Oude stal / Melkhuisje
Frederix, ik ben het met je eens dat censuur niet goed is in een vrij land.
Blijf er bij dat je dit niet hoeft te propaganderen.
Ik vind het eerder afbreuk doen dan versterking van het beeld.
Als ik een reportage zou maken over rechts radicale jongeren (wat ik persé nooit zou doen, maar goed) dan vind ik alle propaganda die het beeld kunnen ondersteunen een versterking van het beeld.
Hier gaat het om een boeren schuur....
Als ik een reportage zou maken over rechts radicale jongeren (wat ik persé nooit zou doen, maar goed) dan vind ik alle propaganda die het beeld kunnen ondersteunen een versterking van het beeld.
- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
De censuur viert hoogtij op NCN. Snel de foto's weghalen en doen alsof het nooit gebeurd is. Hellend vlak wat mij betreft....
Verder volledig eens met de wijze woorden van Frederix.
Verder volledig eens met de wijze woorden van Frederix.
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
A wiser fellow than myself once said "Sometimes you eat the bar and sometimes the bar, well, he eats you"
Mooi gezegd Mike, bij een reportage over de genoemde groepering zou het een meerwaarde kunnen zijn.mikemix schreef:Frederix, ik ben het met je eens dat censuur niet goed is in een vrij land.
Even op eigen titel, frederix je hebt het over censuur, dat zou betekenen dat het inderdaad de mening zou zijn van de fotograaf die daar staat.
Is het niet de mening van de fotograaf moet je je afvragen welke meerwaarde deze teksten hebben voor deze foto.
Mocht je dan net als ik vinden dat het geen meerwaarde heeft is het weghalen geen censuur maar meer een kwestie van smaak en normbesef.
Groeten Raymond
Ik ben fel tegen de ideeën die achter dergelijke teksten schuil gaan. Maar ik ben daarnaast ook van mening dat je het niet moet verstoppen. Het staat er dus het bestaat.
Foto 3 is aangepast.
Verder heb ik geen idee waar storm front voor staat ik zal eens gaan googlen ..
Foto 3 is aangepast.
Verder heb ik geen idee waar storm front voor staat ik zal eens gaan googlen ..
Laatst gewijzigd door luc op za dec 29 2007 12:14 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Hoe ver wil je gaan? Ik heb mijn schoonmaker even langsgestuurd:Arend-ho schreef:nee dat niet...weet het...maken we daar storm font van..een letter type...![]()
het beste is alles weghalen [ in foto 3 dan.. ]...maar dat laat ik over aan Luc.
Groeten : Arend....

Grapje, als je het vervelend vind haal ik hem direct weer weg. Ik kon het even niet laten . .

- a90
- Forumlid
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Nu even way off topic:GdP schreef:Het laat wel zien hoe ziek sommige geesten zijn.

Of het geeft aan hoe dom weinig die vandalen kennis hebben van de vreselijkheden die schuil gaan achter deze woorden en symbolen omdat ze er nooit over verteld is.
Als je een platform zoekt om zieke ideen uit te dragen doe je dat niet in een voor de sloop gereed staande stal. Dan ben je gewoon dom en weet je niet waar het over gaat en ga ik er van uit dat je jong bent.
In dat licht kijk ik dan ook naar deze foto's, we krijgen het kennelijk als maatschappij niet voor elkaar om onze kinderen goed te informeren over in het verleden gebeurde gruwelijkheden en ze te voorzien van de nodige normen en waarden. Het niet langer educeren van grote groepen jongeren over oorlogen en historie werpt zijn vruchten af blijkt maar weer.
Zo zie ik dan deze foto's, het falen om onze kinderen van de ernst van de kwestie duidelijk te maken. Misschien wel doordat we ze er niet meer over vertellen en onderwijzen. Ik zie deze foto' dan ook zeker niet als een poging van de TS om zijn gedachtengang tentoon te spreiden.
In het verlengde ervan zouden we beter een discussie kunnen voeren of en in welke mate we een bijdrage zouden kunnen leveren om meer en erger te voorkomen. Of hoe fotografie daarin een rol kan spelen. Ik acht ons allen op dit forum in ieder geval wel zo verstandig dat we het daar over eens zouden kunnen zijn dat erover zwijgen dit soort vandalen niet wijzer maakt (niet dat ik overigens de illusie heb dat dergelijke lieden hier huizen).
D50 met 18-55 in een Vanguard tasje en nog wat Nikon spul
In wat voor vorm zouden we dat dan het beste kunnen gieten.Het word erg moeilijk als de teksten niet getoond mogen worden.a90 schreef:In het verlengde ervan zouden we beter een discussie kunnen voeren of en in welke mate we een bijdrage zouden kunnen leveren om meer en erger te voorkomen. Of hoe fotografie daarin een rol kan spelen. Ik acht ons allen op dit forum in ieder geval wel zo verstandig dat we het daar over eens zouden kunnen zijn dat erover zwijgen dit soort vandalen niet wijzer maakt (niet dat ik overigens de illusie heb dat dergelijke lieden hier huizen)
Ik voel er wel wat voor om meer tegen dit soort onzinnigheid te doen.
Ik heb net mijn zoontje van 10 met de foto geconfronteerd met de vraag of hij wist wat white power was. Schouder ophalend reageerde hij "een energiedrankje"
Toont aan dat er op dat gebied best wat werk te doen is.
Ik heb stormfront nog even gegoogled en laten we het maar op houden dat ze een extreem lagedrukgebied bedoelen...
Cor het gebruikte objectief was de Tokina 12-24mm f4.
Luc
Laatst gewijzigd door luc op za dec 29 2007 1:20 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Ik heb van Luc de locatie van de stal ontvangen (waarvoor nog mijn dank, Luc) en heb gezien dat dit niet zo erg ver van het Belgische Essen is gelegen waar ik bijgaande foto heb gemaakt (staat elders op dit forum, geen reactie gehad op de woorden FUCK, NAZI en op het hakenkruis, heeft wellicht met de combinatie te maken ):mikemix schreef:Een goede foto maakt discussies los, dat is je aardig gelukt Luc.
Kan het overigens heel erg waarderen hoe hier op wordt gereageerd door iedereen. Zie je niet zo vaak. Zegt iets over het niveau.

Het is maar net wat je wel en niet laat zien. Ik doe verder niet meer aan deze discussie mee, ik denk dat ik mijn punt wel heb gemaakt.
Laatst gewijzigd door Frederix op zo dec 30 2007 5:17 am, 1 keer totaal gewijzigd.
Vanmorgen vroeg zag ik de foto's uit deze serie, het eerste wat me opviel waren de teksten op foto 3. Ik heb mijn wenkbrauwen opgehaald en ik besloot toen niet te reageren. Nu ik echter deze discussie lees moeten me toch een aantal dingen van het hart:
Mijn keus was geweest de foto niet te maken simpelweg omdat het mij niet aanspreekt, geldt overigens ook voor de foto van Frederix hierboven.
Maar, er zijn wel een aantal dingen in de discussie waar ik me zorgen om maak. Ik heb in mijn werk helaas regelmatig te maken met blanke, zwarte of moslim extremisten. Daardoor heb ik geleerd dat verstoppen van ideeen, of negeren van ideeen niet werkt. De enige oplossing is praten, goede argumenten, en in gevallen zoals de stormfronters en whitepower fans even de geschiedenis doorbladeren. Ik ben dan ook tegen het verstoppen van deze uitingen en deel de mening van Frederix, je kunt je ook afvragen hoe onschuldig deze oude stal nog is. Blijkbaar hebben hier zich wat figuren opgehouden met minder prettige ideeen
Mensen die denken dat door deze dingen niet te laten zien het verdwijnt doen aan struisvogelpolitiek. Ik zie het niet dus het is er niet........
Hoe pijnlijk dit soort uitingen ook zijn, ze zijn de realiteit en daar moeten we iets mee, en dat iets is niet verstoppen!
En wat betreft onderwijzen, ik zou dolblij zijn als mijn zoon van 10 niet weet wat white power is, daar is ie nog veel te jong voor. In mijn ervaring begint het begrip over dit soort zaken bij 15 jaar, het meelopen echter al op 12 jarige leeftijd bij sommigen. Daar moet de maatschappij iets aan doen. En dan met name scholen en ouders.
We moeten echter niet de illusie hebben dat we in staat zijn white power, black power, jihad of andere vormen van extremisme gebaseerd op ras of geloof te laten verdwijnen. Dit maken wij niet meer mee, en onze kinderen waarschijnlijk ook niet.
Phew, wat een lang verhaal, wat een foto al niet teweeg kan brengen.
Mijn keus was geweest de foto niet te maken simpelweg omdat het mij niet aanspreekt, geldt overigens ook voor de foto van Frederix hierboven.
Maar, er zijn wel een aantal dingen in de discussie waar ik me zorgen om maak. Ik heb in mijn werk helaas regelmatig te maken met blanke, zwarte of moslim extremisten. Daardoor heb ik geleerd dat verstoppen van ideeen, of negeren van ideeen niet werkt. De enige oplossing is praten, goede argumenten, en in gevallen zoals de stormfronters en whitepower fans even de geschiedenis doorbladeren. Ik ben dan ook tegen het verstoppen van deze uitingen en deel de mening van Frederix, je kunt je ook afvragen hoe onschuldig deze oude stal nog is. Blijkbaar hebben hier zich wat figuren opgehouden met minder prettige ideeen
Mensen die denken dat door deze dingen niet te laten zien het verdwijnt doen aan struisvogelpolitiek. Ik zie het niet dus het is er niet........
Hoe pijnlijk dit soort uitingen ook zijn, ze zijn de realiteit en daar moeten we iets mee, en dat iets is niet verstoppen!
En wat betreft onderwijzen, ik zou dolblij zijn als mijn zoon van 10 niet weet wat white power is, daar is ie nog veel te jong voor. In mijn ervaring begint het begrip over dit soort zaken bij 15 jaar, het meelopen echter al op 12 jarige leeftijd bij sommigen. Daar moet de maatschappij iets aan doen. En dan met name scholen en ouders.
We moeten echter niet de illusie hebben dat we in staat zijn white power, black power, jihad of andere vormen van extremisme gebaseerd op ras of geloof te laten verdwijnen. Dit maken wij niet meer mee, en onze kinderen waarschijnlijk ook niet.
Phew, wat een lang verhaal, wat een foto al niet teweeg kan brengen.
Ik ben het in grote lijnen eens met Ouwens, Frederix en enkele anderen. Hoeveel heeft met name journalistieke fotografie bijgedragen tot het wereldbeeld zoals ieder van ons dat heeft? Hoeveel goede, vreselijk confronterende foto's zijn en worden gemaakt van de donkere kanten van onze maatschappij. Tot hoeveel (felle) discussies hebben deze al geleid ? Willen we wat veranderen zullen we die discussie moet blijven aangaan en moeten die foto's gemaakt blijven worden.
Hoewel dit een overwegend braaf forum is hoop ik toch dat ook foto's zoals nr 3 (het orgnineel) hier geplaats mogen worden. Het is een ander verhaal als de maker zich met de inhoud van de foto conformeert.
De foto's zelf zeggen mij overigens niet zoveel. Ik pak de sfeer niet maar dat is heel persoonlijk.
Hoewel dit een overwegend braaf forum is hoop ik toch dat ook foto's zoals nr 3 (het orgnineel) hier geplaats mogen worden. Het is een ander verhaal als de maker zich met de inhoud van de foto conformeert.
De foto's zelf zeggen mij overigens niet zoveel. Ik pak de sfeer niet maar dat is heel persoonlijk.
Laatst gewijzigd door rik6230 op za dec 29 2007 4:16 pm, 1 keer totaal gewijzigd.