sb 600 vaak overbelicht op ittl
- plincky
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Re: sb 600 vaak overbelicht op ittl
De camera ziet in dit geval bijna alleen maar een zwart vlak. Jas is zwart, haren zijn zwart en de bril is zwart. de achtergrond in de schaduw. Iso 200 en f8..... De flitser denkt volle kracht voorruit! Niet heel gek lijkt me?
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: overbelicht ...
Eens Met Rob,
Trek die vent een grijze jas aan en het probleem zal verholpen zijn.
Vandaar mijn initiele vraag: wat er gebeurt als de vraagsteller een grijs vlak fotografeert.
Groeten, Gijs
Trek die vent een grijze jas aan en het probleem zal verholpen zijn.
Vandaar mijn initiele vraag: wat er gebeurt als de vraagsteller een grijs vlak fotografeert.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- JaapV
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Contacteer:
Re: sb 600 vaak overbelicht op ittl
Komt ook nog bij dat je bij daglicht buiten iemand fotografeert en dan gebruik je onder "normale" omstandigheden meestal een invulflits. Zeker zo dichtbij als hier.
Met andere woorden: de flitskracht (op je D800 of op je flitser) 2/3 of 3/3 stop terugschroeven. D.w.z., zo doe ik het wel.
Je fotografeert hier immers niet met een smartphone...
Met andere woorden: de flitskracht (op je D800 of op je flitser) 2/3 of 3/3 stop terugschroeven. D.w.z., zo doe ik het wel.
Je fotografeert hier immers niet met een smartphone...

Groet, Jaap
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes
Avatar gescand van de cover van mijn eerste boek over fotografie: Ollie B. Bommel's fotoboek - 1952
Galaxy S9+, D800, Nikkor glas, diverse gadgets * flickr fotootjes