Daarbij kun je je achtergrond mooi egaal maken en de ruis sterk reduceren .
Meestal bij te veel ruis zet ik de ruis knop op 100 en de scherpte op -100 (extreem) dan ga ik met de aanpassings- penseel over de te bewerken achtergrond.
Met de doezelaar heb je speelruimte op je onderwerp (de Reiger) en met de "geselecteerde maskeroverlay tonen knop" kun je precies zien wat je bewerkt.
Als je de knop weer uitzet kun je met de scherpte schuif en ruis schuif het resultaat beïnvloeden tot je gewenste resultaat.
Met de stroom schuif kun je de intensiteit bepalen meestal als je rond de vogel moet bewerken (losse sprietjes/veren ed) heeft het minder invloed, maar moet je meestal
een nieuwe bewerking aanmaken om niet alles te beïnvloeden.
Eventueel nog met de helderheid schuiven als de achtergrond te dominant aanwezig is.
Ga je ergens teveel overheen kun je altijd met de ALT toets het teveel bewerkte terug halen met het aanpassingspenseel.
Idem kun je doen voor het onderwerp de Reiger, zo kun je de hooglichten reduceren en eventueel de scherpte verhogen en als er ergens teveel schaduw op de Reiger
hebt dit opwerken met de schaduw schuif. Het mooie is dat je heel selectief per deel kan opwerken naar het gewenste resultaat.
Vaak als je in de ontwikkelingsmodus alles gaat bewerken op scherpte en ruis komt het niet vaak ten goede van je onderwerp en je achtergrond dus meestal doe je globaal
daar je aanpassing op je hooglichten, belichting , contrast, witbalas ect en ga je secundair met het aanpassingspenseel aanpassen.
Even snel op je foto.

met aanpassingspenseel (dit is grofweg gedaan en op jpeg. puur voor de achtergrond)
