wat er nog meer is, voorbij...

Vermakelijk draadje zo!

Grinnuk
Ik zit nog te wachten op een optreden van "Dad's Army" (Daar komen de schutters) :P :P
Zolang er nog geen drone in je tuin hangt, die probeert naar binnen te kijken, valt het allemaal wel mee :mrgreen:
Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

oud0001

Bericht door oud0001 » zo dec 29 2013 8:27 pm

Die drone hebben ze helemaal niet nodig. :wink:

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » ma dec 30 2013 6:08 pm

Léon Obers schreef:
Saturnus schreef: Ik heb ook nog verder niets kunnen ontdekken, maar waar rook is, is vuur (geweest)
Is het niet handiger eerst concrete links met informatie te achterhalen, en zekerheid te hebben over de betrouwbaarheid van informatie, voordat je naar Kassa of Radar schrijft? Met alleen "horen zeggen" gossip verhaaltjes schiet je weinig op.
León

Ik ga me niet 'beklagen' oid; alleen vragen óf zij misschien z'n item hebben gehad;
of dat zij iets hebben vernomen hieromtrent

dat lijkt me de snelste manier

Ongeacht het resultaat laat ik 't zeker weten

Gezien 't tijdstip zal het wel een paar weken kunnen duren
Ik wil gewoon weten óf én wát ervan waar is; waar rook is, is vuur (geweest)

Met vriendelijke groet
Saturnus

a90
Forumlid
Forumlid

Bericht door a90 » ma dec 30 2013 8:17 pm

Saturnus schreef:Ik wil gewoon weten óf én wát ervan waar is; waar rook is, is vuur (geweest)
Dit blijf je herhalen maar waar is die rook dan ? Een korte zoektocht leverde verschillende linkjes op maar allemaal door jou gestart en met dezelfde vraag. En waarom heb je je bronnen niet nagevraagd via wie je deze informatie hebt ontvangen ?

Als er ook maar een fractie waar is van wat je beweerd dan was dit toch allang bekend in de media ? Hieronder even je beweringen op een rijtje

- Adobe controleert kennelijk al de foto's (dat is nogal een uitspraak)
- Adobe zoekt daarbij kennelijk gericht naar bepaalde foto's (ook nogal fors)
- Adobe kan fotomateriaal herleiden naar een huisadres (zou nog kunnen)
- Adobe seint de lokale wetshandhavers in en verstrekt ze al deze informatie (nou wordt echt een sterk verhaal)
- Al dit onrechtmatig verkregen bewijs leidt tot een actie van wetshandhavers (ja hoor)
- De desbetreffende opa komt wel bij Radar maar niet op de voorkant van de Telegraaf ?

En diezelfde Adobe en politiediensten zouden dan niet in staat zijn om badfoto's te onderscheiden van echt discutabel materiaal ?

Wat denk je nou zelf ?
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul

A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do jan 02 2014 3:29 pm

Als 1e een ieder eeen fijn fotojaar en een gezond 2014

als 2e:
@ a90

1e
Ik beweer niets, en herhalen valt ook wel weer mee. Als je niet reageert, is het ook niet goed
Ik heb gezegd,en lezen is een kunst, dat ik gehóórd heb dat een prog. als kassa en Radar .... etc. én of dit waar zou zijn?
Meer niet. Ik heb ze aangeschreven zoals al eerder vermeld, maar nog geen reactie gehad,

Ik beschuldig niemand, vraag alleen of....

Ik heb ook elders 1 vraag gesteld, met de eenvoudige reden, dat ik met een deadline zit van 6 jan. as
2 weten meer dan 1.
Mocht dat verhaal waar zijn, dat zeg ik mijn abo op, simpel toch?
Is het een broodje aap, dan vermeld ik dat ook, en dan behoud ik mijn abo waarschijnlijk.

Ik mag toch deze vraag stellen? en in het licht van de onthullingen vh schenden vd privacy is het toch niet zo'n rare vraag, toch?
Of mag dat tegenwoordig ook niet meer?

Iedereen die wel positief reageert; bedankt!

Met vriendelijke groet
Saturnus

ReneG
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door ReneG » do jan 02 2014 3:39 pm

Saturnus schreef:Ik mag toch deze vraag stellen? en in het licht van de onthullingen vh schenden vd privacy is het toch niet zo'n rare vraag, toch?
Of mag dat tegenwoordig ook niet meer?
Lijkt me wel, al kun je met google natuurlijk wel vrij snel en betrouwbaar controleren of dat soort artikelen uberhaupt bestaan (los nog van het waarheidsgehalte).
Spul waarmee je foto's maakt...

Saturnus
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Saturnus » do jan 02 2014 7:15 pm

Dag René

Ik heb echt 't nodige gegoogeld; maar niets concreets gevonden; en dan bedoel ik de tv uitzending van Kassa en/of Radar.

Ik hoorde v.e. groep comp.monteurs/ICTérs over dit verhaal, waarbij men de TV prog.'s aanhaalde;
het klonk serieus, maar de echte waarheids- gehalte weet ik natuurlijk niet.
Om dit soort verhalen de kop in te drukken of naar boven te halen, stelde ik die vraag of iemand dit ook gehoord had.
Het zingt rond in die wereld, waarbij de discussie ging over beveiliging en controle op de privecy.

De enigste die dit kan ophelderen is een simpele vraag aan kassa/radar, of zij ooit een derg. uitzending hebben gehad,
simpel toch? Ik heb alleen nog geen antwoord; en het was mooi geweest als iemand ook dat gezien had;

Omdat dit tot op heden niet het geval is; zou het inderdaad een broodje aap kunnen zijn.
het leek mij een interessante vraag in deze huidige tijd.
Al hoop ik, dat het inderdaad onzin is;
Het zou in de cloud via algoritmen mogelijk kunnen zijn; op de pc voor een bedrijf als adobe onwaarschijnlijk; dan snijden ze in hun eigen vingers.

Wat betreft de pc; dat is meer het werkterrein van bep. overheden als nsa; maar dat is hier of topic. Dáár gaat het mij hier niet om

Met vriendelijke groet
Saturnus

Reest
Clublid
Clublid

Bericht door Reest » do jan 02 2014 7:48 pm

Saturnus schreef: Ik heb echt 't nodige gegoogeld; maar niets concreets gevonden; en dan bedoel ik de tv uitzending van Kassa en/of Radar.
Weet je wat ik zou doen :?:
Het hierbij houden en lekker foto's maken, bewerken, plaatsen, whatever........ :mrgreen:

Rinus
Nikon | Gitzo en iets wat schommelt

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”