huis in zeeland op park burghaamstede
@ gerrit : klopt , het cameraatje heeft geen instelbare iso of zo (zie de tweede plaatsing) is op de hoogste stand gechoten. emotioneel heb ik er in zo vere wat mee dat het tijdsns het 44 jarig huwelijksfeest van mijn ouders is gemaakt
@ mike mix flauwe reactie zal de volgende keer je super kritisch benaderen als je een foto plaatst
@ a 90
ik heb ook iets met de levels gespeeld in fotogalerie van vista maar ben iets minder ver gegaan
de reden dat ik de nikon niet mee had lag simpel weg in het feit dat ik deze keer geen zin had om te sjouwen maar de volgende keer gaat ie weer mee
@ ale
Zo'n soort fotootje heb ik ook zelfde park geweest (duinpark burghaamstede landal??)
@ mike mix flauwe reactie zal de volgende keer je super kritisch benaderen als je een foto plaatst
@ a 90
ik heb ook iets met de levels gespeeld in fotogalerie van vista maar ben iets minder ver gegaan
de reden dat ik de nikon niet mee had lag simpel weg in het feit dat ik deze keer geen zin had om te sjouwen maar de volgende keer gaat ie weer mee
@ ale
Zo'n soort fotootje heb ik ook zelfde park geweest (duinpark burghaamstede landal??)
Ja Dirk-Jan, tijdens de herfst vakantie van de kids zijn wij daar geweest. Ik had al zo'n donkerbruin vermoeden dat er een bepaalde emotie bij deze foto zat vandaar dat ik hem heb geplaatst. Mocht je hem willen hebben, stuur maar een PB-tje.
Je was wel aardig in de bonen dat je je camera thuis had gelaten tijden het feest van je ouders.
Als laatste, vergeet de rest en laten we het gezellig houden op dit leuke forum.
Groet,
ALE
Je was wel aardig in de bonen dat je je camera thuis had gelaten tijden het feest van je ouders.
Als laatste, vergeet de rest en laten we het gezellig houden op dit leuke forum.
Groet,
ALE
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Kritisch moet je altijd zijndirk-jan boon schreef: @ mike mix flauwe reactie zal de volgende keer je super kritisch benaderen als je een foto plaatst

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
leuke poging
Nicole bedankt voor je inzet, zal zeker door D.J. B. gewaardeerd worden.
Het heeft wel een hoog zuurstokgehalte.
Maar op zich een leuk plaatje.
Misschien de lucht iets minder donker blauw en proberen de hoeken iets op te lichten, de vignettering is duidelijk waarneembaar.
Maar een mooie poging.
En natuurlijk weten we dat deze foto geen fotografisch hoogstandje is, dat weet D.J.B. ook wel, zoveel verstand van fotograferen heeft hij ook wel.
Maar met zo'n simpel cameratje is het moeilijk om gestoken scherpe foto's te maken.
Groetjes George
Het heeft wel een hoog zuurstokgehalte.
Maar op zich een leuk plaatje.
Misschien de lucht iets minder donker blauw en proberen de hoeken iets op te lichten, de vignettering is duidelijk waarneembaar.
Maar een mooie poging.
En natuurlijk weten we dat deze foto geen fotografisch hoogstandje is, dat weet D.J.B. ook wel, zoveel verstand van fotograferen heeft hij ook wel.
Maar met zo'n simpel cameratje is het moeilijk om gestoken scherpe foto's te maken.
Groetjes George

Blijf het objectief bekijken
- SwederD70
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
En als je dan nog het groenzweempje weghaalt (muurwit op de foto is groen terwijl het in het echt wit is), curves iets omlaag haalt (wordt de kleurruis iets minder zichtbaar en de verzadiging van de kleuren minderd, dan krijg je dit.
Linkje omdat het bestand, 1 MB groot is.
[url]http://www.xs4all.nl/~sweder75/800/Temp/DirkJanBewerkt[2].jpg[/url]
Dirk-Jan zal blij zijn. Dit is toch helemaal super!SwederD70 schreef:En als je dan nog het groenzweempje weghaalt (muurwit op de foto is groen terwijl het in het echt wit is), curves iets omlaag haalt (wordt de kleurruis iets minder zichtbaar en de verzadiging van de kleuren minderd, dan krijg je dit.
- Corbr
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Of Zo?

Met schaduwen en hooglichten de donkere vlakken iets opgelicht en de hooglichten iets donkerder gemaakt.
Met toverstaf het groene vlak geselecteerd, met pipet de kleur opgenomen en vervolgens met het emmertje de selectie gevuld, met een dekking van 18 %. Daarna hetzelfde met de blauwe vlakken. Daarna verscherpen.

Met schaduwen en hooglichten de donkere vlakken iets opgelicht en de hooglichten iets donkerder gemaakt.
Met toverstaf het groene vlak geselecteerd, met pipet de kleur opgenomen en vervolgens met het emmertje de selectie gevuld, met een dekking van 18 %. Daarna hetzelfde met de blauwe vlakken. Daarna verscherpen.