Het "aardige" is dat een D7100 na het loslaten van de AF-ON knop altijd een foto maakt bij het indrukken van de ontspanknop,
scherpgesteld of niet en dat onafhankelijk van de instellingen "release" of "focus" onder menuoptie a1/a2.
Edit:
Ik heb geen idee of de firmwareversie daar nog verschil in maakt.
Mijn D7100 heeft de versie C 1.02 en L 2.005
En om on topic te blijven: In liveview stelt mijn D7100 niet opnieuw scherp na het loslaten van de AF-ON knop en maakt, scherpgesteld of niet, gewoon de foto.
Scherpstellen in LiveView
- cezi
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: Scherpstellen in LiveView
@lock
af-on knop indrukken leidt tot scherp stellen, de knop daarna loslaten betekent dat die scherpstelling wordt vastgehouden, pas als je opnieuw de af-on toets indrukt stelt hij opnieuw scherp, precies zoals het zou moeten
af-on knop indrukken leidt tot scherp stellen, de knop daarna loslaten betekent dat die scherpstelling wordt vastgehouden, pas als je opnieuw de af-on toets indrukt stelt hij opnieuw scherp, precies zoals het zou moeten

“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
― Susan Sontag, On Photography
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Dus wat je in je eerste bericht schreef ennons om uitleg vroeg: "op het moment van afdrukken focust de d7100 toch nog even voordat de foto wordt genomen." komt niet meer voor?
Lock
Lock
- cezi
- Forumlid
wat ik in mijn laatste bericht schrijf is de normale functie van af-on zoals deze standaard (ook) bij mij werkt; het probleem uit het eerste bericht van deze draad is daarmee nog niet opgelost want dat ging over een specifieke situatie: liveview onder donkere omstandigheden waarbij de camera niet tot scherpstelling komt voordat ik de ontspanknop indruk
“Photographs are a way of imprisoning reality...One can't possess reality, one can possess images--one can't possess the present but one can possess the past.”
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik heb dit gisterenavond getest. Niet in focus bij gering licht met af on, object goed zichtbaar in zoeker, daarna op ontspanknop. Geen enkele beweging te zien in de lens. Kortom, ik kan jouw waarneming niet reproduceren.cezi schreef:wat ik in mijn laatste bericht schrijf is de normale functie van af-on zoals deze standaard (ook) bij mij werkt; het probleem uit het eerste bericht van deze draad is daarmee nog niet opgelost want dat ging over een specifieke situatie: liveview onder donkere omstandigheden waarbij de camera niet tot scherpstelling komt voordat ik de ontspanknop indruk