@nikkormaat: dank je wel voor de video. Ik was wel eens op deze site geweest met statiefloppen. Echter deze video laat (mij) zien dat er verschillende soorten statieven zijn:
- met omkeerbare middenzuil
- met omkeerbare statiepoten.
Mbt de opmerking over de rijstzak: Ik wil niet van alles meenemen.
@chris: ik heb een statief manfrotto 055XDB met statiefkop 804RC2. Statief is niet zo makkelijk mee te nemen (lopend of op de fiets). Statiefkop is wat lastig af te stellen. Ik ben opzoek naar een opvolger: lichter en beter mee te nemen. In mijn zoektocht ben ik er achter gekomen dat mijn huidige statief een omkeerbare middenzuil heeft. Ik kan nu wat oefenen met op de kop fotograferen.
@kawaracer: dit weet ik, ik wil echter lager....
Camera op de kop gebruiken
- Nikkormaat
- Clublid
- Ervaringsniveau: ***
- Foto's bewerken toestaan: Ja
Re: Camera op de kop gebruiken
Waarom dan geen rijstzak? Die kun je met weinig vulling extreem plat maken.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
Prachtig, die technische ontwikkelingen. Er zijn steeds meer mogelijkheden en iets nieuws te leren.
- Highlander
- Forumbeheerder
Dat dacht ik al dat dat de bedoeling was, ik heb de oplossing gevonden in de Sirui N-2004KX als je die plat leg heb je een hoogte van 10cm.
Doordat je de poten 180° door kunt klappen wordt het een klein pakketje +/- 47 cm en past hij in of aan de rugzak
Ook kun je er een poot afdraaien zodat je een één poot hebt met of zonder statiefkop.
Doordat je de poten 180° door kunt klappen wordt het een klein pakketje +/- 47 cm en past hij in of aan de rugzak
Ook kun je er een poot afdraaien zodat je een één poot hebt met of zonder statiefkop.
- bcvthul
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Bedankt voor de info Chris. Doet je nieuwe camera het ook goed met dit statief? En welk statiefkop heb je?
- Highlander
- Forumbeheerder
De K-40X maar dat is wat overdreven
Had ook wel wat lichter gekund.
Had ook wel wat lichter gekund.
- Nikkormaat
- Clublid
Die Sirui N-2004KX is wel iets compacter, maar kan hetzelfde als mijn N 3204 X met G-20KX balhoofd.
In 60 jaar van Diana, Agfa Silette1, Nikon FTn, FT2, F301, FA, Olympus L-30, F80, D750, Z6 ll naar Z6III