duidelijk. ik heb daar ook nog geen last mee gehad.Cyrus schreef:Dat is niet waar ik op doelde. Ik heb nimmer last van onscherpte gehad, ook niet bij gebruik van een focuspunt aan de rand.
De D7000 schijnt bij low light relatief snel last te hebben van "hunten" en/of helemaal niet focussen. Dat verschijnsel is onafhankelijk van het gekozen scherpstelpunt; de AF-module ziet het dan gewoon niet meer, als het ware.
Ik heb hier zelf echter nooit last van gehad, ondanks dat ik veel low light doe. Misschien scheelde het dat ik altijd "snel" glas gebruik met een maximale opening van F/2.8 of groter. Daarmee heeft de AF-module het ook wat makkelijker; er valt immers meer licht binnen en daar is de AF-module ook van afhankelijk.
Van D7000 naar D7100 upgraden?
- pd5wve
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Van D7000 naar D7100 upgraden?
Ik fotografeer met een Nikon D700 en een D7000 met een SB910 flitser en mijn lenzen zijn een nikon 28mm 1.8G en een 50mmm 1.8 85mm 1.8d , 24X70 2.8 en een 17 55 2.8
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.madebywillemfotografie.nl" onclick="window.open(this.href);return false; en Facebook https://www.facebook.com/MadeByWillem" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Waarom beantwoord jij een vraag met een vraag, de vraagstelling is duidelijk ga ik het verschil merken.Patrick schreef:Mijn eerste vraag in dit soort gevallen is altijd dezelfde: wat mis je nu met je huidige camera?
En wat je dan mist met je huidige camera is absoluut niet relevant. Is ook geen antwoord op de vraagstelling
- pveenstra
- Clublid
- Contacteer:
Ik heb de D7000 nu 3 jaar. Omdat ik vond dat ik een tweede body nodig had
heb ik de D7100 gekocht. Merk ik verschil? Jazeker! Iets betere AF, iets minder ruis, iets meer pixels, iets betere handligging. Genoeg verschil om de D7000 in te ruilen voor een D7100? Dat is een persoonlijke afweging, maar ik vind van niet. De D7000 blijft een geweldige camera.
Peter Veenstra

Peter Veenstra
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik kan daar nog wat dingetjes aan toevoegen.
De mode dial kun je niet meer per ongeluk veranderen, die is vergrendeld.
Bij mij lijkt het er op dat indoor de witbalans veel beter is.
De D7100 belicht echt beter als de D7000
Mijn foto's hebben nu minder nabewerking nodig.
Dus het is wel een stap voorwaarts, maar ik zou er geen D7000 die ik pas heb voor gaan inruilen.
Alhoewel het verschil in AF significant is, voornamelijk indoor.
De mode dial kun je niet meer per ongeluk veranderen, die is vergrendeld.
Bij mij lijkt het er op dat indoor de witbalans veel beter is.
De D7100 belicht echt beter als de D7000
Mijn foto's hebben nu minder nabewerking nodig.
Dus het is wel een stap voorwaarts, maar ik zou er geen D7000 die ik pas heb voor gaan inruilen.
Alhoewel het verschil in AF significant is, voornamelijk indoor.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Hoezo niet relevant.JanR schreef:Waarom beantwoord jij een vraag met een vraag, de vraagstelling is duidelijk ga ik het verschil merken.Patrick schreef:Mijn eerste vraag in dit soort gevallen is altijd dezelfde: wat mis je nu met je huidige camera?
En wat je dan mist met je huidige camera is absoluut niet relevant. Is ook geen antwoord op de vraagstelling

- Cyrus
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Lijkt mij duidelijk dat TS die grenzen nog niet bereikt heeft. Anders zou de vraagstelling anders geweest zijn, iets in de strekking van: "ik loop met mijn D7000 aan tegen een beperking met ..... <vul maar in> en zou een D7100 dit voor mij kunnen oplossen?"
TS heeft een meer oriënterende vraag gesteld, vrij vertaald: "Zijn er in de D7100 zoveel essentiële verbeteringen ten opzichte van een D7000, dat een upgrade zinvol zou zijn?"
TS heeft een meer oriënterende vraag gesteld, vrij vertaald: "Zijn er in de D7100 zoveel essentiële verbeteringen ten opzichte van een D7000, dat een upgrade zinvol zou zijn?"
- Roy Kersbergen
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Inderdaad, mijn vraag was oriënterend en niet anders. Ik heb de afgelopen maanden veel getwijfeld maar doe dat nu niet meer. De D7000 heeft zeker zijn grenzen nog niet bereikt en ik heb hier een body in handen welke nog lekker een paar jaar goed mee kan. Nu lekker op 70-200 f2.8 VR jacht