Beschikbaarheid D300

Discussies over fotografie met de D100, D200, D300, D300s, D500, D700, D800, D800E, D810 en D850
emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma dec 03 2007 5:12 pm

Marten:
"Ik zou hem afbestellen en naar een andere leverancier stappen die wel direct kan leveren."

Alsof die fotohandelaar er iets aan kan doen.
Besteld is besteld, vind ik altijd.
E.M. de Klerk

Marten
Forumlid
Forumlid
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Marten » ma dec 03 2007 6:31 pm

Het valt mij op dat veel consumenten anno 2007 zich nog steeds gedragen als makke schapen.

Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.

Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.

Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd.

Onno
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: *****
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Onno » ma dec 03 2007 6:53 pm

De ene consument is mondiger/alerter/handiger dan de andere. En de een vindt bepaalde principes belangrijker dan een lagere prijs / kortere levertijd door wisselen van leverancier halverwege de bestelperiode.

Het gaat erom dat je uiteindelijk tevreden bent over de aanschaf, de prijs en je eigen besluitvorming over het aankoopproces.

Nu weer on-topic? :-)

marx

Bericht door marx » ma dec 03 2007 7:01 pm

Ja en nee, toch wel deels van deze tijd.

Zou jij bij de plaatselijke fotoboer waar je al jaren komt en al jaren een gezellig praatje maakt en af en toe wat gear koopt een in bestelling staande d300 cancellen zodat je geen 2 weken hoeft te wachten?

En zo ja, zou je daar dan de volgende keer weer binnenlopen voor een gezellig praatje... ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen denk ik ;)

Je moet het zo zien, de gemiddelde middenstander die een fotowinkel heeft is vaak al duurder dan de talloze internetwinkels, ga jij voor een paar tientjes via internet bestellen, ik niet.

Als het veel scheelt confonteer ik de winkelier hiermee en vaak kan deze dan de prijs dermate aanpassen dat het wel interessant wordt, of weten hij en ik precies waar we aan toe zijn.

Ik meen me zelfs te herinneren dat er bepaalde internet winkels zijn waar je aan de bestelling vast zit.

Bovendien, mijn lokale fotoboer zal ook na mijn jaar garantie nog uit coulance de boel laten repareren, vanwege de goede band, zal een internetprijsstunter dat ook doen denk je?

Kortom, het heeft natuurlijk voor en nadelen, voor mij is het max 100 euro, meer dan dat vind ik de service niet waard, meer verschil en ik bestel via internet, minder dan 100 euro verschil wordt twijfel en minder dan 50 euro verschil betaal ik de 50 euro meer wel.

We zijn af en toe nu eenmaal makke lammeren, niet alleen op fotogebied hoor, denk eens aan de momentele graaicultuur van onze lieve overheid, klagen kunnen we allemaal, maar we blijven mekkerende lammetjes ;)

Just my 2 cents... :lol:
EDIT, tijdens dat ik mijn epistel aan het tikken was, op een reislaptopje, dus dat duurt wat langer, zag ik de reactie van onno, NU maar weer on-topic dan ;)

benikon

Bericht door benikon » ma dec 03 2007 7:09 pm

mikemix schreef:Hahahaha, geweldig.
Ik heb ook definitief besloten voor FF.
ik ga ook voor FF alleen FF sparen!!
gr ben

marx

Bericht door marx » ma dec 03 2007 7:12 pm

die FF van de camera geloof ik wel, maar het FF sparen dat duurt wel even voor de meesten van ons, ik droom nog altijd weer van een winnend staatslot ,in mijn dromen ga ik naar konijnenberg en koop daar de zaak leeg.... en in de morgen wordt ik wakker en kan ik weer niets kopen ;)

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 7:24 pm

Gelukkig zit ik niet in de stress vanwege een D300; ik heb er het geld niet voor (over).

Wel leuk om te weten wellicht: in de Mediamarkt in Amsterdam ZO ligt er gewoon eentje in de vitrine. :shock: :shock: :shock:
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

marx

Bericht door marx » ma dec 03 2007 7:28 pm

Die zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan de prijzen van rond de 1650 euro.

Op marktplaats zie ik ze ook aangeboden worden van een fotowinkel, met een vraagprijs van meer dan 1900 euro kan ik me dat ook wel voorstellen, dan wacht ik ook wel 2 weken.

En ja, patrick, goed glas is belangrijker dan een goede body, maar goed, het immer zuigende zwarte gat he ;)

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma dec 03 2007 7:31 pm

onno schreef:Nu weer on-topic? :-)
Je bent erg snel dit keer..
Volgens mij wàs dit "on topic"

Marten
Forumlid
Forumlid

Bericht door Marten » ma dec 03 2007 7:33 pm

PatrickP schreef:Wel leuk om te weten wellicht: in de Mediamarkt in Amsterdam ZO ligt er gewoon eentje in de vitrine. :shock: :shock: :shock:
Weet je de prijs Patrick?

emdeklerk
Forumlid
Forumlid

Bericht door emdeklerk » ma dec 03 2007 7:58 pm

Marten:
"Het valt mij op dat veel consumenten anno 2007 zich nog steeds gedragen als makke schapen.
Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.
Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.
Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd."

Waarde moderator: ik vind dit ook zeer on-topic.

Nee, een fotohandelaar repareert niet zelf. Die overlegt met zijn klant waar het naartoe gestuurd wordt, houdt een vinger op de pols, en reclameert als het te lang duurt.

En inderdaad: als anderen wel kunnen leveren heeft dat niets te maken met het feit dat je bij hem besteld hebt. Als het om die luizige paar tientjes gaat moet je gelijk maar in Hong Kong of zo bestellen. Sjongejonge, heb je het ding twee weken eerder... Maar niet een fotohandelaar een bestelling laten noteren en dan niet afnemen.

Fatsoen niet meer van deze tijd? Kennelijk...

Dan maar liever een fatsoenlijk "mak schaap".

E.M. de Klerk

Patrick
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Patrick » ma dec 03 2007 9:41 pm

Marten schreef:
PatrickP schreef:Wel leuk om te weten wellicht: in de Mediamarkt in Amsterdam ZO ligt er gewoon eentje in de vitrine. :shock: :shock: :shock:
Weet je de prijs Patrick?
Als ik morgen in de buurt ben wil ik best even vragen. Nu stond er prijskaartje bij... Ik beloof niets! Het wordt morgen niet alleen zonneschijn heb ik begrepen! :P
Patrick | Instagram | Flickr | Nikon Z8 + Zf + D700 plus best veel glaswerk, een Fujifilm X-T3 met wat objectieven en een Leica Q3 point-and-shoot

Onno
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Onno » ma dec 03 2007 10:00 pm

Op Schiphol Plaza ook. 1949,-

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » ma dec 03 2007 10:44 pm

marx schreef:Die zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan de prijzen van rond de 1650 euro.
Ik heb mijn D300 afgelopen zaterdag bij de Media markt in Middelburg gekocht voor €1649 :D :D :D

Mvg, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

marx

Bericht door marx » di dec 04 2007 7:09 am

dat is echt een uitzondering vrees ik, mediamarkt zijn franchisers en het is me al te vaak voorgekomen dat een artikel in amsterdam het dubbele kostte van elders.

Ik denk dat je bijzonder veel mazzel hebt gehad Gino.
Blijft nice overigens....waarom zie ik nog geen mini-review verschijnen van de d300 ;)

Plaats reactie

Terug naar “D100, D200, D300(s), D500, D700, D8x0(E)”