Dat je wel Live View hebt met een D7x00 camera, is bekend.
Of een niet Ai objectief op een instap camera past is niet de vraag, maar de foto van Pimmetje zal die vraag wel oproepen. Voor mij maakt zijn foto duidelijk dat het soms wel, en waarschijnlijk soms niet werkt.
Zoeken bij Nikon help levert niet veel op:
https://www.google.nl/search?q=live+vie ... sthelp.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Bij Ken Rockwell kan ik bij de twee links niks vinden over Live View.
Verder zoeken bij Ken geeft wel resultaat:
Live View works with manual lenses, but only if the mode dial is set to M. Uit http://www.kenrockwell.com/nikon/d5300.htm" onclick="window.open(this.href);return false;
Zal eens terug gaan naar m'n vriend die een Ai objectief uitgeprobeerd heeft op zijn D5300. Doen we de test overnieuw.
Live View met een Ais objectief
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
- Contacteer:
- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Live View met een Ais objectief
Beste Hans,
re: naar m'n vriend die ...
Daar komt de aap uit de mouw, je hebt dus niet kunnen zien of de kamera (conform adviezen in het handboek) op M stond.
Groeten, Gijs
re: naar m'n vriend die ...
Daar komt de aap uit de mouw, je hebt dus niet kunnen zien of de kamera (conform adviezen in het handboek) op M stond.
Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
- Hans Braakhuis
- Forumlid
- Contacteer:
M'n vriend was toch redelijk overtuigend toen hij een Ais objectief op zijn D5300 wilde proberen. Geen Live View.
Ben er net weer even langs gelopen met een ander Ais objectief, camera op M en Live View aan, werkt uitstekend. Het scherm laat een goed beeld zien, alle correcties zijn doorgerekend. Alleen werk je wel in M, met het weer van vandaag, buiten dus 100 ISO, 1/125sec en f/11.

Ben er net weer even langs gelopen met een ander Ais objectief, camera op M en Live View aan, werkt uitstekend. Het scherm laat een goed beeld zien, alle correcties zijn doorgerekend. Alleen werk je wel in M, met het weer van vandaag, buiten dus 100 ISO, 1/125sec en f/11.

- gijs sandberg
- Clublid
- Ervaringsniveau: *****
Beste Hans,
re: was toch redelijk overtuigend toen hij ...
M:
Zoiets vermoedde ik al, zeker toen je meldde het niet uit eigen waarming te schrijven.
Zoals zovaak: lees het handboek
Groeten, Gijs
re: was toch redelijk overtuigend toen hij ...
M:
Zoiets vermoedde ik al, zeker toen je meldde het niet uit eigen waarming te schrijven.
Zoals zovaak: lees het handboek

Groeten, Gijs
Overigens ben ik van mening dat G-lenzen verboden moeten worden. (vrij naar Cato de oudere)
Is weer een typerend NCN-topicje dus.