M, A, F, P, waar is het eigenlijk voor?
- pveenstra
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: M, A, F, P, waar is het eigenlijk voor?
Hoi Nick, weet je zeker dat het gaat om de f ipv de s? Zo ja dan heb je denk ik geen nikon. ....
Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
Verstuurd vanaf mijn GT-I8260 met Tapatalk
Hartelijke groet,
Peter Veenstra
Peter Veenstra
- Cookie1397
- Clublid
Je maakt een vergissing of je haalt dingen door elkaar. Als je de knop bovenop de camera bedoelt dan staat daar P S A M. In deze standen moet je de focuspunten zelf kunnen kiezen. Zet de AF veldstand op enkelpunt, nu moet je met de multiselector knop de scherpstelpunten kunnen kiezen.
Nikon Z Z & de maskers
Het punt is natuurlijk dat hij niet weet hoe hij dat moet doen, de AF verldstand op enkelpunt zetten. Hoe dat moet staat gewoon in de handleiding, maar wordt ook netjes uitgelegd in een beginnerscursus. Voor iemand die de gebruiksaanwijzing (en het een en ander op internet) goed heeft gelezen én begrepen is zo'n cursus inderdaad vooral een opsomming van dingen die je waarschijnlijk al weet, maar voor de topicstarter lijkt me een cursus echt geen overbodige luxe.Ed Schouten schreef:Zet de AF veldstand op enkelpunt, nu moet je met de multiselector knop de scherpstelpunten kunnen kiezen.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]
- Johan v. V.
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Als je oom dat zo goed weet kan hij je vast dit soort dingen uitleggen!
Vriendelijke groet,
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
Johan van Veelen
Wat Nikon- en ander spul om plaatjes mee te schieten.
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Je oom had wel een klein beetje gelijk toen hij zei dat een cursus "hier in de buurt" niet zo heel veel oplevert.
Het beste advies dat ik je kan geven is de beginnerscursus van SKVR in gebouw Las Palmas op de Wilhelminakade, naast de Erasmusbrug. Niet duur. Dertien weken lang elke week één dagdeel: middag of avond naar keuze. Ik heb het zelf ook gedaan en ik had toen al een jaartje of 30 fotograferen achter de rug, zij het niet zo fanatiek als nu. ERG nuttig!
http://www.skvr.nl/Kies_je_cursus" onclick="window.open(this.href);return false;
Het beste advies dat ik je kan geven is de beginnerscursus van SKVR in gebouw Las Palmas op de Wilhelminakade, naast de Erasmusbrug. Niet duur. Dertien weken lang elke week één dagdeel: middag of avond naar keuze. Ik heb het zelf ook gedaan en ik had toen al een jaartje of 30 fotograferen achter de rug, zij het niet zo fanatiek als nu. ERG nuttig!
http://www.skvr.nl/Kies_je_cursus" onclick="window.open(this.href);return false;
Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
- jan
- Bestuurslid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Wanneer dit soort vragen, M, A, F, P, waar is het eigenlijk voor?, bij je opkomen dan moet je zeker het advies van je oom volgen. 
Hij had je meer geholpen door e.e.a. uit te leggen.

Hij had je meer geholpen door e.e.a. uit te leggen.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)
Wie de formulering van de vraagstelling tot zich laat doordringen weet genoeg.
"Waar is het handig voor?"...
Beste vraagsteller: als je dit niet kunt vinden in de handleiding, wat ik me kan voorstellen, neem dan alsjeblieft een fotocursus voor beginners. Kennelijk is de materie zoals die in de handleiding voorgeschoteld wordt je dermate onbekend dat niets een lampje bij je laat branden.
Tweede advies: laat je oom maar lullen.
"Waar is het handig voor?"...
Beste vraagsteller: als je dit niet kunt vinden in de handleiding, wat ik me kan voorstellen, neem dan alsjeblieft een fotocursus voor beginners. Kennelijk is de materie zoals die in de handleiding voorgeschoteld wordt je dermate onbekend dat niets een lampje bij je laat branden.
Tweede advies: laat je oom maar lullen.
Ik word zeer nieuwsgierig naar de mogelijkheid "F"
"Fastfood" of Fatboy" of "Fastshooter"......
"Fastfood" of Fatboy" of "Fastshooter"......
Dat is "A" boefje.MartijnM schreef:Of gewoon diaFragma...
- EdvandeZilver
- Forumlid
- Contacteer:
Niemand die in de buurt van Nick woont die 'm binnen 'n uurtje face 2 face op het goede spoor zet?
- a vgastel
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Zelf studie voor in de pdf die vermeld is beginnen met je toestel er bij dat je weet waar elke knop voor dient .
Dan gaat dat lukken dus bij de bodem beginnen.
Nick, 15 jaar, uit Puttershoek. Doe een op roep voor hulp op het forum in Dordrecht zitten er een paar en het is onder de rook van Rotterdam.
Dan gaat dat lukken dus bij de bodem beginnen.
Nick, 15 jaar, uit Puttershoek. Doe een op roep voor hulp op het forum in Dordrecht zitten er een paar en het is onder de rook van Rotterdam.
mvgr bert
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Nikon D-90 Nikon 7200 met grip 8-105 vr Nikon sb900 TRIOPODc-258t
Nikkor
35 f2D 50f1.8D 851.8D
Tokina 12-24 f/4 AT-X DX (Versie I)
Tokina at-xpro 28-70 1:2.6--2.8 / 17mm 1:3.5 /70-210 1:4-5.6 /35-70ai1:3.5-4.8
Ik was ook 15 toen ik begon met fotograferen, alleen met mijn zelf verdiende Canon AE-1.EdvandeZilver schreef:Niemand die in de buurt van Nick woont die 'm binnen 'n uurtje face 2 face op het goede spoor zet?
Er was geen internet.
Er was een manual en er was een bibliotheek.
Volgens mij is er nog steeds een bibliotheek.....
En wat is er mis met proberen, vallen en opstaan?