[VERZAMEL] DakarDay 2007

Plaats hier foto's (gemaakt met een Nikon camera) die je graag wilt laten zien. Het gaat hier om de inhoud van de foto's, en niet zozeer om de technische kwaliteiten.
SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » do dec 13 2007 10:20 pm

@NikonGino
#1; Witbalans…trucje....?

Rest, alles direct op jpg geschoten? Of via RAW…
Kleurstand IIIa? of tone compensation op high? Icm D-Lightning

Ik vind de foto’s nogal kleurverzadigd overkomen (en de 70-200 geeft van nature niet van dergelijke verzadiging) en er zijn weinig donkere delen.

Het was ook wel moeilijk weer...vooral in de namiddag toen de zon helemaal weg was.
Mijn RAW's hebben ook ontzettend veel donkere delen en als ik die bewerk dan kan D'lightning ook goed werk doen en vervolgens moet ik de kleurverzadiging(tone comp.) in veel gevallen ook nog naar Low Contrast bijstellen....

-----------------------------

Nou ja technisch niet de meest hoogstaande maar mischien wel aardig…
7. En weer geen zware Van Nelle :-(
Afbeelding

8.
Afbeelding

9.
Afbeelding

Zijn iets technischer…weet niet of ze aardig zijn…
10.
Afbeelding

11.
Afbeelding

12. Heel even leek het erop dat zoonlief het weer voor elkaar zou krijgen om zijn truck muurvast op de zandbult te parkeren....
Afbeelding
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » za dec 15 2007 1:33 am

SwederD70 schreef:@NikonGino
#1; Witbalans…trucje....?

Rest, alles direct op jpg geschoten? Of via RAW…
Kleurstand IIIa? of tone compensation op high? Icm D-Lightning

Ik vind de foto’s nogal kleurverzadigd overkomen (en de 70-200 geeft van nature niet van dergelijke verzadiging) en er zijn weinig donkere delen.

Het was ook wel moeilijk weer...vooral in de namiddag toen de zon helemaal weg was.
Mijn RAW's hebben ook ontzettend veel donkere delen en als ik die bewerk dan kan D'lightning ook goed werk doen en vervolgens moet ik de kleurverzadiging(tone comp.) in veel gevallen ook nog naar Low Contrast bijstellen....
Hoi Sweder,

Sorry voor men late antwoord maar ben een beetje druk geweest de laatste dagen.

Je hebt helemaal gelijk wat betreft de verzadigde kleuren.
Ik had de avond tevoren nog zitten experimenteren met instellingen en vergeten alles terug naar normaal te zetten en dus zaterdag heel de dag met active D-lighting op high en vivid op extra verzadiging...........grrrrrrr :evil: :evil: :evil:

Geen excuus overigens, dat was gewoon een stomme zet van me.

Ben vandaag op de beurs in Utrecht geweest en daar een workshop Capture NX gevolgd en mede aangespoord door Chip en Skippy besloten me te gaan verdiepen in RAW.

Vanavond ben ik met men vrouw naar de kerstmarkt in Hulst geweest en het de D300 in RAW mode gezet, dus zonder jpeg erbij om me ertoe te dwingen deze eerst als RAW te moeten bewerken.
Heb de foto's nog niet gezien want moet ze nog op men computer zetten, zal iets voor morgen worden maar ben benieuwd.

Bedankt voor je tips wat betreft D-lighting, tone comp en low contrast.
Zal in het begin wel wat gesukkel zijn maar zal het toch eens moeten leren.

Wordt vervolgd.

Groeten, Gino :D
"Every man dies, not every man really lives!!!" - William Wallace

http://www.flickr.com/photos/nikongino/

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr jan 04 2008 1:21 pm

Erg fijn, de hele rally gaat niet door omdat er weer een paar van die gekken van Al-Qaida gedreigd heeft met terroristische aanslagen op de rally caravaan in Mauretanië. :evil: :evil: :evil:

Officieel: Dakar Rally 2008 afgelast
De Dakar Rally 2008 gaat definitief niet door. Vanmiddag zal de organisatie op een persconferentie het besluit toelichten.
Veiligheid
De veiligheid in Mauritanië kan niet worden gewaarborgd. Daarom heeft de organisatie besloten voor het eerst in de geschiedenis de rally compleet te schrappen.

Negatief reisadvies
De Franse autoriteiten besloten onlangs een negatief reisadvies uit te vaardigen, nadat vier Franse toeristen vorige maand in Mauritanië werden vermoord. De Dakar-karavaan zou van 11 tot 19 januari in het Afrikaanse land verblijven en negen etappes afwerken.

w.wind
Moderator
Moderator
Ervaringsniveau: ***
Foto's bewerken toestaan: Ja

Bericht door w.wind » vr jan 04 2008 1:34 pm

Ja dit is heel erg balen
ik zat me er al helemaal op te verheugen
Ik hoop dat hij volgend jaar ook nog doorgaat
Groeten,
Wim
:evil: :twisted: :(
Met vriendelijke groeten,
Wim van der Wind

Mooi spul van Nikon

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr jan 04 2008 1:49 pm

Zeker balen Wim..............Grrrrrrrrr
Maar volgend jaar gaat het wel door volgens het officiele persbericht wat de A.S.O net naar buiten heeft gebracht.
Ik vermoed dat ze dan Mauretanië wel zullen omzeilen.

Mvg, Gino

Officiële verklaring van de A.S.O
De officiële verklaring van de A.S.O., organisator van de Dakar Rally.
Na verschillende keer overleg te hebben gepleegd met de Franse overheid - en met name met het Ministerie van Buitenlandse Zaken - heeft de organisatie op basis van van de voorgelegde argumenten besloten de Dakar Rally 2008 te af te gelasten. De rally zou van 5 tot 20 januari van Lissabon naar Dakar gaan.

Als gevolg van de huidige politieke spanning, de moord op vier Franse toeristen op 28 september door de aan Al Qaida-gelieerde Islamic Mahreb en de directe bedreigingen aan het adres van rally door terroristische groeperingen kon de organisatie geen andere beslissing nemen dan het evenement te cancellen.

De belangrijkste verantwoordelijkheid van de A.S.O. is de veiligheid van de inwoners van de bezochte landen, de professionele deelnemersen, amateurs, assistentiepersoneel, journalisten en volgers. A.S.O. wil daarom benadrukken dat er op het gebied van veiligheid nooit concessies worden gedaan.

A.S.O. veroordeelt de terroristische dreiging die een streep haalt door een jaar van keihard werken, verbondenheid en passie van alle deelnemers en betrokkenen bij de grootste offroad-rally ter wereld. Ondanks de frustratie en teleurstelling, met name in Portugal, Marokko, Mauritanië en Senegal en de economische consequenties voor deze landen gaat de A.S.O. door met het wijzen op de belangrijke waarde van grote sportevenementen en blijft het door Actions Dakar, dat vijf jaar gelden werd opgericht samen met SOS Sahel International, betrokken bij de ontwikkeling van dit gedeelte van Afrika.

De Dakar Rally is een symbool en niets kan dat vernietigen. De afgelasting van de Dakar Rally 2008 brengt geen gevaar voor de toekomst van de rally. Voor 2009 zal A.S.O. alles uit de kast halen om een nieuwe evenement voor alle liefhebbers offroad sport te organiseren.

Maud
Forumlid
Forumlid
Ervaringsniveau: *
Foto's bewerken toestaan: Nee
Contacteer:

Bericht door Maud » vr jan 04 2008 3:01 pm

4:
Afbeelding
Chris Zegers, bijrijder van Chris Leyds

En ja nummer 4 is toch mijn favoriet :) maar dat komt door de inhoud van de plaat...hahahahaha

Lijkt me erg gaaf om dit alles mee te maken!
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » vr jan 04 2008 3:02 pm

Nikon Gino schreef:Erg fijn, de hele rally gaat niet door omdat er weer een paar van die gekken van Al-Qaida gedreigd heeft met terroristische aanslagen op de rally caravaan in Mauretanië. :evil: :evil: :evil:

De Dakar Rally 2008 gaat definitief niet door. Vanmiddag zal de organisatie op een persconferentie het besluit toelichten.
Veiligheid
De veiligheid in Mauritanië kan niet worden gewaarborgd. Daarom heeft de organisatie besloten voor het eerst in de geschiedenis de rally compleet te schrappen.

Negatief reisadvies
De Franse autoriteiten besloten onlangs een negatief reisadvies uit te vaardigen, nadat vier Franse toeristen vorige maand in Mauritanië werden vermoord. De Dakar-karavaan zou van 11 tot 19 januari in het Afrikaanse land verblijven en negen etappes afwerken.

Is het nu officieel??? Wat balen zeg.. Kijk altijd uit naar de beelden op TV..
D700 | D90 + MB-D80 | Nikkor AF-S 24-70mm F/2.8G ED | Nikon DX 18-135mm | Nikkor 105mm 2.8 | Nikkor 50mm 1.8 | Nikon AF-S 70-300 F/4.5-5.6 VR | Tamron 17-50 F2.8 | 2x SB-600 | Manfrotto statief

Gino
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Gino » vr jan 04 2008 3:27 pm

Maud schreef:
Nikon Gino schreef:Erg fijn, de hele rally gaat niet door omdat er weer een paar van die gekken van Al-Qaida gedreigd heeft met terroristische aanslagen op de rally caravaan in Mauretanië. :evil: :evil: :evil:

Veiligheid

Negatief reisadvies

Is het nu officieel??? Wat balen zeg.. Kijk altijd uit naar de beelden op TV..
Ja Maud, helaas is het officieel.
Het was net ook op het nieuws bij RTL 5.
En op de website van RTLGP.NL is ook alles na te lezen.

Mvg, Gino

Maud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Maud » vr jan 04 2008 3:42 pm

snotver de snotver...
Ik bewaar de krant dan wel met de mooie verhalen over 2008 die uiteindelijk niet doorgaat :)

SwederD70
Clublid
Clublid
Ervaringsniveau: ****
Contacteer:

Bericht door SwederD70 » vr jan 04 2008 4:45 pm

Ziezo hoeveel miljoen gaat er door deze beslissing ff door de afvoer...?

Maar ja anderzijds ook wel begrijpelijk...tís natuurlijk een makkelijk doelwit en ook publiciteir erg interresant om aanslagen op te plegen of mensen te gijzelen.
Uiteindelijk doet 75% deze rally voor de lol en dan kun je zo'n risico niet nemen.

Maakt de beelden van DakarDay natuurlijk wel gelijk uniek!!! Wauw zuinig op zijn!

Afbeelding
Zo op blokken zetten, lucht uit de bandjes, doekje erover en volgend jaar kan ie hopelijk wel laten zien dat ie zijn titel kan prolongeren!
Niet Ziet Jij Wat Zie Zie, Ik Ik

https://www.flickr.com/photos/roder16078/

Corné Goud
Forumlid
Forumlid
Contacteer:

Bericht door Corné Goud » vr jan 04 2008 6:57 pm

Ik kan er wel over vloeken er tieren die al-qaida strijders (schrijf het niet eens met hoofdletters zijn ze NIET waard). Kijken jullie The Kingdom maar eens dan kunnen je die lui wel schieten (kan ik nu ook al wel)

Deze titel zegt genoeg denk ik Tom Petty - I Won`t Back Down

Gr Corné Goud
Met vriedelijke groet Corné Goud
Nikon D500 & D2x & D50 Nikkor`s 18-55 & 16-85 & 70-210 /AF-D 70-200F2.8 VRII /1.4extender/
http://www.flickr.com/photos/cornegoud/

Plaats reactie

Terug naar “Foto presentaties”