Wederom Lieke
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: Wederom Lieke
@ Avado
Is het nou echt zo'n probleem dat iemand op een andere manier naar foto's kijkt dan jij? Dat iemand een andere mening heeft dan jij? Dat iemand de moeite neemt om een foto onder een loep te leggen en er een heel kritische blik op werpt ipv een gemakzuchtige "Mooie plaat man"?
Ik hou het hier beschaafd maar jouw reacties op Tzigane, in dit topic en elders met kreten als "technisch gejank" en "blablabla" zijn beneden alle peil. Je verziekt het voor mensen die wel graag een kritische blik op hun foto's willen hebben. Als degene die de foto plaatst het niet eens is met kritiek of een andere visie heeft zal die dat zelf wel zeggen. Er is niemand gebaat bij dit soort kinderachtige bullshit.
Is het nou echt zo'n probleem dat iemand op een andere manier naar foto's kijkt dan jij? Dat iemand een andere mening heeft dan jij? Dat iemand de moeite neemt om een foto onder een loep te leggen en er een heel kritische blik op werpt ipv een gemakzuchtige "Mooie plaat man"?
Ik hou het hier beschaafd maar jouw reacties op Tzigane, in dit topic en elders met kreten als "technisch gejank" en "blablabla" zijn beneden alle peil. Je verziekt het voor mensen die wel graag een kritische blik op hun foto's willen hebben. Als degene die de foto plaatst het niet eens is met kritiek of een andere visie heeft zal die dat zelf wel zeggen. Er is niemand gebaat bij dit soort kinderachtige bullshit.
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
@ATOR
Ik heb nog nooit de uitspraak 'technisch gejank' op het forum geplaatst.
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Is niet zo netjes van je.
Ik heb nog nooit de uitspraak 'technisch gejank' op het forum geplaatst.
Je moet me geen woorden in de mond leggen. Is niet zo netjes van je.
Groet, Andre
- ATOR
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Sorry, ik had natuurlijk technisch correct moeten verwijzen naar jouw: "Dat ge.... altijd over die 'technische perfectie'."
Of het nou gejank, gezever, gelul, geouwehoer of iets anders was dat weet ik natuurlijk niet. Het veranderd niet veel aan mijn idee over het niveau van dit soort opmerkingen.
Leef en laat leven man. Als je je alleen maar omringt met mensen die precies zeggen wat jij wil horen word je nooit iets wijzer.
Of het nou gejank, gezever, gelul, geouwehoer of iets anders was dat weet ik natuurlijk niet. Het veranderd niet veel aan mijn idee over het niveau van dit soort opmerkingen.
Leef en laat leven man. Als je je alleen maar omringt met mensen die precies zeggen wat jij wil horen word je nooit iets wijzer.
- Bert vD
- Nieuwsbrief Redactie
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Nou, laat de feedback van Tzigane niet in de hoogste graad zijn, ik steek persoonlijk wel veel van op van de serieuze benadering van geplaatste foto's. Ga zo door zou ik zeggen
Groet Bert.
Groet Bert.
Groet Bert
- iefie
- Forumlid
Het gaat er niet om dat iemand kritiek op een foto heeft, maar gaat erom hoe dat geuit wordt. Het komt er een beetje op neer dat (zo interpreteer ik het althans) de foto slecht is. Terwijl dat natuurlijk niet zo is. Als de kritieken iets beter geformuleerd zouden worden dan klinkt dat al een stuk beter. Bijv: leuk idee deze foto, misschien om hem nog beter te krijgen zou je dit of dat kunnen doen. En niet van foto is niet goed want....klinkt toch wat beter en ga je met de kritieken sneller aan de slag. Maar zo zit ik in elkasr en niet iedereen is hetzelfde....gelukkig maar.
@tzigane..je kan dan beter naar dutchphotozone gaan als forum. Dat is meer voor de gevorderden en de manier van kritieken zoals die van jou is daar normaal. ( wil niet zeggen dat jou kritieken niet normaal zijn maar komen hier op een forum voor meer amateurs wat hard over)
Verstuurd van mijn GT-I9300 met Tapatalk
@tzigane..je kan dan beter naar dutchphotozone gaan als forum. Dat is meer voor de gevorderden en de manier van kritieken zoals die van jou is daar normaal. ( wil niet zeggen dat jou kritieken niet normaal zijn maar komen hier op een forum voor meer amateurs wat hard over)
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- MartijnM
- Clublid
Wederom Lieke
Aan de andere kant zijn we hier niet bij een RIAGG, toch? Als er een foto staat ter beoordeling kan dit best een (liefst onderbouwde) negatieve beoordeling zijn. In zijn beoordelingen haalt Tzigane zaken aan tot op een niveau zoals dat hier (helaas) niet vaak plaats vindt. Overigens, in zijn beoordeling van deze foto zegt hij ook wat hij naar zijn(!) mening wel goed vindt...
En de grap is dat het meestal niet eens de TS is die moeite heeft met een bepaalde reactie, maar andere bezoekers.
Er zijn wat mij betreft al te vaak forumleden opgestapt, omdat ze 'te kritisch' werden gevonden qua commentaar. Daarna vervalt het commentaar al snel weer naar 'mooie plaat' oid... Niets mis mee, maar je leert er niets van! En adviezen als 'ga maar naar DPZ' vindt ik bizar! Als iemand dat vindt moet hij/zij zelf maar naar Flickr gaan. Dat is een echte fotosite, waar je kunt plaatsen wat je wil en krijg je zelden reactie...
En als laatste (dit is al vaker geschreven!); wanneer je foto's plaatst kun je commentaar verwachten. Meestal wil de TS dat dan ook. Laat de rest zich daar dan niet mee bemoeien! Als de TS of een mod het niet gepast vindt, wordt er wel ingegrepen. Net als in dit topic vervalt de discussie van het beoordelen van een foto tot een beoordeling van de meest kritische reactie! Jammer...
En de grap is dat het meestal niet eens de TS is die moeite heeft met een bepaalde reactie, maar andere bezoekers.
Er zijn wat mij betreft al te vaak forumleden opgestapt, omdat ze 'te kritisch' werden gevonden qua commentaar. Daarna vervalt het commentaar al snel weer naar 'mooie plaat' oid... Niets mis mee, maar je leert er niets van! En adviezen als 'ga maar naar DPZ' vindt ik bizar! Als iemand dat vindt moet hij/zij zelf maar naar Flickr gaan. Dat is een echte fotosite, waar je kunt plaatsen wat je wil en krijg je zelden reactie...

En als laatste (dit is al vaker geschreven!); wanneer je foto's plaatst kun je commentaar verwachten. Meestal wil de TS dat dan ook. Laat de rest zich daar dan niet mee bemoeien! Als de TS of een mod het niet gepast vindt, wordt er wel ingegrepen. Net als in dit topic vervalt de discussie van het beoordelen van een foto tot een beoordeling van de meest kritische reactie! Jammer...

Laatst gewijzigd door MartijnM op do jul 03 2014 12:33 pm, 2 keer totaal gewijzigd.
Buy film, not megapixels...
- MartijnM
- Clublid
Over de foto gesproken; zwart-wit omzetting mag wel iets pittiger (meer contrast) en het lijkt alsof het model niet recht voor de lens stond. Normaal niet 'erg', maar valt door de krappe uitsnede op.
De haren stoor ik me niet zo aan, de stand van mond overtuigt me me niet zo. Misschien wat 'minder tand'...?
Verder mooi model en een compositie die je hier wat minder vaak ziet. Is een fijne, casual foto. Misschien hier en daar wat 'bijschaven' om tot een (nog) hoger niveau te komen
De haren stoor ik me niet zo aan, de stand van mond overtuigt me me niet zo. Misschien wat 'minder tand'...?
Verder mooi model en een compositie die je hier wat minder vaak ziet. Is een fijne, casual foto. Misschien hier en daar wat 'bijschaven' om tot een (nog) hoger niveau te komen
- iefie
- Forumlid
In grote lijnen heb je ook gelijk martijn. Vroeger kon je echt een foto bij beoordeling zetten, dat kan niet meer. En je zegt er zijn veel kritische leden weg gegaan.....en hoeveel zijn er weg gegaan doordat er te kritusch werd gereageerd? Er moet gewoon weer een topic komen waar je foto's kunt plaatsen ter beoordeling net zoals een maand of 3 terug.waar gewoon ongenuanceerd een beoordeling kan gegeven worden. Ik wil ook graag kritiek op mijn foto's maar niet iedereen kan tegen te hard overkomende kritiek.
D90 /mb-d80 / 18-70 / 70-300 VR / 70-210D /35 1.8 / 50 1.8 / Tamron 90mm 2.8 macro / 2x sb-700.
- MartijnM
- Clublid
Wederom Lieke
Hoi iefie,
Begrijp wat je zegt, maar ik heb al gezegd wat ik even kwijt wilde. Dit topic is nu ook al 'gekaapt' (ben ik ook schuldig aan) voor deze eeuwige discussie en dat is niet netjes naar de TS.
Begrijp wat je zegt, maar ik heb al gezegd wat ik even kwijt wilde. Dit topic is nu ook al 'gekaapt' (ben ik ook schuldig aan) voor deze eeuwige discussie en dat is niet netjes naar de TS.
- JJG
- Forumlid
Weinig tijd om nu te reageren als TS maar ik zou het erg jammer en zonde vinden als Tzigane het forum zou verlaten. Persoonlijk ben ikzelf vaak blij met de kritiek van hem. Ook van anderen maar gezien het feit dat Tzigane door een enkele wordt aangesproken op zijn manier van kritiek geven neem ik het nu even voor hem op.
-
- Forumlid
- Contacteer:
Wat een gezeur om niks eigenlijk als ik het zo lees.
Ik neem aan dat als je foto's post op een forum dat je juist wilt dat men er kritisch naar kijkt. Dus kan je ook kritisch commentaar krijgen, daar leert men juist van in mijn ogen.
Over de foto:
De mond had iets minder open gemogen en dan komt denk ik mede doordat de foto ook wat klein gekaderd is. Verder zou ik ook eens kijken als je de haren naar achter haalt net voordat je de oren ziet? Dan springt het gezicht er wat mooier uit.
Ik neem aan dat als je foto's post op een forum dat je juist wilt dat men er kritisch naar kijkt. Dus kan je ook kritisch commentaar krijgen, daar leert men juist van in mijn ogen.
Over de foto:
De mond had iets minder open gemogen en dan komt denk ik mede doordat de foto ook wat klein gekaderd is. Verder zou ik ook eens kijken als je de haren naar achter haalt net voordat je de oren ziet? Dan springt het gezicht er wat mooier uit.
1x Nikon D4s
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll
http://www.kristiangiesenfotografie.nl
1x Nikon D4
AF-S 14-24 F2.8
AF-S 24-70 F2.8
AF-S 70-200 F2.8 VRII
AF-S 300 F2.8 VRll
http://www.kristiangiesenfotografie.nl
- Peter
- Clublid
- Contacteer:
In de eerste plaats zijn we van oorsprong een Nikon merk forum. Dat gevoel leeft nog bij velen. Dus geen foto site. Foto's kwamen er later pas bij. Puur om de reden dat de forum leden de behoefte hadden om een foto te delen en inderdaad..., van elkaar te lerenTzigane schreef:Ik denk dat ik dit forum maar verlaat als men niet serieus wenst te discussieren over hoe we onze fotografie kunnen verbeteren.
Tabee. de onambitieuze houding van velen hier stoort me, en ik heb, ondanks dat ik mijn best doe om input te leveren op andere foto's verder nog maar zelden zinnige reactie gehad op mijn eigen werk.
Een kritische houding wordt hier afgekraakt, en als jullie willen blijven hangen in amateuristisch "ooh's en aaah's ten aanzien van kiekjes" dan moeten jullie dat vooral doen, maar dat is niet wat ik in een forum zoek.
Op je eigen werk worden relatief weinig reacties gegeven. En dan zijn die reacties wellicht niet van het niveau waar jij mee uit de voeten kunt.
Je vraag om meer input, je krijgt het blijkbaar niet. Ik voel me daar niet op aangesproken, voel me ook niet verplicht om op jou werk te reageren. Dat zal voor velen gelden. Maar om het af te doen als 'niet ambitieus' lijkt me wat te kort door te bocht. Je doet velen daarmee toch te kort
Voorheen hadden we op dit forum een sectie 'presentaties en beoordelingen' . Dat liep niet.
De keuze om een foto slechts te laten zien ontaarde vaak in een boel technisch gezever en ergenis
Degene die nu een foto plaatst moet maar afwachten of er reacties komen. En die reacties kunnen variëren tussen 'ooh en aah's tot diepgaande foto (technische) adviezen en alles wat daar tussen zit.
Het is m.i. niet juist om te stellen dat dit een forum is met gebruikers die niet tegen kritiek kunnen. Velen reageren niet en lezen slechts met (je) mee.
En degene die het niet met je zienswijze eens is..., ja die geeft tegengas. Dat is zijn/haar goed recht. Op dit forum worden meningen geuit, geen absolute waarheden. En wellicht zit in dat laatste een leermoment voor velen .
- Matthieu
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Een goed begin van het draadje....
Mooie foto met een handje vol reacties ( ook van mijn kant)
Vervolgens verzand het allemaal weer zoals vaak in een oeverloze
discussie en het ene citaat volgt na het andere citaat ....
Het forum gaat me steeds meer tegenstaan !!!
Ik vind het jammer !!!
Mooie foto met een handje vol reacties ( ook van mijn kant)
Vervolgens verzand het allemaal weer zoals vaak in een oeverloze
discussie en het ene citaat volgt na het andere citaat ....
Het forum gaat me steeds meer tegenstaan !!!
Ik vind het jammer !!!
Nikon D3 + D3s + 14-24 + 24-70 + 50 + 105 + 70-300 VR + SB-700 +Elinchrome flitskoppen en boxen + nog meer
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
Kijken doe je met je ogen, fotograferen met je hart
www.matthieuverhoeven.nl
Kunstsite Matthieu
Flickr Matthieu
Laatste boek Matthieu
- MartijnM
- Clublid
@Peter
een laatste reactie van mij op dit specifieke punt; het viel me al wel op dat er door een aantal forumleden nogal 'allergisch' wordt gereageerd op met name de posts van Tzigane. Dat zal waarschijnlijk komen omdat ze in elkaars irritatiezone zitten, maar dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. In dit topic meent zelfs de TS het te moeten opnemen voor Tzigane.
Ik denk dan ook dat jouw reactie te veel is gefocust op zijn opmerking 'zelf weinig commentaar te krijgen', terwijl je mijns inziens over de opmerking 'Een kritische houding wordt hier afgekraakt' te gemakkelijk heenstapt. Dat vindt namelijk wel degelijk vaak plaats.
Voor de rest, wat mij betreft.. nuff said...
een laatste reactie van mij op dit specifieke punt; het viel me al wel op dat er door een aantal forumleden nogal 'allergisch' wordt gereageerd op met name de posts van Tzigane. Dat zal waarschijnlijk komen omdat ze in elkaars irritatiezone zitten, maar dat kan volgens mij niet de bedoeling zijn. In dit topic meent zelfs de TS het te moeten opnemen voor Tzigane.
Ik denk dan ook dat jouw reactie te veel is gefocust op zijn opmerking 'zelf weinig commentaar te krijgen', terwijl je mijns inziens over de opmerking 'Een kritische houding wordt hier afgekraakt' te gemakkelijk heenstapt. Dat vindt namelijk wel degelijk vaak plaats.
Voor de rest, wat mij betreft.. nuff said...

- Peter
- Clublid
- Contacteer:
prima
'nuff said' lijkt me dan een goede start om het vanaf nu maar weer on-topic te houden.
Dank voor het begrip.
'nuff said' lijkt me dan een goede start om het vanaf nu maar weer on-topic te houden.
Dank voor het begrip.