Kaart wil formateren
- Léon Obers
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *****
Re: Kaart wil formateren
Hoe zijn de bestanden benoemd? Mogelijk klopt de extensie niet van de bestanden.
Wat had je geschoten NEF of JPG? Indien alle twee zijn JPG bestanden kleiner dan NEF-bestanden.
Dan zou je in de verkenner kunnen sorteren op "grootte". Kun je zo de tweedeling maken. Doe je de ene helft in een apart mapje, en de andere helft. Met een bestands "hernoem" programma geef je de bestanden de juiste extensie.
Wat had je geschoten NEF of JPG? Indien alle twee zijn JPG bestanden kleiner dan NEF-bestanden.
Dan zou je in de verkenner kunnen sorteren op "grootte". Kun je zo de tweedeling maken. Doe je de ene helft in een apart mapje, en de andere helft. Met een bestands "hernoem" programma geef je de bestanden de juiste extensie.
Vriendelijke groet, Léon Obers
-
- Forumlid
- Ervaringsniveau: *
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Alles staat in nef bestanden en is onleesbaar. Nou is het programma photo rescue ermee bezig
- Léon Obers
- Forumlid
-
- Forumlid
nee helaas niet, ik kan ze momenteel in het programma wel zien, maar zodra ik ze recover zijn ze niet zichtbaar en met geen enkel programma te openen. ook lightroom kan ze niet openen.
de bestanden zijn ook nog maar 200KB in plaats van 20MB
de bestanden zijn ook nog maar 200KB in plaats van 20MB
- Léon Obers
- Forumlid
Data is flink door elkaar gegaan. 200 KB zijn geen fotobestanden.
Weet niet welke programma's je allemaal hebt geprobeerd, maar een programma wat mij vaak uit de brand heeft geholpen bij diverse data-dragers met een "goede recovery" is R-studio.
http://www.r-tt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
Weet niet welke programma's je allemaal hebt geprobeerd, maar een programma wat mij vaak uit de brand heeft geholpen bij diverse data-dragers met een "goede recovery" is R-studio.
http://www.r-tt.com/" onclick="window.open(this.href);return false;
-
- Clublid
- Contacteer:
Even terug naar af, je ziet iets dus het contact me de kaart is goed. Als je de kaart in de kaartlezer stopt, wat zie je dan in de Windows verkenner, wat voor bestand type en hoe groot?
De beelden die je op een bepaald moment ziet zijn waarschijnlijk de ingesloten JPEG's die de meeste RAW bestanden bezitten en is dat al in de verkenner of nadat je gerecovered hebt ?. Ik neem aan dat je het recovery programma de correcties niet op de SD kaart laat zetten maar ergens op de HD
Veel recovery programma's zijn voor algemeen gebruik en niet specifiek voor fotobestanden. Eentje die hier speciaal voor bedoeld is is die van Stellar Phoenix Photo recovery die over het algemeen nog veel kan redden zelfs gedeeltelijke foto's
Misschien kun je het kaartje eens meenemen naar een club avond of naar een ander lid die een ander recovery programma heeft om wat uit te proberen ik heb Stellar Phoenix op de laptop staan.
Succes
RVK
De beelden die je op een bepaald moment ziet zijn waarschijnlijk de ingesloten JPEG's die de meeste RAW bestanden bezitten en is dat al in de verkenner of nadat je gerecovered hebt ?. Ik neem aan dat je het recovery programma de correcties niet op de SD kaart laat zetten maar ergens op de HD
Veel recovery programma's zijn voor algemeen gebruik en niet specifiek voor fotobestanden. Eentje die hier speciaal voor bedoeld is is die van Stellar Phoenix Photo recovery die over het algemeen nog veel kan redden zelfs gedeeltelijke foto's
Misschien kun je het kaartje eens meenemen naar een club avond of naar een ander lid die een ander recovery programma heeft om wat uit te proberen ik heb Stellar Phoenix op de laptop staan.
Succes
RVK
Luiheid is feitelijk alvast uitrusten voor eventuele toekomstige inspanning
https://robvankralingen.fotoport.nl/
https://robvankralingen.fotoport.nl/
- Léon Obers
- Forumlid
Als het goed is, niets meer binnen de normale Windows verkenner weergave, want het kaartje is inmiddels geformatteerd.RVK schreef:Even terug naar af, je ziet iets dus het contact me de kaart is goed. Als je de kaart in de kaartlezer stopt, wat zie je dan in de Windows verkenner, wat voor bestand type en hoe groot?
Verder zijn een paar links gegeven naar recovery-software die specifieke foto beeldbestanden ondersteunen.
Echter de ene software is de andere niet. Dus er kan best verschil zijn met wat wordt uitgelezen en opgehaald.
Meer uitgebreide software voor "algemeen gebruik" bieden vaak juist specifieke filters om een bepaald soort bestanden eruit te lichten. Dus die zouden het juist ook moeten herkennen. Alleen moet je misschien even wat extra menu's aanklikken om expliciet die filtering in te stellen.
-
- Forumlid
uiteindelijk is het allemaal gelukt met de software van recuva! bestanden zijn volledig hersteld terug!
- Léon Obers
- Forumlid
Bedankt voor het terugmelden. Ook met welke software. (Kan voor andere gebruikers weer handig zijn als ze met vergelijkbare problemen zitten).
Bedankt voor het terugmelden. Ook met welke software. (Kan voor andere gebruikers weer handig zijn als ze met vergelijkbare problemen zitten).
-
- Forumlid
ja inderdaad! ik snap alleen niet waarom de eerdere pogingen met recuva niet werkte
- Léon Obers
- Forumlid
Misschien bij de eerdere keren de verkeerde opties ingesteld of aangevinkt?
Ondanks dat de software een simpele gebruiksinterface heeft, zijn er toch een aantal opties mogelijk die misschien een andere uitwerking hebben in het resultaat?
Ondanks dat de software een simpele gebruiksinterface heeft, zijn er toch een aantal opties mogelijk die misschien een andere uitwerking hebben in het resultaat?