Die korrel ontstaat door een verkeerde instelling in je camera, namelijk het diafragma (f/14). Dit is een natuurkundig gevolg van licht door een te kleine opening. Hier kan de camera niets aan doen, dat heeft moeder natuur zo bedacht. Lees bijvoorbeeld dit verhaal maar eens: http://www.photofacts.nl/fotografie/rub ... grafie.asp" onclick="window.open(this.href);return false;eyes4you schreef: maar los staand van de al dan niet juiste belichtingstand/techniek of whatever
die korrel zou er nooit mogen zijn in mijn opinie
Als je inzoomt op 100% zal die korrel meer opvallen inderdaad. Gelukkig kan je met ruisreductie de korrel deels wegkrijgen.
Het is geen zever wat wij hier vertellen. Wij hebben de oorzaak van je probleem geanalyseerd en op basis daarvan jou geïnformeerd wat er aan de hand is en wat je in het vervolg anders kan doen. Dat je f/14 gebruikt heb is geen fout, dat is een leermoment.eyes4you schreef: ik ga gewoon naar een nikon service center
had dat al veel eerder moeten doen
ipv deze zever hier allemaal te moeten horen
Wij slaan ons achteraf ook wel eens tegen het voorhoofd van 'ow chips natuurlijk!'. Daar leren we van en passen die kennis toe op de volgende foto's.
Ik vrees dat je bij het Nikon Service Center niet geholpen gaat worden. De camera functioneert gewoon goed.