Vanmiddag een klein lief meisje als model...
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
twee kanten
Brenzef schreef:
Ik kan het met Brenzef en Sweder wel en niet eens zijn.
In de eerste plaats waarom ik het wel eens ben, dat het inderdaad erg veel hetzelfde kunstje is wat Gabees erg goed beheerst.
De platen zien er erg goed uit, maar veel van hetzelfde effect.
En het zou inderdaad goed zijn voor de fotografische ontwikkeling van Gabees om een nieuwe uitdaging toe te voegen aan het kennen en kunnen.
Andere achtergrond andere attributen andere poses enz.
Maar als ik eerlijk moet zijn is Gabees niet de enige hier op het forum.
Er zijn meer fotografen die erg goed zijn in een bepaalde tak van fotografie dat we elke keer dezelfde soort plaatjes voorgeschoteld krijgen van elke keer dezelfde stad, dat heb ik nu ook wel gezien ondanks dat de platen een bepaalde mate van perfectie hebben.
Maar waarom ik het er niet helemaal mee eens bent is, dat Gabees deze foto's misschien ook maakt in opdracht, en klant is koning, die moet tevreden zijn.
Dan kan ik me voorstellen dat je niet gaat improviseren met het risico van mindere platen waar de klant niet tevreden mee is.
Dus er zitten twee kanten aan de zaak.
Maar ik denk wel dat Gabees op de goede weg is en met wat prikkels de goede kant op gaat.
Groetjes George
Code: Selecteer alles
Sluit me bij Sweder aan.
De foto's zijn teveel een "kunstje" geworden en zijn allemaal hetzelfde behalve het model dan.
Schrap de manier waarop je nu werkt en kijk of je op een andere manier het model kunt fotograferen.
In de eerste plaats waarom ik het wel eens ben, dat het inderdaad erg veel hetzelfde kunstje is wat Gabees erg goed beheerst.
De platen zien er erg goed uit, maar veel van hetzelfde effect.
En het zou inderdaad goed zijn voor de fotografische ontwikkeling van Gabees om een nieuwe uitdaging toe te voegen aan het kennen en kunnen.
Andere achtergrond andere attributen andere poses enz.
Maar als ik eerlijk moet zijn is Gabees niet de enige hier op het forum.
Er zijn meer fotografen die erg goed zijn in een bepaalde tak van fotografie dat we elke keer dezelfde soort plaatjes voorgeschoteld krijgen van elke keer dezelfde stad, dat heb ik nu ook wel gezien ondanks dat de platen een bepaalde mate van perfectie hebben.
Maar waarom ik het er niet helemaal mee eens bent is, dat Gabees deze foto's misschien ook maakt in opdracht, en klant is koning, die moet tevreden zijn.
Dan kan ik me voorstellen dat je niet gaat improviseren met het risico van mindere platen waar de klant niet tevreden mee is.
Dus er zitten twee kanten aan de zaak.
Maar ik denk wel dat Gabees op de goede weg is en met wat prikkels de goede kant op gaat.
Groetjes George

Laatst gewijzigd door George Fennes op wo okt 10 2007 11:15 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Blijf het objectief bekijken
- Gabees
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Dit zijn foto's in opdracht. Ze zien foto's en willen dat ook. Iedere keer probeer ik er een nieuw iets aan toe te voegen.
Zoals nu die beer en die veertjes.
De belichting daar "durf" ik niet aan te gaan klooien bij mensen die foto's van mij verwachten.
Jammer vind ik wel dat het nu een "kunstje" genoemd wordt. Dat klinkt alsof ik alleen maar het knopje in hoef te drukken en verder nergens over na denk.
Zoals nu die beer en die veertjes.
De belichting daar "durf" ik niet aan te gaan klooien bij mensen die foto's van mij verwachten.
Jammer vind ik wel dat het nu een "kunstje" genoemd wordt. Dat klinkt alsof ik alleen maar het knopje in hoef te drukken en verder nergens over na denk.
Het is geen kunsje het is een onderdeel van je stijl en ik denk dat je dat moet koesteren. Het antwoord van Anton Corbijn was van de week daarin zeer typerend. Hem werd de vraag gesteld wat het geheim was achter zijn fotografie, zijn antwoord was dat het zijn, vooral technische beperking was en dat hij het dus gewoon niet anders kon... 

-
- Clublid
KUNST
Hoi Gabees, om nog even terug te komen op de vorige kommentaren inclusief die van mezelf.
De foto's van jou wil ik beslist niet zien als het doen van een kunstje.
Ik denk dat het voor velen onder ons een KUNST zal zijn om deze foto's van jou te evenaren.
Daar komt bij dat jij zoals ik al suggereerde in opdracht werkt en daar ook voor betaald wordt.
Dus dan moet je leveren wat de klant vraagt.
Al heb je de belichting prima op orde, alle attributen en andere zaken, dan nog is het een kunst om de goede pose te pakken, het goede moment, de goede oogopslag en dan nog datgene haarscherp over te brengen wat je in gedachten had.
Het model op het gemak stellen, zodat het natuurlijk en ongedwongen over komt.
Dus datgene wat anderen een kunstje noemen is wel degelijk een KUNST.
Dat voor een ander de foto's erg veel op elkaar lijken, kan ik begrijpen.
Maar ik zou het niet denigrerend een kunstje willen noemen.
Het zijn mooie uitgebalanceerde kunstwerken die jij maakt, niets mis mee.
Maar je grenzen verleggen dat gaat geleidelijk aan.
Ik kan me niet voorstellen dat een kunstschilder van de ene dag op de andere dag een hele andere stijl gaat hanteren, of hele andere technieken gaat toepassen, dat gaat geleidelijk aan, langzaam verschuift het geheel.
Ik denk dat dit met jou ook het geval is.
Dat je de aansporing krijgt om creatieve dingen toe te voegen is niets mis mee en zal er voor zorgen dat je verder groeit en je verder ontwikkeld.
Maar tot zo ver ziet het er erg gelikt uit.
Waar ik ook nog aan denkt, sommigen zijn inderdaad kritisch ten opzichte van je werk en dat kan je als een compliment opvatten, bij een middelmatige fotograaf zou men dat niet doen
Heel veel succes met je werk en ik zou zeggen laat ons nog vaker genieten van je KUNSTSTUKJES.
Groetjes George
De foto's van jou wil ik beslist niet zien als het doen van een kunstje.
Ik denk dat het voor velen onder ons een KUNST zal zijn om deze foto's van jou te evenaren.
Daar komt bij dat jij zoals ik al suggereerde in opdracht werkt en daar ook voor betaald wordt.
Dus dan moet je leveren wat de klant vraagt.
Al heb je de belichting prima op orde, alle attributen en andere zaken, dan nog is het een kunst om de goede pose te pakken, het goede moment, de goede oogopslag en dan nog datgene haarscherp over te brengen wat je in gedachten had.
Het model op het gemak stellen, zodat het natuurlijk en ongedwongen over komt.
Dus datgene wat anderen een kunstje noemen is wel degelijk een KUNST.
Dat voor een ander de foto's erg veel op elkaar lijken, kan ik begrijpen.
Maar ik zou het niet denigrerend een kunstje willen noemen.
Het zijn mooie uitgebalanceerde kunstwerken die jij maakt, niets mis mee.
Maar je grenzen verleggen dat gaat geleidelijk aan.
Ik kan me niet voorstellen dat een kunstschilder van de ene dag op de andere dag een hele andere stijl gaat hanteren, of hele andere technieken gaat toepassen, dat gaat geleidelijk aan, langzaam verschuift het geheel.
Ik denk dat dit met jou ook het geval is.
Dat je de aansporing krijgt om creatieve dingen toe te voegen is niets mis mee en zal er voor zorgen dat je verder groeit en je verder ontwikkeld.
Maar tot zo ver ziet het er erg gelikt uit.
Waar ik ook nog aan denkt, sommigen zijn inderdaad kritisch ten opzichte van je werk en dat kan je als een compliment opvatten, bij een middelmatige fotograaf zou men dat niet doen

Heel veel succes met je werk en ik zou zeggen laat ons nog vaker genieten van je KUNSTSTUKJES.
Groetjes George

-
- Clublid
goed gevoel
Wat gesuggereerd werd dat het gewoon prima stockfoto's zijn, heb ik wat moeite mee.
Waar maak je foto's voor, omdat je het zelf mooi vindt of omdat je ze moet en wil verkopen op de een of andere site.
Zo zal iedereen zijn drijfveer hebben, maar als ik moet kiezen tussen een foto maken die ik mooi vind of een foto maken die ik niet mooi vind, maar wel zo maak omdat ik hem dan kan verkopen.
Dan zal ik er voor kiezen een foto zo te maken zoals ik hem mooi vind.
Maar ik zal waarschijnlijk een hele andere insteek hebben met fotograferen dan iemand die er zijn brood van wil maken.
Het is voor mij een hobby en ik moet het mooi vinden, wat een ander er van denkt zal dan op mij minder effect scoren.
Ik denk dat je in de eerste plaats zelf een goed gevoel moet hebben over de foto's die je aflevert, heb je dat niet zal je aan creativiteit inboetenen wordt het een kunstje.
Groetjes George
Waar maak je foto's voor, omdat je het zelf mooi vindt of omdat je ze moet en wil verkopen op de een of andere site.
Zo zal iedereen zijn drijfveer hebben, maar als ik moet kiezen tussen een foto maken die ik mooi vind of een foto maken die ik niet mooi vind, maar wel zo maak omdat ik hem dan kan verkopen.
Dan zal ik er voor kiezen een foto zo te maken zoals ik hem mooi vind.
Maar ik zal waarschijnlijk een hele andere insteek hebben met fotograferen dan iemand die er zijn brood van wil maken.
Het is voor mij een hobby en ik moet het mooi vinden, wat een ander er van denkt zal dan op mij minder effect scoren.
Ik denk dat je in de eerste plaats zelf een goed gevoel moet hebben over de foto's die je aflevert, heb je dat niet zal je aan creativiteit inboetenen wordt het een kunstje.
Groetjes George

Laatst gewijzigd door George Fennes op do okt 11 2007 12:02 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is het een idee om je opdracht erbij te vermelden... Nu je het erbij zegt snap je wat de bedoeling is en wat je wilt laten zien.
Ik blijf erbij dat ik ze ontzettend mooi vind ! Zit je al in je nieuwe ruimte ?
Wit is ontzettend moeilijk te fotograferen tenminste dat is mijn ervaring..
Gisterer weer mee lopen klieren, gezichten mooi van kleur shirtjes overbelicht..
Ik blijf erbij dat ik ze ontzettend mooi vind ! Zit je al in je nieuwe ruimte ?
Wit is ontzettend moeilijk te fotograferen tenminste dat is mijn ervaring..
Gisterer weer mee lopen klieren, gezichten mooi van kleur shirtjes overbelicht..

NAS Buikpijn
Gaby,
Jouw foto's zijn geweldig. Zulke protretjes van mijn kleinkinderen lijkt me geweldig. Maar dan praat ik als opa. Je doet dat erg goed. Dat doe ik je zeker niet na.
Laatst heb ik mijn schoondochter het boek 'Looking East' van Steve McCurry kado gedaan. Dit staat vol met protretfoto's van mensen uit het verre oosten. Allemaal dezelfde stijl en met dezelfde achtergrond. Erg mooi en het blijkt te verkopen
Misschien kan jij ook wel een boek vullen met allemaal Gabees' kinderfotos's
Ik vind het trouwens erg moedig dat je je met je werk zo kwetsbaar durft op te stellen. Ook je foto van tomatensoep met stengels. Blijf vooral de dingen doen waar je goed in bent en ook leuk vind.
Dit even los van alle goede adviezen over techniek en stijl etc etc. Deze zijn zeker waardevol en daar leer ik ook van.
Jouw foto's zijn geweldig. Zulke protretjes van mijn kleinkinderen lijkt me geweldig. Maar dan praat ik als opa. Je doet dat erg goed. Dat doe ik je zeker niet na.
Laatst heb ik mijn schoondochter het boek 'Looking East' van Steve McCurry kado gedaan. Dit staat vol met protretfoto's van mensen uit het verre oosten. Allemaal dezelfde stijl en met dezelfde achtergrond. Erg mooi en het blijkt te verkopen
Misschien kan jij ook wel een boek vullen met allemaal Gabees' kinderfotos's
Ik vind het trouwens erg moedig dat je je met je werk zo kwetsbaar durft op te stellen. Ook je foto van tomatensoep met stengels. Blijf vooral de dingen doen waar je goed in bent en ook leuk vind.
Dit even los van alle goede adviezen over techniek en stijl etc etc. Deze zijn zeker waardevol en daar leer ik ook van.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Omdat beren gevaarlijk kunnen zijn sliep ik vroeger met een konijn

www.harrysegers.nl D3+D300+D750 AF-S 14-24/2.8; AF-S 17-35/2.8; AF-S 28-70/2.8; AF-S 70-200 VR/2.8; AF-D 50/1.8; AF-S 105 2.8 VR; TC17EII; Dr-5; SB 900; SB 800; Pixma_Pro9000; B&W case 61; NX2; iMAC 27" i7 en MacBookPro i5 17" 8GB