Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

André
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Re: Nu een testje met de 55-200 op de X-T1

Bericht door André » wo aug 20 2014 8:05 am

Cees schreef:Ik zou ze maar lekker laten staan en ermee doorgaan, André.
Degene die hier de eerste vraag stelde is niet eens clublid.
Die eerste opmerking doet me niet zoveel, die vraag kan ik nog wel snappen, maar de opmerking van Dogo en vervolgens de nadrukkelijke verwijzing van Rene naar een ander forum bezorgen me wel een irritant gevoel van respect en waardering. Ik snap best dat dit een merk forum is en eigenlijk geen foto forum, maar ik ben al sinds 2006 lid (en actief lid) en heb altijd met veel plezier hier rondgehuppeld en met nog meer plezier met Nikon gewerkt. En als ik lichamelijk met Nikon had kunnen blijven kunnen werken, dan had ik de overstap helemaal niet gemaakt.

Ik heb hier ook best een aantal mensen leren kennen waar ik nog steeds contact mee heb, en ik ben op de meetings altijd met open armen ontvangen. Maar blijkbaar telt dat dus allemaal niet meer als je noodgedwongen (als je je hobby tenminste met lol wilt blijven beoefenen) moet overstappen naar een ander merk. Ik zal mijn deelname aan de avondwandeling denk ik ook maar annuleren.
Laatst gewijzigd door André op wo aug 20 2014 9:35 am, 3 keer totaal gewijzigd.
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Verlanglijstje : XF 10-24, XF 23, Donaties zijn nog steeds van harte welkom.

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo aug 20 2014 8:09 am

John'47 schreef:haha, Cees, dat is Andre ook niet
maar dat doet er toch niet toe??
dit forum blinkt nu eenmaal uit door bijterige opmerkingen, en dat blijf ik onbegrijpelijk vinden
Jawel hoor, ik ben al jaren betalend lid, maar dit jaar valt constant mijn lidstatus onder mijn avatar weg. Patrick heeft dit al een paar keer hersteld, maar sinds deze week is mijn status wederom verdwenen. Ojee, het zal toch niet verdwenen zijn omdat..... :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Fujifilm X-T1 systeemcamera, XF 18-55, XF 55-200, XF 35, XF 56, EF-42 Flitser, VG-XT1 Grip

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » wo aug 20 2014 8:10 am

dit forum blinkt nu eenmaal uit door bijterige opmerkingen, en dat blijf ik onbegrijpelijk vinden

Niet mee, dan. Net als jij is André een tijd moderator geweest.

Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar zijn test met de 56/1.2!
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo aug 20 2014 8:12 am

Cees schreef:

Niet mee, dan. Net als jij is André een tijd moderator geweest.

Overigens ben ik ook zeer benieuwd naar zijn test met de 56/1.2!
Komt eraan hoor Cees, maar niet op dit forum dus.

Peter
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Peter » wo aug 20 2014 8:16 am

André schreef:
Jawel hoor, ik ben al jaren betalend lid, maar dit jaar valt constant mijn lidstatus onder mijn avatar weg. Patrick heeft dit al een paar keer hersteld, maar sinds deze week is mijn status wederom verdwenen. Ojee, het zal toch niet verdwenen zijn omdat..... :mryellow: :mryellow: :mryellow:
Vul het nummer van je lidmaatschap eens in. Zie je profiel.
Voor de rest staat het een ieder vrij om foto's te plaatsen, of het nu Nikon, Fuji, Leica of je smartphone is.

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo aug 20 2014 8:18 am

Laat die zeurpieten toch in hun sop gaar koken, André!
Gewoon hier plaatsen!
Groet, Cees

Lid NCN

Flandria

Bericht door Flandria » wo aug 20 2014 8:19 am

Prima resultaten, prima test. Ik ben nieuwsgierig naar de testjes met de andere objectieven.

ThijsHakvoort
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door ThijsHakvoort » wo aug 20 2014 8:22 am

Vriendelijkheid op zijn smalst! André lekker door gaan en je eigen route volgen
Een probleem is pas een probleem, als je er een probleem van maakt...

André
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door André » wo aug 20 2014 8:24 am

Cees schreef:Laat die zeurpieten toch in hun sop gaar koken, André!
Gewoon hier plaatsen!
Rustig maar Cees, ik heb er slecht van geslapen, (serieus), maar ik ken mezelf. Ik herpak me vandaag wel weer.

remoss
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door remoss » wo aug 20 2014 9:07 am

Buiten alle off topic berichten om, de resultaten vind ik erg fraai. Heb dit objectief zelf ook zoals je weet en ben er erg tevreden over.

Over mij verwijzing naar een ander forum heb ik je een PB gestuurd.

Patrick
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Patrick » wo aug 20 2014 10:22 am

Ik snap eerlijk gezegd niet zo goed waarom André twee niet erg vriendelijke reacties als maatgevend ziet voor wat hier wel en niet zou kunnen. Inmiddels is het aantal positieve reacties al veel groter. En de moderators/de club bepalen wat er kan, niet een paar forumbezoekers.

We zijn sowieso veel opener geworden op dit forum ten opzichte van foto's met niet-Nikon camera's. En zeker als het zo duidelijk wordt gemaakt dat het om een ander merk gaat zie ik het probleem er niet van (het staat in de titel van het draadje!). Temeer omdat er behoefte aan is bij veel clubleden; er zijn nogal wat leden die wat bij hun Nikon DSLR hebben gekocht en daar de Nikon 1 serie niet goed genoeg voor vinden. Waar veel voor te zeggen valt!
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

dogo
Forumlid
Forumlid

Bericht door dogo » wo aug 20 2014 11:02 am

Mijn reactie "Is er misschien geen Fuji forum in NL?" had helemaal, totaal, nada, nunca, géén en nul :D bijbedoelingen! De enige bedoeling die ik er mee had was: als je zoekt naar meningen over een Fuji objectief, ben je dan niet beter af bij een Fuji forum? Maar goed, "even" over het hoofd gezien dat er intussen wellicht zo'n 1000 Nikon forumleden c.q. clubleden zijn die ook een Fuji hebben. Dus, indien mensen hierover gevallen zijn: mijn excuses.
Desondanks vind ik de hypergevoelige reacties van sommigen in dit forum soms erg overdreven, dat wil ik dan bij deze ook eerlijk gezegd hebben. Of had ik misschien mijn vraag/opmerking moeten doen vergezellen van smilies etc.? Als ik of één van de andere reageerders echt een klootzak zou zijn, en echt "slechte" bijbedoelingen zou hebben gehad met mijn/zijn/haar opmerking :evil: , dan ga je toch om die paar enkele "klootzakken" in de post niet een avondwandeling etc. opzeggen ...... ? Maar misschien ligt dit wel aan mij.
Nikon Df, Nikon D700, Nikon D90 en een aantal Nikkor lenzen

justme
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *

Bericht door justme » wo aug 20 2014 11:30 am

Ik las je eerste alinea, en dacht MOOI! opgelost.

toen kwam de tweede, had in mijn inzien niet gehoeven...

maar goed, het was niet zo bedoeld. ;)

Cees
Forumlid
Forumlid

Bericht door Cees » wo aug 20 2014 12:08 pm

Aan die - waarschijnlijk bedoelde - avondwandeling neemt André gelukkig deel en ik ben heel benieuwd naar de resultaten met de Fuji!
Groet, Cees

Lid NCN

M@rcel
Forumlid
Forumlid

Bericht door M@rcel » wo aug 20 2014 12:17 pm

@André,

Fuji staat bekend om de mooie kleuren die standaard out-of-the-box komen, maar dat zie ik niet duidelijk terug in de geplaatste foto's. Omdat ik niet iets buitengewoons zie, vraag ik mij af waar ik naar moet kijken of hoe ik de foto's moet beoordelen omdat je iets getest hebt. Wat heb je getest vraag ik me op dat moment af. Daarop antwoord jij later de scherpte en de kleuren, maar daarvan ben ik niet onder de indruk, het is niet Fuji specifiek.

Wat mij opvalt aan de foto's:
De eerste foto van de koe vind ik soft (bewegingsonscherpte). Misschien komt dat omdat de eerste foto met 1/280 is genomen en de andere 2 met 1/320, maar het verschil in sluitertijd zou de oorzaak niet hoeven te zijn.

De kleuren van de eerste foto wijken af van de andere 2, de koe is bruiner en groen is groener, wellicht andere cameraprofiel?

Wel plaats ik de opmerking erbij dat ik het moeilijk vind om een foto op een forum te beoordelen op technische kwaliteit, omdat de foto te veel aangepast wordt door compressie. Het kan best zo zijn dat bij het bekijken van de foto's zoals jij ze kan bekijken beter zijn (daar ga ik wel van uit).

En om helder te zijn; ik ben actief op het forum om iets te leren. Het maakt mij niet uit van wie of waarmee de foto is gemaakt.
Cees schreef:....
Degene die hier de eerste vraag stelde is niet eens clublid.
Als ik een reactie opmerkelijk vind van iemand, dan ga ik meestal een aantal berichten van de gebruiker lezen om een beeld te vormen van de gebruiker. Volgens mij ben je een prima kerel, bedoel je het goed en wil je André een hart onder de riem steken. Voor mij maakt hiet in elk geval niet uit of iemand betalend lid is of niet (kijk er niet naar), hoe lang ze lid zijn of hoeveel berichten ze hebben geplaatst.
Laatst gewijzigd door M@rcel op vr aug 22 2014 7:08 pm, 1 keer totaal gewijzigd.

Plaats reactie

Terug naar “Dieren”