Aanmeld problemen PS elements 14

Deze sectie is bedoeld voor discussies en vragen over hardware en software die niet direct met fotograferen te maken heeft.
CaptainHook

Re: Aanmeld problemen PS elements 14

Bericht door CaptainHook » vr feb 05 2016 10:41 am

Hilda schreef:Je gaat toch via de adobesite die chat aan. En iemand ver/beoordelen op zijn haar naam gaat mij wat ver @CaptainHook, dan zou ik op basis van iemands naam jou heel wat minder vertrouwen als iemand met een Indiaanse naam
Blijkbaar heb ik het niet duidelijk genoeg uitgelegd. :oops: Nog een poging dan:

Het gaat niet om de naam van iemand, het gaat er om dat je geen vreemden (of ze nou een nederlandse of een buitenlandse naam hebben doet er niet toe) op je computer remote moet laten werken!
Want heb je precies gezien wat hij/zij gedaan heeft? Welke s/w is gebruikt om remote toegang te krijgen? Zijn er bijvoorbeeld poorten opengezet c.q. services geactiveerd? Heb je iets speciaals moeten installeren? En is dat ook allemaal weer teruggedraaid? Heb je dat daadwerkelijk gecontroleerd?

Het komt namelijk ook voor dat mensen, op helpdesken in verweg landen, meerdere baantjes hebben. Want alleen dat legale kantoorbaantje in Bangelore levert niet genoeg op. En en passant 'klust' men ook nog wat bij. Immers de 1ste werkgever stelt ze in staat op keurig gefaciliteerde wijze, toegang te krijgen tot vele westerse computers. En de rest kun je wel raden...

Ik zou het zelf niet eens WILLEN, remote inloggen op iemand anders z'n computer. Dat geeft alleen maar weer vervelende discussies achteraf, mochten er daarna 'rare' dingen gebeuren... :think:

TheSandMan
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door TheSandMan » vr feb 05 2016 7:26 pm

Dat valt wel mee Hilda, ik kan je verzekeren dat Anadi Anupam een product engineer is van Adobe Customer care.

Hilda
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: ****
Foto's bewerken toestaan: Nee

Bericht door Hilda » vr feb 05 2016 10:01 pm

CaptainHook schreef: Want heb je precies gezien wat hij/zij gedaan heeft? Welke s/w is gebruikt om remote toegang te krijgen? Zijn er bijvoorbeeld poorten opengezet c.q. services geactiveerd? Heb je iets speciaals moeten installeren? En is dat ook allemaal weer teruggedraaid? Heb je dat daadwerkelijk gecontroleerd?
Precies wat Mandersp beschrijft is er gebeurd
Niet iedere foto laat zich maken.

CaptainHook

Bericht door CaptainHook » vr feb 05 2016 11:06 pm

Niet om 't een of 't ander beste Hilda,

Maar mandersp beschrijft dat hij ZELF eea heeft aangepast. En jij zegt dat je eea hebt laten aanpassen door een VREEMDE die remote inlogde op je PC.
Dat is een groot verschil!

Ik zal nu stoppen met proberen duidelijk te maken wat de gevaren zijn, want klaarblijkelijk wordt er nogal luchtig over gedaan. Jammer, maar ik zie teveel fout gaan door dit soort onwetendheid en goedgelovigheid. Probeerde slechts te waarschuwen c.q. mogelijke issues te voorkomen en bewustzijn voor IT security te creëren. :think:

Richard
Serverbeheerder
Serverbeheerder
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja
Contacteer:

Bericht door Richard » vr feb 05 2016 11:21 pm

In de IT is deze werkwijze zelfs heel gebruikelijk.

Gaat veel sneller dan een engineer waar dan ook vandaan laten komen of de hardware er naar toe te brengen.
Met vriendelijke groet,

Richard

Robert
Clublid
Clublid
Contacteer:

Bericht door Robert » vr feb 05 2016 11:30 pm

Eens met Richard.
groeten Robert

Kees H
Clublid
Clublid

Bericht door Kees H » vr feb 05 2016 11:39 pm

en als het remote niet lukt, moet ik gaan rijden. :lol:
Met vriendelijke groet,
Kees

Nikon FX/DX met F en Z mount
Bijbehorend mooi glas,
Analoog: S2, Nikkormat FT3, FTN, EM, FG, FE(2), FM(2), FM3A, FA, F, F2AS, F3, F4 F5, F801, F50, F90x, F100, 28TI

https://www.flickr.com/photos/kees_h/albums

Plaats reactie

Terug naar “Computer hardware en software algemeen”