Gerrit,
Morgen krijgt jouw plaat gezelschap.
Heel bijzonder gezelschap. Ze (of hij) is mij 45 jaar trouw gebleven.
Stond altijd open voor nieuwe indrukken en voor die ander. Heel sociaal. Had oog voor haar omgeving. Zelfs tot in details. Alles nam ze in haar op. Soms ging ze flitsend door het leven. Ze kon heel kleurrijk zijn. Maar ook heel sober.
Soms radicaal, heel zwart wit. Snel kon ze ook zijn. Maar ook het ene moment heel open om daarna weer erg gesloten te zijn.
Na al die jaren gaat het niet zo soepel meer. Ze kijkt me vanaf het bureau heel meewarig aan en denkt waarschijnlijk; ook jij loopt echt zo vlot niet meer.En kijkend naar mijn nieuwe partner denkt ze; vroeger was het toch veel beter. Nu zo kil en koud op dat bureau. Vroeger was het pas echt gezellig in het donker.
Toch verliefd?
Tammo
Verliefd, e.d.
- EelcoD7100
- Forumlid
- Ervaringsniveau: ****
- Foto's bewerken toestaan: Nee
Top, en toen was je al Minister of Mini-ster met de D van Digitaal. Leuk lichtsterk lensje zit erop.
ALE
ALE
Laatst gewijzigd door ALE op vr jan 04 2008 6:00 pm, 1 keer totaal gewijzigd.
Nikon dSLR | Nikon lampjes | Een grote en een paar kleine Nikkor toeters
Een Yashica! Ziet er nog prachtig uit!
De Yashica Electro35 was mijn eerste camera. Als ik het goed herinner zat daar een 50mm f/1.7 objectief op. Had één probleem, dat objectief was nog niet ontspiegeld. Dat was toen nog niet zo gebruikelijk.
Maar het gevolg hiervan was dat al mijn dia’s een groene zweem hadden. Dat toestel ging dus weer gelijk terug naar de winkel, waarvoor in de plaats een Nikkormat FT werd gekocht. Niet z’n handig toestel, en daar voor werd de boel uitgebreid met een Nikkormat FTN.
Die laatste twee camera’s heb ik nog steeds, maar inmiddels wel spijt dat ik die Yashica heb weggedaan. Al was het alleen maar voor de heb. Het was een toestel met een zeer zacht sluitergeluid. Bijna onhoorbaar!
En Tammo als ik zo jouw Yashica bekijk, dan is het mij wel duidelijk die verliefdheid voor die Yashica is nooit meer overgegaan. Mijn eerste liefde!
Kan ik rustig zeggen, want toen kende ik mijn vrouw nog niet.
De Yashica Electro35 was mijn eerste camera. Als ik het goed herinner zat daar een 50mm f/1.7 objectief op. Had één probleem, dat objectief was nog niet ontspiegeld. Dat was toen nog niet zo gebruikelijk.
Maar het gevolg hiervan was dat al mijn dia’s een groene zweem hadden. Dat toestel ging dus weer gelijk terug naar de winkel, waarvoor in de plaats een Nikkormat FT werd gekocht. Niet z’n handig toestel, en daar voor werd de boel uitgebreid met een Nikkormat FTN.
Die laatste twee camera’s heb ik nog steeds, maar inmiddels wel spijt dat ik die Yashica heb weggedaan. Al was het alleen maar voor de heb. Het was een toestel met een zeer zacht sluitergeluid. Bijna onhoorbaar!
En Tammo als ik zo jouw Yashica bekijk, dan is het mij wel duidelijk die verliefdheid voor die Yashica is nooit meer overgegaan. Mijn eerste liefde!
Kan ik rustig zeggen, want toen kende ik mijn vrouw nog niet.

Ja Ale, ik was mijn tijd VER vooruit. Helaas heeft de tijd een inhaalslag gemaakt. En nou moet ik maar rennen om alles bij te benen.
Gerrit, hou er wel rekening mee dat een vrouw snel in de gaten heeft wie voorop staat. De camera of zij. Die eerste liefde heeft plaats gemaakt voor een tweede en nu blijvende? Nu mag zij natuurlijk invullende wie dat is. Zij of je nieuwe toestel?
Tammo
Gerrit, hou er wel rekening mee dat een vrouw snel in de gaten heeft wie voorop staat. De camera of zij. Die eerste liefde heeft plaats gemaakt voor een tweede en nu blijvende? Nu mag zij natuurlijk invullende wie dat is. Zij of je nieuwe toestel?
Tammo