lage F waarde ..teleurstelling
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: lage F waarde ..teleurstelling
Even wat lezen over lenzen zou ik je aanraden. De AF-S lenzen hebben allemaal een eigen moter, de andere niet. Als je een andere body koopt , sla dan tenminste een type over. Al gedacht aan een gebruikte D300 onverwoestbaar, alle lenzen te gebruiken, pro-camera.
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Ik ben er bijna uit.. Naar aanleiding van alle reacties ben ik voornemens om ook nog een stapje verder dan de D90 te gaan. Ik heb een mooie aanbieding gekregen voor een D7000. Die wil ik gaan aanschaffen. Het gaat dan alleen om de body. Ik wilde daarbij dan apart een AF-A 55-200mm 1:4-5.6 ED VR Zoom objectief kopen voor de grotere afstand shots en een Nikkor f/1.8 prime lens 50mm voor de staat-plaatjes.. Is dat wat? Reden is dat ik verwacht dat ik echt wat verder wil met fotografie.. momenteel heb ik een (beperkt budget) en dat is de komende jaren niet meer het geval. Beter nu dus maar iets 'goeds' kopen.. De D7000 kan ik kopen voor E350,- incl. een battery-grip en 2 accu's..
Groetjes,
Dimar
Groetjes,
Dimar
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
D 7000 is prima. Ik zou nog even wat lezen over de 55-200, het is niet echt en geweldige lens
Nikon F80, 28 mm 2.8 AF-D
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De D7000 is een uitstekende camera. Voor straatwerk zou ik geen 55-200 kopen.
- Cyrus
- Clublid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
Voor straatwerk zou ik op een D7000 eerder kiezen voor 35mm.
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Mee eens, ga voor de 35 en de 50. En even doorsparen voor een degelijke telezoom, of een 85mm f/1.8.
- Pearldrop
- Forumlid
Ik vind je fotos helemaal niet verkeerd. Wat scherptediepte betreft, ik zie dat je de meeste op 5.6 hebt geschoten en law enforcement zelfs op f/11. Dat is een nadeel van deze lens, als je inzoomt kun je niet meer op 3.5 diafragma zitten. Zoals hierboven al geschreven de 50mm 1.8g lens is aan te bevelen of kijk ook eens naar de 35mm 1.8 g. 2e hands wellicht voor jou betaalbaar.
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: **
Hoi, wederom weer dank voor de reacties! Jullie hebben me helemaal overtuigd.. een 35 of 50mm f/1.8 moet t gaan worden. Daarna doorsparen voor een 50-85mm..ik las dat een lens met dat bereik echt een 'werkpaard' is welke je in veel omstandigheden kan gebruiken. En dan nog een keer kijken voor een flitser...pff dure hobby, maar superleuk! Thank god for marktplaats
)
Zaterdag ga in A'dam weer in om nu wat 'brutaler' te fotograferen.. zondag doe ik mee aan een city-walk voor fotografie.. ook in Amsterdam. Er worden best veel leuke dingen georganiseerd op dit gebied.. volgens mij is dat best gezellig, leuk en vooral leerzaam.. Ik ben me ook aan het oriënteren voor een cursus... Ik woon in Hilversum en kwam dit tegen http://www.bergh-fotografie.nl/?pagina=Fotocursus" onclick="window.open(this.href);return false; . http://www.bergh-fotografie.nl/?pagina=Fotocursus Prijstechnisch best haalbaar, nu maar hopen dat het ook inhoudelijk iets brengt... Ik zal jullie op de hoogte houden!
Groetjes,
Dimar

Zaterdag ga in A'dam weer in om nu wat 'brutaler' te fotograferen.. zondag doe ik mee aan een city-walk voor fotografie.. ook in Amsterdam. Er worden best veel leuke dingen georganiseerd op dit gebied.. volgens mij is dat best gezellig, leuk en vooral leerzaam.. Ik ben me ook aan het oriënteren voor een cursus... Ik woon in Hilversum en kwam dit tegen http://www.bergh-fotografie.nl/?pagina=Fotocursus" onclick="window.open(this.href);return false; . http://www.bergh-fotografie.nl/?pagina=Fotocursus Prijstechnisch best haalbaar, nu maar hopen dat het ook inhoudelijk iets brengt... Ik zal jullie op de hoogte houden!
Groetjes,
Dimar
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Cursussen zijn natuurlijk erg handig, maar veel van wat je in een basiscursus leert, kan je jezelf ook wel leren... Als je toch keuzen moet maken, en ik kijk zo naar je foto's en jemaar van vragen, dan zou ik het geld liever in een objectief stoppen.
Ik zou trouwens voor de 35mm gaan in jouw geval!
Ik zou trouwens voor de 35mm gaan in jouw geval!
- Cookie1397
- Clublid
Ik snap iets niet. TS heeft een D60 en vindt zijn foto's niet goed genoeg. Joh koop gewoon een "duurdere, betere" camera en weet je wat.......probleem opgelost. Dat ding maakt veel mooiere foto's toch? Zolang de TS zelf niets verandert aan de manier waarop hij fotografeert zullen zijn foto's hetzelfde blijven. Ik zou ef voor kiezen om eerst eens mijn basiskennis bij te spijkeren enzovoort. Veel grotere kans dat het resultaat er op vooruit gaat volgens mij.
Nikon Z Z & de maskers
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Wellicht verstandig om het draadje even door te lezen Ed. De TS loopt tegen de grenzen van zijn spullen aan. Met name van zijn objectief.
- Tzigane
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Contacteer:
Yup. TS wil een kleine scherptediepte, dat lukt met met 55mm f/4.5
Aan de D60 ligt het niet, maar een leuke prime is een goede investering.
Aan de D60 ligt het niet, maar een leuke prime is een goede investering.
- Cookie1397
- Clublid
Precies en een D7000 zorgt niet voor een kleinere scherptediepte dus een D60 daarom vervangen is een domme zet. Kan hij dus beter zijn glas vervangen. Hem een D7000 aanpraten of om het een welke camera gaat geen betere foto's opleveren.Patrick schreef:Wellicht verstandig om het draadje even door te lezen Ed. De TS loopt tegen de grenzen van zijn spullen aan. Met name van zijn objectief.
Nikon Z Z & de maskers
- Patrick
- Clublid
- Contacteer:
Dat heeft hij zichzelf aangepraat. Me meeste reacties gaan over een extra objectief...
- strangeartefact
- Forumlid
- Contacteer:
Ik lees dat ie 2 kanten uit gaat upgraden eigenlijk en d7000 en een 35 of 50mm voor nu en later misschien nog meer. Dus das toch prima?
Tuurlijk kan hij eerst de primes doen en later de camera maar volgens mij doet hij 2 vliegen in 1 klap.
Overigens hoop ik dat de TS heeft begrepen hoe je wel iets isoleerd als je dan die 35/50 of 85mm 1.8 hebt. Anders teleurstelling 2.
groet
Tuurlijk kan hij eerst de primes doen en later de camera maar volgens mij doet hij 2 vliegen in 1 klap.
Overigens hoop ik dat de TS heeft begrepen hoe je wel iets isoleerd als je dan die 35/50 of 85mm 1.8 hebt. Anders teleurstelling 2.
groet
Bijna leeg hier....