D700 of D7100
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Re: D700 of D7100
D610.. maar dan zit ik nog steeds met mijn lenzen!
Daarnaast is er ook nog iets van een Budget! (750/800 euro)
Daarnaast is er ook nog iets van een Budget! (750/800 euro)
- Pearldrop
- Forumlid
D700 of D7100
Beste optie in het algemeen (andere cameras dan deze twee erbij genomen) wellicht niet. Maar tussen d700 en d7100 zou ik zonder meer voor d700 gaan. Oudere techniek ja. Ik neem echter aan dat OP niet naar specs vraagt die kan hij zelf wel vinden, op http://snapsort.com/compare/Nikon-D7100-vs-Nikon_D700" onclick="window.open(this.href);return false; bijvoorbeeld.djunclesam schreef:'Beest van een camera' is geen argument... Zeker niet bij 7 jaar oude techniek. Prima camera maar of het nu nog de beste optie
Hij vraagt om een mening en die van mij is D700. Maar dat is mijn eigen persoonlijke mening, en dat respecteer ik

-
- Clublid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Dat mag uiteraard, en meningen kunnen ook verschillend zijn, alle respect daarvoor. Maar ik hoor toch graag inhoudelijke argumenten om de D700 te kiezen boven de D7100...Pearldrop schreef:Maar tussen d700 en d7100 zou ik zonder meer voor d700 gaan

Iso prestaties zijn namelijk praktisch gelijk (bron) als je de D7100 files downscaled naar D700 resolutie!! Dat scheelt namelijk een factor 2 in pixels!!
Dan heb je met een D7100 dus:
meer resolutie (=mogelijkheid tot extra croppen), gelijke iso prestaties (=handig bij concerten), meer dynamisch bereik (=een dikke plus voor concerten), meer fps (=altijd handig!!), minder gewicht (liever lui dan moe), dubbele kaartslot (voor alle 'dubbel'schieters) en tenslotte passen alle DX lenzen (ook handig voor TS)... wat wil je nog meer?
D7100 dus als je het mij vraagt. Maar dat is dan weer mijn bescheiden mening...rwestera schreef:Daarnaast is er ook nog iets van een Budget! (750/800 euro)
Fin.
- Pearldrop
- Forumlid
D700 of D7100
Nog zonder gekeken te hebben welke foto van welke camera vond ik de rechter mooier. Vooral wat betreft kleuren.
Volgens my scoort de D700 ook beter als het gaat om ruis bij hoge iso, om toch maar iets inhoudelijks toe te voegen.
Volgens my scoort de D700 ook beter als het gaat om ruis bij hoge iso, om toch maar iets inhoudelijks toe te voegen.
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
De D700 legt het wat beeld betreft duidelijk af tegen de D610. Het scheelt niet alleen een hoop pixels, maar ook het dynamisch bereik van de moderne sensoren is echt veel groter. Ik heb ze onlangs naast elkaar gebruikt tijdens een huwelijksshoot. Ik pikte de D610 files er zo uit. Ik zou graag zien dat die sensor in mijn D700 gezet zou kunnen worden, maar dat is natuurlijk niet zo. Daarnaast vond ik het ook een uitstekende body. Ik kon er in ieder geval snel aan wennen dat er wat knopjes anders zaten en heb de D610 als mijn hoofdcamera gebruikt. Maar de D700 blijft gewoon mijn camera omdat ik hem op mijn duimpje ken en tegenwoordig veelal met systeemcamera's schiet.
De D7100 is een DX camera maar heeft veel van de voordelen die de D610 ook heeft. Het is gewoon nieuwere techniek. Als je geen heel goede reden hebt om naar FX over te stappen, en die heb je als ik het zo lees op zich niet, dan zou ik daar zeker voor gaan. Eventueel overblijvend budget kan je beter in glas steken.
Mijn advies: ga voor de D7100!
De D7100 is een DX camera maar heeft veel van de voordelen die de D610 ook heeft. Het is gewoon nieuwere techniek. Als je geen heel goede reden hebt om naar FX over te stappen, en die heb je als ik het zo lees op zich niet, dan zou ik daar zeker voor gaan. Eventueel overblijvend budget kan je beter in glas steken.
Mijn advies: ga voor de D7100!
-
- Forumlid
Beste Allemaal.
De D610 zou te gek zijn. eventueel met lenzen erbij.. Maar tja ik ben een amateur (misschien wel iets meer dan dat) en heb zeker niet het budget voor een dergelijk camera en lenzen.
Wie weet als ik nog een keer doorbreek en word ontdekt.
D700 ook niet ivm de crop bij de huidige lenzen. (geen interesse in 6mp)
Ik ga maar eens serieus kijken naar de D7100.
Jullie allemaal hartelijk dank voor de reacties
Robert.
De D610 zou te gek zijn. eventueel met lenzen erbij.. Maar tja ik ben een amateur (misschien wel iets meer dan dat) en heb zeker niet het budget voor een dergelijk camera en lenzen.
Wie weet als ik nog een keer doorbreek en word ontdekt.
D700 ook niet ivm de crop bij de huidige lenzen. (geen interesse in 6mp)
Ik ga maar eens serieus kijken naar de D7100.
Jullie allemaal hartelijk dank voor de reacties
Robert.
- LittleWing
- Forumlid
- Contacteer:
Hallo Robert,
Zelf zou ik toch voor de D700 gaan, uiteindelijk denk ik dat je op de lange termijn toch over zal gaan op een FX.
Dat zou dus wel betekenen dat je wat DX lenzen zou moeten verkopen en hier wat moois voor terugkopen.
Zoals als eerder beschreven werd zijn de 1.8 lenzen ook fanatisch en zeer vriendelijk geprijsd.
Over oude technieken vs de nieuwe generatie camera's zou ik me niet echt druk over maken, aangezien de nieuwe generatie camera's toch ook wat beperkt zijn in mijn opzicht.
Dit komt vooral terug in de spreiding van de focuspunten in bijvoorbeeld de D600/610 en D750 maar waar ik al helemaal geen fan van ben is de huidige layout qua knopjes.
Bij de D3, D4, D300, D700, D800/810 heb je alle knoppen die er toe doen zonder klungelen binnen handbereik.
Ik ben zeer benieuwd naar je toekomstige aankoop!
Zelf zou ik toch voor de D700 gaan, uiteindelijk denk ik dat je op de lange termijn toch over zal gaan op een FX.
Dat zou dus wel betekenen dat je wat DX lenzen zou moeten verkopen en hier wat moois voor terugkopen.
Zoals als eerder beschreven werd zijn de 1.8 lenzen ook fanatisch en zeer vriendelijk geprijsd.
Over oude technieken vs de nieuwe generatie camera's zou ik me niet echt druk over maken, aangezien de nieuwe generatie camera's toch ook wat beperkt zijn in mijn opzicht.
Dit komt vooral terug in de spreiding van de focuspunten in bijvoorbeeld de D600/610 en D750 maar waar ik al helemaal geen fan van ben is de huidige layout qua knopjes.
Bij de D3, D4, D300, D700, D800/810 heb je alle knoppen die er toe doen zonder klungelen binnen handbereik.
Ik ben zeer benieuwd naar je toekomstige aankoop!
- Patrick
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
- Contacteer:
Goede kans dat een half jaar na de laatste posting in dit draadje die beslissing reeds genomen is.
Ik ben eigenlijk wel benieuwd wat het geworden is!

- jacobus
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
Ik ben van D60, D80 D300 nu op de D7100 en ik kijk gewoon niet meer naar andere types. Ik ben nog nooit zo tevreden geweest met de D7100. En gek ik zou ook de crop factor niet willen missen. Tot ISO 3200 heb ik geen problemen met de ruis, daarboven tot 6400 is het met lightroom zo te verhelpen.
Marcel
Marcel
Sony RX100 Mark4
- LittleWing
- Forumlid
- Contacteer:
Haha, mijn excuses dat was mij inderdaad nog niet opgevallen 

- Wilci
- Forumlid
- Contacteer:
Ter overdenking een wat oudere post maar niet minder actueel voor NAS lijders:
http://theonlinephotographer.typepad.co ... eorge.html
http://theonlinephotographer.typepad.co ... eorge.html
- LittleWing
- Forumlid
- Contacteer:
Het was me niet opgevallen dat dit al een gedateerde topic is.jacobus schreef:Littlewing, die snap ik niet
Marcel