Ik zou beginnen op Katendrecht, gratis parkeren en openbaar vervoer (bus en metro). Vervolgens lopen naar de kop van zuid (brug met slootjes, hotel new york, de rotterdam en erasmusbrug)
Lopend over de brug naar de veerhaven, ook een leuke locatie om wat plaatjes te schieten van oud rotterdam en wederom de erasmusbrug/de rotterdam.
Om je weg te vervolgen via de leuvehaven (maritiemmuseum) richting de oude haven (stukje oud rotterdam) kubus woningen, station blaak en de markthal aanwezig.
Uiteindelijk op de terug weg via de Willemsbrug (leuke panorama?!) /Noordereiland (de Hef) terug lopend naar de kop van zuid (moderne architectuur).
Zelf al een keer gedaan....hapje eten bij Bagels bij de Leuvehaven weg vervolgen richting oude haven (tussendoor markthal/station blaak en de kubuswoningen meegepakt) terrasje gepakt in de oude haven om even de beentje rust te gunnen en de weg vervolgt terug naar Katendrecht. Is een dag vullend programma, ik zou juist kiezen om daar de tijd voor te nemen en tijdens een ander moment weer een ander stukje Rotterdam te ontdekken. Je gaat een hoop tijd verliezen als je tussendoor ook nog moet reizen met het OV.
Ik zag dat er behoefte was aan nacht/avond fotografie, dat valt nog te combineren.Dan zou ik een hapje eten in Hotel New York en op de kop van zuid en eventueel aan de overkant (veerhaven/scheepsvaartkwartier) nog wat foto's van het uitzicht (erasmusbrug/hotel new york/ de rotterdam/spido etc) te maken.
tips Rotterdam haven en stadsfotografie
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: tips Rotterdam haven en stadsfotografie
Dat is inderdaad een leuk rondje! 

-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: tips Rotterdam haven en stadsfotografie
Ik fiets elke ochtend onder de Stayokay in de kubuswoningen door. Een stayokay is niet bepaald luxe, maar wel betaalbaar. Daarnaast is het een goed uitgangspunt voor avondfotografie, met de Markthal en Willemsbrug om de hoek.