LR kopen of abonnement

Discussies over fotobewerking en archivering
Tom van Hell
Forumlid
Forumlid
Berichten: 630
Lid geworden op: do aug 31 2006 8:59 pm
Locatie: Scherpenzeel (gld)
Ervaringsniveau: *
Contacteer:

Re: LR kopen of abonement

Bericht door Tom van Hell » vr jul 25 2014 2:37 pm

MarcoEos70D schreef:
ReneG schreef: 2. Enige voorwaarde is dat je 1 keer per maand inlogt met de cloud app. Die verifieërt dan je abonnement. Je hoeft verder de cloud app niet actief te hebben, dus los van dat één keer per maand connecten werken de applicaties standalone.
OK, en wat gebeurt er als dat er een keer bij inschiet?
Bij mij niets staat er nu al een een drie maanden op en draait nog gewoon
Beter wissen dan missen

Kijk ook eens op www.tomvanhell.nl

Gebruikersavatar
Martin
Regiocoördinator
Regiocoördinator
Berichten: 1801
Lid geworden op: do nov 01 2012 12:11 pm
Locatie: Borne
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Re: LR kopen of abonnement

Bericht door Martin » vr jul 25 2014 3:02 pm

De opmerking "je moet 1 keer per maand inloggen op de cloud app" kan ik ook niet plaatsen :?
Hier al maanden lang een abonnement en heb dat nog nooit gedaan.
Alles werkt tot vandaag de dag keurig en ik krijg netjes updates.
Dus....... :?: :?:

Vincent
Clublid
Clublid
Berichten: 4525
Lid geworden op: vr nov 21 2008 9:29 am
Locatie: Ellecom
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: LR kopen of abonnement

Bericht door Vincent » vr jul 25 2014 3:09 pm

martinpecheur schreef:De opmerking "je moet 1 keer per maand inloggen op de cloud app" kan ik ook niet plaatsen :?
Het is geen actieve/handmatige actie maar een passieve:automatische. Zet eens een maand jet internet op je pc uit dan krijg je vast een melding ;)
Fin.

Gebruikersavatar
ReneG
Clublid
Clublid
Berichten: 5268
Lid geworden op: di sep 30 2008 4:24 pm
Locatie: Veldhoven
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: LR kopen of abonnement

Bericht door ReneG » vr jul 25 2014 3:28 pm

martinpecheur schreef:De opmerking "je moet 1 keer per maand inloggen op de cloud app" kan ik ook niet plaatsen :?
Hier al maanden lang een abonnement en heb dat nog nooit gedaan.
Alles werkt tot vandaag de dag keurig en ik krijg netjes updates.
Dus....... :?: :?:
In reactie op je opmerking en die van Tom: Dat betekent dat je niet uitlogt uit de app óf dat je een ander model dan maandelijkse betalingen gebruikt (dan heb je 99 dagen ipv 30 dagen). Als je de App niet bewust uitlogt zal deze elke keer valideren en eventueel updates binnenhalen als je verbinding hebt. Dan reset de timer.

Ikzelf log de cloud app bewust uit na gebruik (bijvoorbeeld na het binnenhalen van updates) en ik log alleen in om te valideren of om updates binnen te halen. Als je updates binnenkrijgt heb je dus connectie en ben je ingelugd. Dit staat ook in verschillende Adobe FAQs:

"Do I need to be online to access my desktop apps?"

"No, the desktop applications in Creative Cloud, such as Photoshop and Illustrator, are installed directly on your computer, so you don’t need an ongoing Internet connection to use them.
An Internet connection is required the first time you install and license your apps, but you can use the apps in offline mode with a valid software license. The desktop apps will attempt to validate your software licenses every 30 days. Annual members can use the apps for up to 99 days in offline mode. Month-to-month members can use the software for up to 30 days in offline mode."

Bron: http://helpx.adobe.com/creative-cloud/faq.html
PS: Overigens geldt dit natuurlijk alleen voor de CC versies, niet voor de standalone versies.
Spul waarmee je foto's maakt...

Plaats reactie

Terug naar “Fotobewerking en archivering”