Beschikbaarheid D300
-
- Forumlid
- Berichten: 6933
- Lid geworden op: ma mei 01 2006 7:14 am
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Het valt mij op dat veel consumenten anno 2007 zich nog steeds gedragen als makke schapen.
Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.
Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.
Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd.
Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.
Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.
Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd.
- Onno
- Clublid
- Berichten: 3265
- Lid geworden op: zo nov 14 2004 6:04 pm
- Locatie: Houten
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
De ene consument is mondiger/alerter/handiger dan de andere. En de een vindt bepaalde principes belangrijker dan een lagere prijs / kortere levertijd door wisselen van leverancier halverwege de bestelperiode.
Het gaat erom dat je uiteindelijk tevreden bent over de aanschaf, de prijs en je eigen besluitvorming over het aankoopproces.
Nu weer on-topic?
Het gaat erom dat je uiteindelijk tevreden bent over de aanschaf, de prijs en je eigen besluitvorming over het aankoopproces.
Nu weer on-topic?

Ja en nee, toch wel deels van deze tijd.
Zou jij bij de plaatselijke fotoboer waar je al jaren komt en al jaren een gezellig praatje maakt en af en toe wat gear koopt een in bestelling staande d300 cancellen zodat je geen 2 weken hoeft te wachten?
En zo ja, zou je daar dan de volgende keer weer binnenlopen voor een gezellig praatje... ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen denk ik
Je moet het zo zien, de gemiddelde middenstander die een fotowinkel heeft is vaak al duurder dan de talloze internetwinkels, ga jij voor een paar tientjes via internet bestellen, ik niet.
Als het veel scheelt confonteer ik de winkelier hiermee en vaak kan deze dan de prijs dermate aanpassen dat het wel interessant wordt, of weten hij en ik precies waar we aan toe zijn.
Ik meen me zelfs te herinneren dat er bepaalde internet winkels zijn waar je aan de bestelling vast zit.
Bovendien, mijn lokale fotoboer zal ook na mijn jaar garantie nog uit coulance de boel laten repareren, vanwege de goede band, zal een internetprijsstunter dat ook doen denk je?
Kortom, het heeft natuurlijk voor en nadelen, voor mij is het max 100 euro, meer dan dat vind ik de service niet waard, meer verschil en ik bestel via internet, minder dan 100 euro verschil wordt twijfel en minder dan 50 euro verschil betaal ik de 50 euro meer wel.
We zijn af en toe nu eenmaal makke lammeren, niet alleen op fotogebied hoor, denk eens aan de momentele graaicultuur van onze lieve overheid, klagen kunnen we allemaal, maar we blijven mekkerende lammetjes
Just my 2 cents...
EDIT, tijdens dat ik mijn epistel aan het tikken was, op een reislaptopje, dus dat duurt wat langer, zag ik de reactie van onno, NU maar weer on-topic dan
Zou jij bij de plaatselijke fotoboer waar je al jaren komt en al jaren een gezellig praatje maakt en af en toe wat gear koopt een in bestelling staande d300 cancellen zodat je geen 2 weken hoeft te wachten?
En zo ja, zou je daar dan de volgende keer weer binnenlopen voor een gezellig praatje... ik zou mijn ogen uit mijn kop schamen denk ik

Je moet het zo zien, de gemiddelde middenstander die een fotowinkel heeft is vaak al duurder dan de talloze internetwinkels, ga jij voor een paar tientjes via internet bestellen, ik niet.
Als het veel scheelt confonteer ik de winkelier hiermee en vaak kan deze dan de prijs dermate aanpassen dat het wel interessant wordt, of weten hij en ik precies waar we aan toe zijn.
Ik meen me zelfs te herinneren dat er bepaalde internet winkels zijn waar je aan de bestelling vast zit.
Bovendien, mijn lokale fotoboer zal ook na mijn jaar garantie nog uit coulance de boel laten repareren, vanwege de goede band, zal een internetprijsstunter dat ook doen denk je?
Kortom, het heeft natuurlijk voor en nadelen, voor mij is het max 100 euro, meer dan dat vind ik de service niet waard, meer verschil en ik bestel via internet, minder dan 100 euro verschil wordt twijfel en minder dan 50 euro verschil betaal ik de 50 euro meer wel.
We zijn af en toe nu eenmaal makke lammeren, niet alleen op fotogebied hoor, denk eens aan de momentele graaicultuur van onze lieve overheid, klagen kunnen we allemaal, maar we blijven mekkerende lammetjes

Just my 2 cents...

EDIT, tijdens dat ik mijn epistel aan het tikken was, op een reislaptopje, dus dat duurt wat langer, zag ik de reactie van onno, NU maar weer on-topic dan

Die zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan de prijzen van rond de 1650 euro.
Op marktplaats zie ik ze ook aangeboden worden van een fotowinkel, met een vraagprijs van meer dan 1900 euro kan ik me dat ook wel voorstellen, dan wacht ik ook wel 2 weken.
En ja, patrick, goed glas is belangrijker dan een goede body, maar goed, het immer zuigende zwarte gat he
Op marktplaats zie ik ze ook aangeboden worden van een fotowinkel, met een vraagprijs van meer dan 1900 euro kan ik me dat ook wel voorstellen, dan wacht ik ook wel 2 weken.
En ja, patrick, goed glas is belangrijker dan een goede body, maar goed, het immer zuigende zwarte gat he

Marten:
"Het valt mij op dat veel consumenten anno 2007 zich nog steeds gedragen als makke schapen.
Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.
Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.
Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd."
Waarde moderator: ik vind dit ook zeer on-topic.
Nee, een fotohandelaar repareert niet zelf. Die overlegt met zijn klant waar het naartoe gestuurd wordt, houdt een vinger op de pols, en reclameert als het te lang duurt.
En inderdaad: als anderen wel kunnen leveren heeft dat niets te maken met het feit dat je bij hem besteld hebt. Als het om die luizige paar tientjes gaat moet je gelijk maar in Hong Kong of zo bestellen. Sjongejonge, heb je het ding twee weken eerder... Maar niet een fotohandelaar een bestelling laten noteren en dan niet afnemen.
Fatsoen niet meer van deze tijd? Kennelijk...
Dan maar liever een fatsoenlijk "mak schaap".
E.M. de Klerk
"Het valt mij op dat veel consumenten anno 2007 zich nog steeds gedragen als makke schapen.
Vraagt de fotohandelaar € 330 teveel dan wordt dat geaccepteerd. Immers: garantie en after sales, persoonlijke relatie......
Als er iets kapot gaat dan repareert de fotohandelaar natuurlijk niet zelf, maar plakt een postzegel op het pakket en stuurt het door naar Nikon. Daardoor duurt het alleen maar langer voordat je je spullen terug hebt.
Kan hij niet leveren? Dan wordt ook dat geaccepteerd...
Immers: hij kan er toch ook niets aan doen?
Dat veel anderen wèl kunnen leveren doet er blijkbaar niets toe.
Besteld is besteld.
Mooi hoor, maar niet meer van deze tijd."
Waarde moderator: ik vind dit ook zeer on-topic.
Nee, een fotohandelaar repareert niet zelf. Die overlegt met zijn klant waar het naartoe gestuurd wordt, houdt een vinger op de pols, en reclameert als het te lang duurt.
En inderdaad: als anderen wel kunnen leveren heeft dat niets te maken met het feit dat je bij hem besteld hebt. Als het om die luizige paar tientjes gaat moet je gelijk maar in Hong Kong of zo bestellen. Sjongejonge, heb je het ding twee weken eerder... Maar niet een fotohandelaar een bestelling laten noteren en dan niet afnemen.
Fatsoen niet meer van deze tijd? Kennelijk...
Dan maar liever een fatsoenlijk "mak schaap".
E.M. de Klerk
- Patrick
- Clublid
- Berichten: 27183
- Lid geworden op: do nov 01 2007 7:24 pm
- Locatie: Velserbroek
- Ervaringsniveau: *****
- Foto's bewerken toestaan: Ja
- Contacteer:
Als ik morgen in de buurt ben wil ik best even vragen. Nu stond er prijskaartje bij... Ik beloof niets! Het wordt morgen niet alleen zonneschijn heb ik begrepen!Marten schreef:Weet je de prijs Patrick?PatrickP schreef:Wel leuk om te weten wellicht: in de Mediamarkt in Amsterdam ZO ligt er gewoon eentje in de vitrine.![]()
![]()

- Gino
- Forumlid
- Berichten: 3154
- Lid geworden op: vr feb 17 2006 6:47 am
- Locatie: Chapelle le Pont
- Contacteer:
Ik heb mijn D300 afgelopen zaterdag bij de Media markt in Middelburg gekocht voor €1649marx schreef:Die zal waarschijnlijk iets duurder zijn dan de prijzen van rond de 1650 euro.



Mvg, Gino

"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
http://www.flickr.com/photos/nikongino/
dat is echt een uitzondering vrees ik, mediamarkt zijn franchisers en het is me al te vaak voorgekomen dat een artikel in amsterdam het dubbele kostte van elders.
Ik denk dat je bijzonder veel mazzel hebt gehad Gino.
Blijft nice overigens....waarom zie ik nog geen mini-review verschijnen van de d300
Ik denk dat je bijzonder veel mazzel hebt gehad Gino.
Blijft nice overigens....waarom zie ik nog geen mini-review verschijnen van de d300
