Nikon D610 taalinstellingen / SW update

Discussies over fotografie met de D600, D610, D750 en D780. Nikon's semi-pro lijn met een FX-formaat sensor.
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Re: Nikon D610 taalinstellingen / SW update

Bericht door emdeklerk » za okt 04 2014 9:48 pm

Inderdaad. De camera is niet kapot. Het is dus geen reparatie zoals bij Diatoontje's F4. Het is het naar de eigen hand willen laten zetten van een volmaakt werkend product dat gemaakt is naar specificaties van het land waar het gekocht is.

Leuk dat je met een auto in het buitenland service krijgt. Maar het gaat hier dus niet om service.
Vraag: als ik met mijn Audi naar Engeland verhuis, wordt dan als coulance het stuur rechts gezet en het dashboard veranderd?

En dat alles zonder gele citaatvlakjes. Echt, het kan.

Perfecctionist
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Perfecctionist » zo okt 05 2014 2:56 am

Ik denk dat de vergelijking die je maakt in het geheel niet klopt, mank gaat.... Het betreft geen aanpassing in de technische produkteigenschappen, dat is niet aan de orde.

Service is in deze, in het autovoorbeeld, dat je Audidealer je de weg wijst als je je auto elders hebt gekocht omdat je daar gewoond hebt of je ook Nederlands kunt instellen, als taal in de boordcomputer. Het leuke is dat dit ook nog een reeel voorbeeld is, weet ik. In het betreffende geval ( audi terug naar NL als expat) werd via de dealer kosteloos de taalinstellingen gewijzigd ........

P.s. Sorry van de citaatvlakjes, weer wat geleerd .....

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » zo okt 05 2014 7:25 am

OK, software-aanpassingen zijn gratis gedaan. Mooi van die Audi-dealer.

Ik vraag me af of je die taal etc. misschien al goed krijgt als je hier in Nederland de laatste firmware inleest? Dat zou je na aanmelding bij Nikon Nederland misschien al kunnen doen?

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo okt 05 2014 8:11 am

Ik heb mijn Japanse D200 nooit bij Nikon Nederland kunnen registreren.

Cyrus
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Contacteer:

Bericht door Cyrus » zo okt 05 2014 9:13 am

@Hans: de issue is hier niet de registratie bij Nikon NL... TS wil de firmware van zijn D610 laten reflashen, zodat hij de menu's in het Nederlands kan zetten. Dat is toch wel heel andere koek ;)
Groeten,
Edwin

flickr - website

Hans Braakhuis
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Hans Braakhuis » zo okt 05 2014 11:01 am

@ Cyrus, ja de TS zou kunnen beginnen met zijn camera te registreren. Dat zal waarschijnlijk niet lukken.

Ik kon mijn Japanse camera ook niet in Japan registreren met een Nederlands IP adres. Gaf niet, was destijds veel in Japan en wist dat de winkel die de camera geleverd had alle garantie en service zou geven. Overigens nooit nodig gehad.

Perfecctionist
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door Perfecctionist » zo okt 05 2014 12:00 pm

Ik laat even weten hoe het afgelopen is. Lukt het niet is er geen man over boord, Engels gaat uiteraard orima ...

jfbat
Forumlid
Forumlid

Bericht door jfbat » zo okt 05 2014 12:52 pm

Cyrus schreef:TS wil de firmware van zijn D610 laten reflashen, zodat hij de menu's in het Nederlands kan zetten. Dat is toch wel heel andere koek ;)
Van wat ik van wat lezen her en der heb begrepen, kan dat dus niet via een officiele weg (lees: Nikon werkt er niet aan mee). Wel via andere wegen, maar die zullen niet van Nikon komen.

Maar goed, wie weet.
Niet omdat het moet • Maar omdat het kan
D7100 [Si 35 f1.4 A • Ni 85 f1.8G • Ta 17-50 f2.8 • To 11-16 f2.8] • OM-D E-M10 [Pa 20 f1.7 • M.Z 14-42 f3.5-5.6 • Sa 7,5 f/3.5 fisheye]

jan
Bestuurslid
Bestuurslid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door jan » zo okt 26 2014 9:58 pm

Ben eigenlijk wel benieuwd hoe het voor TS is verlopen.

Ik vraag daar mede om omdat een kennis van mij een D7100 body nieuw in NL heeft gekocht bij een gerenommeerde dealer. Bij thuiskomst bleek deze body alleen maar over de Japanse en Engelse taal te beschikken terwijl er een NL-gebruiksaanwijzing was bijgevoegd. Dit terwijl men in de winkel vertelde dat hij deze kon instellen. Tevens bleken er al ruim 600 clicks op te zitten hetgeen hem, in 2e instantie, werd verkocht als zijnde dat het een demo body was geweest waarvoor hij later alsnog een korting kreeg.
Thuis aangekomen bleek er helemaal geen NL-taal te selecteren. Alleen Japans en Engels.
Hij heeft de body weer afgegeven omdat hij deze in het Nederlands wilde hebben. De body is ruim 2 weken weg geweest (geen idee waar naar toe) en uiteindelijk in het Nederlands retour geleverd. Hij heeft nog geen poging gedaan dit toestel bij Nikon NL te registreren. Naar dit laatste was ik eigenlijk wel benieuwd.

Maar het blijkt dus wel mogelijk de taal software aan te passen.
Jan
I got a Nikon camera. I love to take a photograph. (Simon & Garfunkel)

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » zo okt 26 2014 10:27 pm

jan schreef:...
De body is ruim 2 weken weg geweest (geen idee waar naar toe) en uiteindelijk in het Nederlands retour geleverd.
...
Hmmm, heeft 'ie wel dezelfde body retour gekregen? M.a.w. serienummer gecheckt of dat nog hetzelfde was? :eh:

gijs sandberg
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****

Re: taal

Bericht door gijs sandberg » do okt 30 2014 1:27 pm

Beste Jan,
re: gerenommeerd
Dat kan heel goed zijn, maar ook die dealers verkopen soms eigen import, een nette dealer meldt dat bij aankoop.
Vraag is meer: zat er bij eerste levering een Nederlsnds/Europees garantiebewijs -met serienummer ?
De vraag van Eric is terecht, ik zou de serienummers op de body en in de software nakijken.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)

Plaats reactie

Terug naar “D600, D610, D750 en D780”