fotoshoot jordanie - petra

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
Aquapics

Petra

Bericht door Aquapics » za nov 10 2007 4:37 pm

Mooie foto's van Petra - jeugdsentiment.
Ik was er in '94 maar ik zie dat het inmiddels wel een stuk drukker is geworden.
Toen mocht je niet lopend naar de tempels door de kloof, alleen te paard.
Mijn oude Nikon FE foto's zijn redelijk vergeeld :D

fremitus

Bericht door fremitus » za nov 10 2007 4:57 pm

Tja, Als het officieel èèn van de 7 nieuwe wereldwonderen wordt verklaard, kan je extra toeristen verwachten. Ik heb de dag erna "little Petra" bezocht.
Ligt in de buurt en is nog wèl echt rustig.
Petra mag nu ook alleen maar met paard (zeggen ze) maar deze "verplichting" wordt vaak afgekocht. Ach, het blijft een oosters land. Daar mag niets maar kan (met wat dinars) alles. :wink:

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za nov 10 2007 5:23 pm

RAW formaat, 8 GB CF kaartje, een goeie knijterscherpe groothoek lens en je hebt de dag van je leven!

Lijkt me ontzettend mooi om daar een dag te fotograferen en de grootheid te ervaren!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

fremitus

Bericht door fremitus » za nov 10 2007 5:42 pm

Toen mijn wederhelft met het idee "Jordanie/Petra" kwam, was ik niet echt enthousiast. Had die Arabische landen nu wel zo'n beetje gezien en was er klaar mee, dacht ik.
Met de opmerking: "Dan kan je toch leuk je nieuwe camera uitproberen", trok ze me over de streep. (had net een D40 aangeschaft).
Ik heb er tijdens en achteraf geen moment spijt van. :) Integendeel. Het was een van de mooiste tripjes.

Raw of Jpeg. Tja. Dat blijft voor mij nog even open. Zie de noodzaak nog niet echt. Ik deed nu jpeg/norm. Voor mij alleszins acceptabel. Hoeveel bytes en achteraf Nef bewerking werk is nodig voor > 1200 pictures?

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » za nov 10 2007 7:15 pm

3 en 4 zijn in principe wel erg mooi.
Geeft de grootsheid aan waarin je staat, tís dat toeristen onvoorkomelijk het beeld minder maken. Ook de 'koelte' van de plek zie je in de foto's.
12 is ook mooi.

Raw…je ziet de noodzaak (cq. voordeel ervan meestal pas in een vergelijk).
Ik zou gruwelen en niet prettig fotograferen daar als ik verplicht op jpg norm mijn foto’s zou moeten schieten.
(tenzij ik weet dat mijn camera perfecte jpg platen af zou leveren). Terwijl ik ook de keus zou hebben om het in RAW te doen.
Het kost mischien idd meer nabewerken, maar goed, dwingt je mischien ook om selectiever je totaal aantal geschoten foto’s te reduceren. Tot een aantal die het waard zijn om meer na te bewerken.
Ik ben blijer met 10 supermooie foto’s van Petra als 100 mooie (maar die niet mooier zijn te krijgen omdat de jpg kwaliteit dat niet toelaat)
(nou ja, het is idd maar net hoe zwaar je eigen criteria zijn…..) :-)
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Cees
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Cees » za nov 10 2007 7:18 pm

Ik vind de hele serie in één woord fascinerend!

Groet, Cees :D
Groet, Cees

Analoog Nikon-speelgoed en wat bijbehorend glaswerk
Lid NCN
In het land der blinden is éénoog koning

fremitus

Bericht door fremitus » za nov 10 2007 9:00 pm

OK Cees, Om niet de hele forumcommunity te belasten; :wink: Hier de complete sessie van een week Jordanie. Ongemodificeerd in jpeg/norm en mèt toeristen.
[url]obselete[/url]
Laatst gewijzigd door fremitus op vr jan 11 2008 4:53 pm, 3 keer totaal gewijzigd.

Paul Demo

Bericht door Paul Demo » za nov 10 2007 10:28 pm

Mak schreef:Prachtige foto's.

Dit was toch ook het filmdecor van Indiana Jones? Of vergis ik me nu?

Groetjes,
Marcel
Wel uit de Indiana Jones trilogie, ik wacht met smart op deel 4 welke in mei 2008 uitkomt.

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”