@Gideon:
Wat ik wil zeggen: je gaat volledig voorbij aan het feit dat Sigma met de 35 F/1.4 op een aantoonbaar bewezen hoog niveau staat, simpelweg omdat je de badge "Sigma" lang niet zo
cool vindt als de Nikon- of Leica badge. Een meerprijs betalen voor een
cool merk, simpelweg omdat het
cool is, ondanks achterhaalde techniek: dat zijn keuzes die met geen enkel rationeel argument zijn te staven of te weerleggen. Niets mis mee, dat is heel persoonlijk. Als jij je er goed bij voelt: prima. Maar dat wil niet zeggen dat je daarmee alle objectiviteit weg kunt wuiven
Overigens: mijn keuze voor Nikon is een zuiver rationele: omdat Nikon nooit van de F-bajonet is afgeweken, behoefde ik bij de overgang naar AF niet een nieuwe glasverzameling aan te leggen en kan ik nu oud en nieuw glas door elkaar gebruiken op mijn analoge F3, F4s, F100 en de digitale D600 en D700. Had Nikon destijds een nieuwe bajonet uitgebracht, waardoor mijn F-mount glas niet meer bruikbaar geweest zou zijn op nieuwe modellen (zoals Canon en Minolta deden), dan was het misschien wel anders verlopen.
Maar goed het wordt nu wel heel erg offtopic.
Terug naar de vraag van TS, die op zoek is naar ervaringen met een Nikkor 28 F/1.8.