Libelle en vlieg
-
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Re: Libelle en vlieg
Dank voor de reacties allen!!
@ robasc: Ik weet sinds afgelopen weekend inderdaad ook dat er juffers zijn en libelles. Ik was eerder in de veronderstelling dat dit dezelfde soorten diertjes waren, maar dit is dus blijkbaar niet zo. Volgens mij is het een lantaarntje dat ik voor de lens heb gekregen.
@ edrocket: Dank voor het compliment maar ik ben toch echt een beginner hoor, hahaha... Ik heb pas sinds januari een DSLR en daarvoor nog nooit zo met foto's bezig geweest. De foto is inderdaad met de 105mm gemaakt, zonder statief, door het oculair, eerst via MF zo dicht mogelijk bij de beestjes gekomen en daarna omgezet naar AF om de scherpte beter vast te kunnen houden. De vlieg (foto 3) is op de pc nog een flink stuk gecropt om zo tot die details te komen.
@ Johan v. V.: Je hebt gelijk, dit was mij nog niet eens opgevallen. Een dezer dagen eens proberen om te foto een klein beetje draaien zodat de juffer precies in het midden staat.
@ Dutchy®: Wat je bij foto 1 aangeeft, dat zijn dus de kleine dingen waar ik nog op moet gaan leren letten. Foto 3 heb ik bewust zo gemaakt om zoveel mogelijk detail van het kopje goed in beeld te krijgen. Die foto is wel nog aardig gezoomd via de pc, de originele is niet zo krap.
@ robasc: Ik weet sinds afgelopen weekend inderdaad ook dat er juffers zijn en libelles. Ik was eerder in de veronderstelling dat dit dezelfde soorten diertjes waren, maar dit is dus blijkbaar niet zo. Volgens mij is het een lantaarntje dat ik voor de lens heb gekregen.
@ edrocket: Dank voor het compliment maar ik ben toch echt een beginner hoor, hahaha... Ik heb pas sinds januari een DSLR en daarvoor nog nooit zo met foto's bezig geweest. De foto is inderdaad met de 105mm gemaakt, zonder statief, door het oculair, eerst via MF zo dicht mogelijk bij de beestjes gekomen en daarna omgezet naar AF om de scherpte beter vast te kunnen houden. De vlieg (foto 3) is op de pc nog een flink stuk gecropt om zo tot die details te komen.
@ Johan v. V.: Je hebt gelijk, dit was mij nog niet eens opgevallen. Een dezer dagen eens proberen om te foto een klein beetje draaien zodat de juffer precies in het midden staat.
@ Dutchy®: Wat je bij foto 1 aangeeft, dat zijn dus de kleine dingen waar ik nog op moet gaan leren letten. Foto 3 heb ik bewust zo gemaakt om zoveel mogelijk detail van het kopje goed in beeld te krijgen. Die foto is wel nog aardig gezoomd via de pc, de originele is niet zo krap.
- Mieke53
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Jij gaat er wel komen Wally.
Als je nog zo'n mooie scherpte houdt na croppen, dan heb je de techniek behoorlijk in handen.
Wanneer kunnen we een cursus volgen
Als je nog zo'n mooie scherpte houdt na croppen, dan heb je de techniek behoorlijk in handen.
Wanneer kunnen we een cursus volgen

- MarcoEos70D
- Clublid
- Ervaringsniveau: ****
Zo, vooral foto twee vind ik echt een topper!
"Te weten wat men weet, en te weten wat men niet weet, dát is kennis!" -Confucius-
Marco Weening Fotografie
Marco Weening Fotografie
-
- Clublid
- Contacteer:
Hahaha, ik begin bijna te blozen :-p
-
- Clublid
- Contacteer:
Ik zal straks de originele van die vlieg ook even er bij zetten...
-
- Clublid
- Contacteer:
Zoals beloofd hier de originele foto van de vlieg... Deze is dus niet gecropt of bewerkt in photoshop/lightroom.

- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
En met exif 

-
- Clublid
- Contacteer:
Hahaha, klopt ja, maar niet via Flickr :-p
Die laatste is via Tinypic geupload en dan krijg je dus wel de exif erbij...
Die laatste is via Tinypic geupload en dan krijg je dus wel de exif erbij...
- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
-
- Clublid
- Contacteer:
Lol... En hoe heb je dat nu dan gedaan?? 

- John Hoenen
- Forumlid
- Contacteer:
Gewoon zoals het hoort Walter.
Foto op 1900x1280 formaat uploaden in Flickr.
Ik heb je een PB gestuurd.

Foto op 1900x1280 formaat uploaden in Flickr.
Ik heb je een PB gestuurd.